BLAGDANSKI DETALJI

Gdje su nestale božićne zvijezde? Cvjećarnice uzimaju svega par komada, a kupci negoduju zbog visokih cijena: Ne možemo im konkurirati

Vesna Ravenski jedna je od onih koje su se u potpunosti tijekom blagdana okrenule izradi aranžmana koje prodaje bez problema, gotovo ih ne stigne proizvoditi.

18:00h
0
Foto: Ivan Balija
Sanja Zagoršćak // Foto: Ivan Balija

Blagdanski mjeseci preplavljeni su statistikama koliko su građani potrošili ili će potrošiti na poklone, hranu, odjeću ili druge, manje ili više potrebne sitnice. Među stvarima za koje se novac izdvaja su cvijeće ili raznovrsni aranžmani. Najpopularnija je, naravno, božićna zvijezda koju smo, na veliko iznenađenje, u koprivničkim cvjećarnicama jedva pronašli.

– Pojavom velikih trgovačkih centara potpuno smo izbacili božićne zvijezde iz prodaje. Guše cvjećare i ručne radove. Ljudi su se okrenuli kojekakvim kineskim blagodatima. Čak nisu ni jeftinije, dapače. Kvaliteta je nikakva, valjda je u pitanju psihologija mase kada dođu u trgovački centar – smatra cvjećarica Vesna Ravenski.

Tvrdi kako cvjećari jedni drugima nisu konkurencija. Imajući vlastiti stil rada, drugačiji ukus i karizmu, imaju određene mušterije. Mišljenja je kako države nikako nisu izregulirale taj problem. Po njoj nema smisla držati malene dućane kad veliki nude baš sve, od igle do lokomotive. Stoga su se u potpunosti okrenuli aranžmanima, izrađenim kombinacijom živog i neživog cvijeća, svjećica i ukrasa. I prodaja ide bez problema, gotovo ih ne stignu proizvoditi.

Foto: Ivan Balija
Vesna Ravenski // Foto: Ivan Balija

– Komercijalizacija je uzela maha. Prije se prodavalo tik pred Božića, a sada već prije adventske nedjelje. Ukrašavanje kuće i privatnih radnji rastegne se i na mjesec i pol dana – kaže V. Ravenski, dodajući kako mnogi aranžmane kupuju kako bi ih postavili na grobove svojih najbližih, ali i uljepšali vlastite domove.

Na tragu navedenih riječi jest i Sanja Zagoršćak, cvjećarica kod koje smo pronašli jednu jedinu zvijezdu! Njezine tri kašete ubrzo su, kaže, prodane, ali uz lagano negodovanje kupaca, pri čemu su isticali visoku cijenu u usporedbi sa spomenutim centrima.

– Slabije se prodaju jer cijenom ne možemo konkurirati. Iskreno, ne znam otkuda oni nabavljaju. Mi uzimamo od najboljeg hrvatskog proizvođača, zbilja su prekrasne – priča nam.

Potvrdila je i kako ljudi i dalje traže i kupuju aranžmane. No, prema njezinu iskustvu, a uzevši u obzir da blagdansko ludilo traje svega mjesec dana, nisu spremni izdvojiti osobite količine novca.

Foto: Ivan Balija
Anita Harambašić // Foto: Ivan Balija

– Božićne je zvijezde jako teško održavati tijekom cijele godine. Osjetljive su, odgovara im određena temperatura, ni prehladno ni pretoplo, a ne smije ih se prerijetko ni prečesto zalijevati. Nakon Božića, ljudi ih najčešće bacaju – govori te kazuje da se na ruže, karanfile ili ljiljane, klasiku, mnogi i dalje odlučuju, neovisno o tome koji je dio godine.

Anita Harambašić treća je osoba s kojom smo razgovarali. Za razliku od prethodne dvije, ona svoje aranžmane svakodnevno prodaje na tržnici. Nastoji koristiti prirodne materijale kao što su češeri, plodovi ili suho cvijeće. Naravno, svoje mjesto na njima posljednjih mjeseci godine uvijek pronađu kuglice ili bobice.

– U pravilu ljudi njima ukrašavaju domove ili se prisjećaju najmilijih. Nastojim imati prihvatljive cijene za ono što radim – tvrdi A. Harambašić.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Božićna zvijezda // Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

čitam...
Loading...