Čak i oni okorjeli ‘protivnici’ društvenih mreža nisu propustili iskoristiti njegove prednosti tijekom predizborne kampanje za lokalne izbore.
Dobar dio lokalnih političara počeo je koristiti taj način komunikacije s potencijalnim biračima već na izvanrednim parlamentarnim izborima koji su održani prošloga ljeta, a sada svjedočimo pravoj maloj najezdi novih, specijaliziranih Facebook profila kandidata za gradonačelnike i župana.
Antonio Grgić, kandidat za gradonačelnika Koprivnice, do sada je uspješno odolijevao njegovim čarima, ali je ipak pokleknuo u žaru kampanje te otvorio fejs profil prije tri dana. Na njemu se zasad nema bogznašto vidjeti, osim programa, a slijedi ga 80 ljudi.
HDZ-ov kandidat Krešimir Papac također je novak u tom svijetu. Na Facebooku je prisutan tek mjesec dana i uspio je privući 234 pratitelja. I on slijedi sličnu metodu kao i većina – objave s aktualnih događanja, popraćene fotografijama i ponekim komentarom.
Nezavisna Danijela Glavosek Kovačić tamo nije niti dva tjedna, a uspjela je privući 325 pratitelja.
Željko Lacković daleko je najaktivniji kandidat za župana na društvenim mrežama. Prati ga gotovo 7000 ljudi, po čemu je rekorder među svim kandidatima, a i prije predizborne kampanje redovito je objavljivao svoja mišljenja i stavove o raznim temama, video i tonske zapise svojih istupa u Saboru i ostale javnosti zanimljive materijale.
– Imamo Instagram, Twitter i Facebook, gdje je i najveći broj ljudi. Koristimo i Google AdWords kojima “targetiramo” korisnike portala. Danas društvene mreže nisu više rezervirane samo za mlađe birače, dapače, velik broj starije populacije koristi Facebook i vrlo je aktivno. Sve je to višestruko korisnije i produktivnije nego tiskani mediji, koji po meni imaju daleko manji utjecaj nego društvene mreže, dok je radio zanimljiv praktički samo u posljednjem tjednu kampanje – iznio nam je Lacković svoja iskustva.
Razgovor o društvenim mrežama ne može ni slučajno proći bez neupitnog fejsbuk kralja među političarima, Mladena Kešera, koji svoj zid zatrpava objavama, video prijenosima uživo i izvještajima sa svega – od političkih događanja do privatnih zabava, vremenske prognoze, a aktivan je i na Instagramu. Iako na ovim izborima u općini Kalnik nema protukandidata, društvene mreže i dalje smatra važnim alatom u približavanju biračima.
– Društvene mreže su stvar današnjice, političar i čovjek koji je prisutan u javnom životu ne može biti samozatajan i skriven od društvenih mreža. To je alat koji je nezaobilazan u današnjoj komunikaciji i osobno mi je olakšalo komunikaciju i prezentaciju mojih projekata. U jednoj sekundi mogu obavijestiti 4000 ljudi o nekom projektu, riječ je o zaista moćnom alatu – smatra Kešer.
Draži Facebooka zasad su gotovo jedine koje su privukle lokalne političare, s obzirom na činjenicu da su ostale popularne društvene mreže poput Instagrama i Twittera još uvijek većinom neistražen teritorij.
Aktualni župan Darko Koren (Mreža nezavisnih lista) ima aktivan Facebook profil na kojemu redovito objavljuje poveznice na članke o događanjima u županiji, projektima i planovima, što je još izraženije u posljednjih tjedan-dva. Osim toga, objava osobnijeg tona praktički i nema. Na Facebooku njegove objave prati 1640 fanova.
Njegov izazivač, SDP-ov Slavko Tucaković otvorio je svoj službeni, politički Facebook profil početkom travnja, gdje ga prati 400 ljudi. Od tada na njemu objavljuje fotografije i izvještaje s vlastitih press konferencija, komentira aktualnosti na političkoj sceni i kritizira poteze protukandidata.
Vršitelj dužnosti gradonačelnika i kandidat za gradonačelnika Koprivnice na sličan način koristi ove alate. Mišel Jakšić (SDP) nedavno je uz svoj postojeći fejs otvorio još jedan, vjerojatno s ciljem da bude službeni profil isključivo za političke svrhe. Na njemu se mogu vidjeti njegove objave s gradskih događanja na kojima je prisustvovao, popraćene kolažima fotografija i njegovim dojmovima. Prati ga nešto više od 1100 zainteresiranih.
U Križevcima ista priča. Branko Hrg (HDS) ima aktivan profil s 6517 pratitelja i po tome je daleko najjači političar u svom gradu.
Nezavisni Mario Rajn svoj profil pretvorio je krajem ožujka u službeni pa otad dominiraju politički orijentirane objave, koje su privukle nešto više od 1900 ljudi. Specifičan slučaj je SDP-ov Ivan Majdak, čiji je fejs prilično “pitom”, kao i kod ostalih kandidata, no donedavno se šuškalo da je aktivan na blogu koji je oštro udarao po vladajućima.
Iz nekog razloga među đurđevačke kandidate nije se uvukao virus Facebooka. Samo SDP-ov Damir Lacković ima aktivan Facebook profil na kojemu privlači političke istomišljenike, dok HDZ-ovu Hrvoju Paragu i nezavisnom Hrvoju Jančiju tamo nema traga.
Uglavnom, samopromocije je više nego ikad i od političara u ovo predizborno vrijeme ne možemo pobjeći baš nikamo.