Hrvatske željeznice česta su tema u hrvatskim medijima, ponajviše zbog kašnjenja njihovih vlakova. Sada, pak, jutarnji.hr donosi drugačiju priču, onu o pruzi Gradec – Sveti Ivan Žabno čija je izgradnja stajala 258 milijuna kuna.
Sporan je tucanik, kamen koji se, kako objašnjava jutarnji.hr, ugrađuje u gornji sloj pruge kako bi osigurao stabilnost šina. Točnije, navode kako se tvrtka HŽ Infrastruktura nije izjasnila je li željeznički tucanik dobre kvalitete ili nije. Zaključka nema. Spomenuta dionica uključuje 34.902 kubna metra tucanika vrijednog 7,7 milijuna kuna.
Godine 2018. obavljen je interni tehnički pregled pruge, nakon čega je i laboratorijski ispitan. Utvrđeno je kako na dvama mjestima kamen nije dovoljne tvrdoće, što nije utjecalo na mogućnost obavljanja tehničkog pregleda. No, uključeni treći laboratorij utvrdio je kako je sve u redu, kao i četvrti. Napominju kako su tijekom radova predstavnici izvođača i nadzora individualno angažirali laboratorije. Kamen je ponovno bio u redu, kazali su. Dakle, četiri neovisna laboratorija napravila su ukupno 76 ispitivanja.
Bilo kako bilo, HŽ Infrastruktura tvrdi kako su provedena ispitivanja pokazala kako uzorci zadovoljavaju sve uvjete. U lipnju 2019. godine obavljen je državni tehnički pregled. Pokazao je kako su radovi izvedeni u skladu sa zakonom, ugovorom, projektom, tehničkim specifikacijama i pravilima struke. S obzirom na to, Ministarstvo graditeljstva u prosincu je izdalo uporabnu dozvolu, dok je Agencija za sigurnost željezničkog prometa izdala konačno rješenje za prometovanje vlakova.
Sektor za održavanje unutar HŽ Infrastrukture preuzeo je održavanje pruge, također u prosincu. U svibnju 2020. godine stigao je popis nedostataka na pruzi na kojemu nije bilo tucanika. Sredinom listopada, pak, novi pregled spomenutog sektora pokazao je kako se tucanik drobi na dijelovima pruge. Predloženo je novo laboratorijsko testiranje.
Jutarnji.hr piše kako su predstavnici sektora održavanja potvrdili kako su nedostatke utvrdili vizualnim putem, bez ispitivanja. Neslužbeno doznaju kako je direktor Sektora održavanja Damir Ćavar zatražio nova laboratorijska ispitivanja.
Novo će ispitivanje, također neslužbeno doznaje jutarnji.hr, koštati 100 tisuća kuna i bit će provedeno u narednom razdoblju. Utvrdi li se da je kamen loše kvalitete, štetu plaća izvođač radova.
Cijeli tekst pročitajte ovdje.