Takozvana Merićeva zgrada, najstariji objekt u najužem centru grada, koji je ovih dana promijenio ruho, odnosno s njega je nestala Podravkina reklama koja je tamo bila godinama, ide na prodaju.
Tako su odlučili njeni vlasnici, dok je najveći suvlasnik Grad Koprivnica, koji posjeduje 80 posto zgrade.
Merićeva je zgrada djelomično bila sanirana 2011. godine, kada je odobren novac iz Ministarstva kulture za obnovu nekoliko spomenika kulture. Sanacija je koštala 256.491 kuna, a iz Ministarstva je stiglo 100.000 kuna.
Osim sanacije u podrumskom dijelu objekta, bio je uklonjen i ruševni dio zgrade u dvorištu, koji se ne može vidjeti s trgova. I tu je sve stalo. Građani su već navikli da se umjesto zgrade vidi velika reklamna cerada s Podravkinim Linom.
Iako su iz Grada tada najavljivali da će se zgrada renovirati te imati važnu ulogu u turističkoj ponudi Koprivnice, upravo zbog lokacije na kojoj se nalazi, čini se da situacija okrenula.
– Sama obnova zgrade je preskupa, ona spada pod konzervatorski nadzor i to bi bio zaista prevelik zahvat za grad. No i dalje ćemo kroz razne modele pokušati iz EU fondova dovući novac za njenu obnovu, a do tada ide na prodaju – rekao nam je koprivnički gradonačelnik Mišel Jakšić.
Zgrada je trenutno u postupku utvrđivanja početne cijene od strane sudskog procijenitelja, a čim cijena bude utvrđena, bit će predmet prodaje.
Merićeva zgrada ima status spomenika kulture, a svima je poznata po Frizerskom salonu Merić, a i postolarskom obrtu Moby Dick koji su do sanacije tamo imali svoje radnje.
Svaku intervenciju na zdanju, osim građevinskih, prate i stručnjaci konzervatori. Za sanaciju, primjerice, nije dozvoljena uporaba modernih građevinskih materijala i metoda, a to cijenu cijelog projekta diže u nebesa, što je također veliki problem gradskim ocima.
Kakva budućnost očekuje jednu od najstarijih i najpoznatijih zgrada u Koprivnici, ostaje za vidjeti.