Bunili su se stanari križevačkog Strossmayerovog trga što im grad ne dopušta kupnju više od jedne godišnje karte. Točnije, radi se o građanima koji žive u stambenoj zgradi na broju 28, jer kako smo i pisali, od kad je u ožujku uvedeno naplaćivanje parkinga, muku muče s pronalaskom mjesta.
Tada su iz Grada za naš portal poručili građanima kako im ni u kojem trenutku nije zabranjeno parkirati u ulici u kojoj žive. Dodali su kako stanari imaju pravo na kupnju povlaštene godišnje parkirne karte po stambenoj jedinici, a ako netko posjeduje više automobila, drugi automobil može ostaviti u drugoj, trećoj ili četvrtoj zoni koja im je na tri do pet minuta udaljenosti pješke.
– Primjerice, kad se parking nije naplaćivao stanari su vrlo rijetko mogli uopće pronaći parking u ulici kojoj žive pa su isto tako morali automobile ostavljati po drugim zonama – rekli su za portal ePodravina iz Grada Križevaca.
Također, brinu se građani i o tome da će se postojeća parkirna mjesta na Strossmayerovom trgu ukloniti te kako će se i ondje izgraditi biciklistička staze. Doznali smo što na tu temu kažu u gradskoj upravi.
– Ne, planirana biciklistička staza koja se trenutno projektira kroz centar grada neće ići preko parkirnih mjesta stoga stanari ne moraju brinuti. Nadalje, u Planu održive urbane mobilnosti (SUMP) koju je donijelo Gradsko vijeće Grada Križevaca, a izradili stručnjaci, predviđeno je ukidanje parkirnih mjesta i postavljanje autobusnog stajališta, biciklističkih parkirališta i punionica za automobile. Sigurno će u nekom trenutku doći i do toga, no to će biti pravovremeno iskomuniciramo sa stanarima – rekli su nam.
Dodali su i kako se parkirna politika temelji na Planu održive urbane mobilnosti koju je donijelo Gradsko vijeće Grada Križevaca, a koju su izradili stručnjaci u tom području.
– Plan se temelji na realnim pokazateljima s obzirom na to da je brojana popunjenost po svim parkiralištima. Tako je npr. popunjenost na Strossmayerovom trgu bila preko 100 posto, u vršnom satu čak 122 posto, što znači da su neki automobili bili parkirani izvan postojećih mjesta, odnosno na samom kolniku. S obzirom na veću potražnju od ponude, prijedlog u SUMP-u je postojanje isključivo satnih karata, bez dnevnih i povlaštenih s ciljem demotiviranja građana da uopće koriste ta parkirališta mjesta za dugotrajno parkiranje, a sve kao prvi korak ka potpunom ukidanju tih parkirnih mjesta. Odlučeno je, ipak, da ćemo prijedloge uvoditi postupno i pratiti situaciju pa je tako ostavljena mogućnost, stanovnicima u tom području, kupovina povlaštenih parkirnih karata – zaključili su iz Grada Križevaca.