PORAST NEDOVOLJNIH OCJENA

Najgori rezultati državne mature ikad, matematika katastrofalna, mnogi iz eseja predali prazne papire

Prema prvim i neslužbenim informacijama, oko 8800 učenika strukovnih škola i gimnazija palo je ključne ispite na maturi, hrvatski jezik i matematiku.

13:31h
0
Srednja škola Stjepana Sulimanca
Foto: Matija Gudlin

Ovogodišnja generacija maturanata ostvarila je dosad najlošije rezultate na ispitima državne mature, piše Jutarnji.

Prema prvim i neslužbenim informacijama, oko 8800 učenika strukovnih škola i gimnazija palo je ključne ispite na maturi, hrvatski jezik i matematiku. Riječ je o porastu u odnosu na prošlu godinu od 1278 učenika s nedovoljnom ocjenom.

Maturu je ukupno prijavilo oko 34.600 učenika.

Samo 58 posto učenika strukovnih škola uspjelo je s pozitivnom ocjenom proći ispit matematike na višoj (A) razini znanja, dok je prolaznost gimnazijalaca 79 posto. Na nižoj razini matematike (B) prolaznost među gimnazijalcima je 79 posto, a među strukovnjacima 71 posto.

Oko 650 gimnazijalaca palo je ispit iz više razine matematike, što je u usporedbi s prošlom godinom porast za oko 370 gimnazijalaca s nedovoljnom ocjenom iz tog ispita. Pritom je bodovni prag za prolaz iz ispita matematike jednak prošlogodišnjem.

U srijedu su objavljeni privremeni rezultati ljetnog roka desete državne mature. Svaka je škola dobila uvid u rezultate svojih učenika, a konačni i objedinjeni rezultati bit će objavljeni 15. srpnja.

Prema prvim, neslužbenim podacima, ispit niže razine matematike nije uspjelo položiti 126 gimnazijalaca, u odnosu na 75 lanjskih.

– Matematika je katastrofalna, pogoršanje je i na hrvatskom, pri čemu je niz učenika na testu iz eseja predao prazan list papira – rekli su upućeni, koji raspolažu i preliminarnim podacima o manjem broju učenika u odnosu na prošlu godinu koji su uspjeli ostvariti maksimalne rezultate na ispitima. To znači da je manji broj učenika ispite iz mature ove godine uspio položiti sa 100-postotnom točnosti.

Prema neslužbenim podacima, samo 396 učenika dobilo je ocjenu odličan iz A razine matematike, odnosno njih 372 iz B razine.

Ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) Ivana Katavić potvrdila je kako se trend loših rezultata koje postižu učenici na državnoj maturi nastavio i ove godine.

– Konkretne podatke ne možemo reći jer čekamo konačnu objavu rezultata. Činjenica je da je matura ponovno pokazala vrlo nisku razinu postignuća učenika, koju je već detektiralo PISA istraživanje. Naši su učenici na vrlo niskoj razini iz čitalačkih, matematičkih i prirodoslovnih sposobnosti. Taj glas mora se čuti, moramo pomoći našim učenicima. Za ovo smo svi odgovorni – izjavila je Katavić Jutarnjem.

Potvrdila je kako se povećava broj učenika koji ne zadovoljavanju razinu najnižih postignuća ili su na razini ocjene dva i tri, što smatra zabrinjavajućim.

Pozivam na odgovornost ne samo obrazovnu politiku, već politiku u cjelini – apelirala je Katavić, uz najavu da će 15. srpnja u javnost izaći s rezultatima državne mature, ali i usporednim pokazateljima rezultata međunarodnih ispitivanja.

U NCVVO-u tvrde kako razlog lošim rezultatima mature ne bi trebao biti u samim ispitima. Ravnateljica kaže kako su ispiti po psihometrijskim karakteristikama stabilni i dobro napravljeni. Problem vide u ocjenama iz srednje škole: visok broj učenika na ispit matematike na maturi izašao je s peticama iz srednje škole, a vrlo nizak postotak njih tu je ocjenu ponovio na ispitu mature.

Vijest o lošim rezultatima mature komentirala je ministrica znanosti i obrazovanja.

– Vrlo je indikativno da postoje vrlo velike razlike između ocjena na državnoj maturi i ocjena tijekom školske godine. To ukazuje i na nužnost jasnih kriterija u ocjenjivanju i vrednovanju, što je jedan od ciljeva koji se uvode u sve škole od jeseni i koje donosi Škola za život. S druge strane, jasno je da druga faza reforme obrazovanja, u okviru cjelodnevne nastave koja se sada planira, treba adresirati broj sati matematike i hrvatskog jezika. Hrvatska je na samom dnu u EU po broju sati provedenih u školi – izjavila je ministrica Blaženka Divjak.

Stručnjaci iz područja obrazovanja, neskloni komentiranju preliminarnih i neslužbenih rezultata, kažu kako je nužno napraviti analizu zadataka ne bi li se saznao uzrok zašto je ponovno došlo do pada broja učenika s pozitivnim ocjenama.

Mislim da nema bolje preporuke za provođenje reforme u obrazovnom sustavu od rezultata ovogodišnje državne mature. Ne mogu reći da sam iznenađen slabim rezultatima iz hrvatskog jezika jer su i PISA testiranja naznačila takav silazni trend. Iz rezultata državne mature, i prošlogodišnje, a pogotovo ovogodišnje, očito je da je ovakav obrazovni model u raskoraku s onim što se očekuje na ispitima državne mature, pa je obrazovna reforma nasušna potreba želimo li bolje obrazovanje – istaknuo je Željko Jozić, ravnatelj Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje.

Maturanti imaju pravo žalbe na ocjene.

čitam...
Loading...