Vozili smo devetu generaciju kultnog automobila oko kojeg se kroz posljednjih dvadesetak godina formirala subkultura. Ako ste u bilo kojem periodu života imali kontakt s auto tuningom, bilo u stvarnom ili virtualnom svijetu, jedan od prvih izbora bila vam je Honda Civic.
Kompakt japanskog proizvođača prvi put je predstavljen javnosti davne 1972. u inačici pouzdanog i štedljivog gradskog automobila. Nakon toga uslijedilo je nekoliko varijacija modela, a korišten je kao platforma za mnoge druge poput Honde CR-X, CR-V i Prelude.
Uskoro u salone stiže deseta generacija Civica koja je nastavak sad već dobro formirane priče koja se stvorila oko prethodnih modela. Na prometnicama Podravine i Prigorja testirali smo benzinski Civic s paketom opreme Elegance.
Vanjski izgled već nekoliko godina nije doživio velike promjene, vozači su već navikli na njega iako je u prethodnoj generaciji upravo on bio razlog negodovanja mnogih. Testirani model ostavlja dojam gradske sportske jurilice. Tome najviše doprinose naglašeni branici, mrežasta prednja maska, zatamnjeno staklo prtljažnika, zatamnjena stražnja svjetla i maglenke. Birati možete između devet boja laka, a testirani primjerak atraktivne je metalik boje poliranog metala.
Unutrašnjost vozila zahtjeva određeno vrijeme prilagodbe. Na prvi pogled kokpit je previše futurističkog dizajna, no već nakon kratke vožnje počinjete uživati u njemu. Glavni adut je položaj vozača i kontrole koje su mu nadohvat ruke. Upravljanje multimedijalnim sustavom trn je u oku ovog futurističkog vozila. Dizajn sučelja nije nimalo atraktivan, a mogućnosti prilagođavanja gotovo su nikakve. Za pohvalu je ipak mogućnost povezivanja s vanjskim uređajima, pa tako imamo vanjski 3.5mm utor, USB priključak, a bežično se mobilnim uređajem možemo spojiti Bluetoothom.
Upravljač i ručica mjenjača presvučeni su kožom, a plastika korištena na kokpitu ostavlja kvalitetni dojam. Ručica šesterostupanjskog mjenjača kratka je po visini, ali i hodu. Savršena je za brze promjene stupnja u gradskoj vožnji na što vozača podsjeća sustav grafičkim prikazom SHIFT unutar ploče s instrumentima.
Ono što nam se posebno svidjelo i kod nekih drugih Honda modela su magična sjedala. Stražnju klupu moguće je sklopiti tako da se sjedeći dio podigne u zrak te se tako dobiva prazan prostor između prednjih sjedala i bunkera, zaista praktično.
Prostora za odlaganje sitnica ne nedostaje, a u duboki pretinac naslona za ruke u sredini vozila pametno su smješteni USB i 3.5mm audio priključci. Prtljažnik je obujma 477 litara, što ga stavlja u vrh klase.
Prilagodljivi benzinski 1.8 motor sa 142 konjske snage dobrih je performansi. Vozilu daje dovoljno snage za brze gradske manevre, a pritiskom na ECO tipku smanjuje se potrošnja, čemu doprinosi i korištenje šestog stupnja. Najveća brzina do koje ga možete natjerati je 213 km/h, a zvuk koji pri višim okretajima proizvodi puni vas adrenalinom u sekundama. Prosječna potrošnja na testu iznosila je oko 7,5 litara. Cijena testnog modela je oko 177 tisuća kuna.