Najavljeno ukidanje zaključivanja ocjena – što kažu prosvjetari?

20:22h
0
Ilustracija

Prošli tjedan zamjenica ministra znanosti, obrazovanja i sporta, Marija Lugarić, najavila je ukidanje zaključivanja ocjena na polugodištu. Jedan od argumenata bio je kako je prvo polugodište kraće od drugog, pa se na kraju prvog polugodišta u vrlo kratkom roku mora obaviti previše testiranja, što je stresno i za učenike i za profesore.

Što o svemu misle prosvjetni radnici? Ravnatelj Gimnazije “Fran Galović”, Vjekoslav Robotić, nada se da je ovo jedna u nizu novina koja će pokrenuti reformistički domino efekt u hrvatskom školstvu. Kao prednost vidi smanjenje stresa za učenike i nastavnike te smanjenje broja pisanih i usmenih ispita, što bi omogućilo veću mogućnost posvećivanju obrade novog gradiva. 

Manjak indikatora o uspjehu

“Nastavnici u jednom razrednom odjelu u 79 dana prvog polugodišta moraju podijeliti više od 1500 pojedinačnih ocjena ili više od 3 ocjene u prosjeku po svakom nastavnom satu, što je teško provesti u praksi i uskladiti s važećim Pravilnikom i vremenikom. “, kaže Robotić.

IlustracijaKao nedostatak ukidanja zaključivanja ocjena vidi pogodovanje kampanjcima, pad trajnih znanja i manjak jasnih indikatora roditeljima ili skrbnicima o uspjehu učenika u prvom polugodištu. Robotić zaključuje: “Ne treba biti zaključne ocjene na kraju prvog polugodišta, ali učenik i roditelj ili skrbnik moraju biti precizno informirani o učeničkim postignućima i stanju vještina, znanja i kompetencija te vladanju izostancima i odgojnim mjerama u proteklom obrazovnom razdoblju da bi svaka komponenta u triangularu obrazovanja učenik- škola- roditelj mogla prilagoditi svoje odgojno obrazovne strategije za naredno razdoblje. “

Smanjenje presinga

Ratko Ljubić, ravnatelj Obrtničke škole Koprivnica ukidanje zaključivanja vidi kao dobru stvar: “Mislim da je to relativno dobra stvar i za profesore i za učenike. Prvo polugodište je puno kraće od drugog, a profesori moraju zadovoljiti pravilnik o ocjenjivanju te odraditi određen broj pismenih i usmenih ispita. To dovodi do toga da je zadnji tjedan prvog polugodišta vrlo nervozan, a ovako više neće biti presinga.”

Marina Njerš, profesorica matematike u koprivničkoj Gimnaziji protivi se ukidanju: “U pravilu sam protiv ukidanja zaključivanja ocjena jer smatram da je ta ocjena mjerilo i pokazatelj roditeljima i učenicima na čemu su. Mislim da tako učenici znaju gdje trebaju više raditi, gdje trebaju popraviti ocjene. Veći je problem u strci koja vlada pred samo zaključivanje ocjena (mislim na testomaniju, brojna ispitivanja i slično); tu je problem u krivom programiranju nastave, u opsežnim programima, u velikom broju predmeta, a i u učeničkoj praksi da sve ostavljaju za posljednje sate polugodišta. “

Ono što možemo isčitati iz mišljenja prosvjetnih radnika jest kako bi ovo morao biti samo jedan korak u reformi školstva i obrazovnog sustava u cjelini, a kako će stvar funkcionirati – ostaje da vidimo.