O brzoj cesti do Koprivnice, odnosno do Kloštra Vojakovačkog, već bi se mogao napisati roman. U protekla dva mjeseca nekoliko puta načeli smo ovu temu, prisjetili se brojnih obećanja, no jedina istina je to da konkretnih radova ni dalje nema.
No, uskoro bi se i to trebalo promijeniti. Žalba upućena prema DKOM-u u postupku je rješavanja i kroz nekoliko dana taj bi postupak trebao biti okončan. Odmah po okončanju postupka očekuju se i bageri na licu mjesta i trasa od sedam kilometara trebala bi pomalo krenuti u realizaciju.
Međutim, o onoj do Koprivnice ne priča se mnogo. Točnije, nije se pričalo mnogo, sve do ponedjeljka, kada je Koprivnicu, u društvu nekolicine ministara, posjetio premijer Andrej Plenković. Izjave za medije nije davao, no nije neka tajna da je upravo koprivnička trasa brze ceste bila jedna od glavnih tema.
– Po drugi je puta na DKOM-u ta žalba u tijeku, Butković ne može prejudicirati, no kroz nekoliko bi dana postupak trebao trebao biti okončan. Tvrtka Kamgrad je dobila posao, sreli smo direktora danas na konferenciji i oni jedva čekaju da krenu, lakše je sad nego zimi, no to ne ovisi o nama, to je šira problematika, zakon o javnoj nabavi. Velik sam naglasak stavio na ovu temu premijeru, počet ćemo kroz tjedan dana, dva tjedna – rekao je župan Darko Koren nakon sastanka s premijerom i ministrima.
Gradit će se europskim novcem u sklopu “Razvojnog sporazuma Sjever”
– Važna je tema brza cesta, postavili smo jasne rokove za Koprivnicu, a premijer je to prihvatio na prvu – kazao je gradonačelnik Koprivncie Mišel Jakšić tom prilikom.
Sad je napokon jasno da će se brza cesta do Koprivnice raditi u sklopu “Razvojnog sporazuma Sjever”. Riječ je o sporazumu koji uključuje strateški važne projekte za razdoblje od 2021. do 2027. godine, a koji će uskoro potpisati pet županija – Koprivničko-križevačka, Međimurska, Varaždinska, Krapinsko-zagorska i Bjelovarsko-bilogorska. Inicijativa je pokrenuta prije dvije godine, a župani su početkom ove dobili pozitivan odgovor od Vlade.
Sporazumom će se u spomenutim županijama pokriti projekti vrijedni 15 milijardi kuna, a od toga čak devet milijardi odnosi se na ceste i prugu. Svaka županija, prema riječima ministrice regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Nataše Tramišak, ima svoje prioritete, a u našoj je to upravo brza cesta do Koprivnice.
Potvrdio nam je to i koprivnički gradonačelnik Jakšić, koji je prisustvovao sastanku održanom u ponedjeljak. Kaže kako bi se sporazum Sjevera trebao potpisati do kraja godine.
Optimalno je da za pet-šest godina cesta dođe do Koprivnice
– Što se tiče naše županije, nekoliko je projekata u igri, od nove Srednje škole do centra za palijativu, ali broj jedan je ta brza cesta. Pričali smo o njoj i ono što možemo reći je to da će biti dvotračna, a ne četverotračna, i procijenjena je na 600 milijuna kuna – rekao nam je u razgovoru Jakšić.
Kaže da je dobra stvar što se radi o europskom novcu pa sukladno tome neće biti mnogo prostora za razna obećanja, jer će se dogovoreni projekti morati završiti u određenom roku.
– Točnije, sve će se morati riješiti u sljedećem proračunskom razdoblju, s krajnjim rokom do 2027. godine. Znači, optimalno je da cesta za pet do šest godina bude u Koprivnici i to je rekao Butković, a potvrdili su i ostali. Ovih dana trebali bi krenuti radovi do Kloštra Vojakovačkog i to više nije upitno, a do kraja mandata ove Vlade, trebali bi se krenuti prema Lepavini i Sokolovcu. Ako su osigurali sredstva od Europe, a kažu da jesu, onda je to to – naglasio je koprivnički gradonačelnik.
Sjednica Vlade RH uskoro u Koprivnici
Također, otkrio nam je da je premijeru Plenkoviću uputio apel da u Koprivnici naprave službenu sjednicu Vlade RH.
– Ta sjednica ne bi bila kao i sve ostale, već bi na naglasku bile teme vezane uz projekte Koprivničko-križevačke županije i one iz Razvojnog sporazuma Sjever. Plenković nema ništa protiv toga i rekao je da je to nešto oko čega se možemo složiti. Ako izlobiramo da to bude do kraja ove godine, a mi ćemo dati sve od sebe da to tako i bude, onda će morati zbog samih europskih sredstava dati jasne rokove za cestu – pojasnio je.
Na kraju je dodao kako se nada da je to sad gotova stvar, jer previše toga vezano je uz Koprivnicu, a nema prave pristupne prometnice.
– Dobili smo Piškornicu, a sad ispada da jedini ne može dobiti brzu cestu. Podravka je ostala jedina nacionalna industrija u hrvatskim rukama, a tu je i Sveučilište Sjever. Prema nekim podacima, nakon zadnjih upisa naše Sveučilište postalo je peto po veličini u Hrvatskoj. Sve to vladajući više ne mogu ignorirati. I ne može se sad dogoditi da nas preskoče Bjelovar i Virovitica. To bi bilo nedopustivo – zaključio je Jakšić.
Veliku ulogu po pitanju brze ceste mogla bi odigrati i prva žena Podravke, Martina Dalić. Prema našim saznanjima, ali i riječima pouzdanih sugovornika, ne sjedi skrštenih ruku po tom pitanju, već lobira i to prilično snažno. Jakšić nam to nije mogao potvrditi, ali je prokomentirao da nas to ne treba čuditi, jer je riječ o ženi koja se u posljednjih nekoliko mjeseci itekako povezala s Koprivnicom, a sukladno tome upoznata je i s problemima koji muče ovdašnje stanovništvo.