Obećanje ludom radovanje! Tako bismo mogli nazvati cijelu ovu farsu vezanu uz izgradnju kraka brze ceste između Križevaca i Kloštra Vojakovačkog. Podsjećamo, riječ je o dionici dugoj 7,5 kilometara, o kojoj obećanja na sve strane padaju već gotovo šest godina. Međutim, nijedna lopata još uvijek nije zabačena, o čemu smo pisali nekoliko puta unazad tri-četiri mjeseca.
Posljednji put pisali smo zadnjeg dana u kolovozu, kada smo vas obavijestili da imamo jednu dobru i jednu lošu vijest. Dobra je bila ta da je 26. kolovoza napokon izdana građevinska dozvola, no samo dan kasnije uložena je nova žalba DKOM-u (Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave), na Odluku o odabiru za uslugu stručnog nadzora. Pogađate, to je bila loša vijest, koja je prolongirala početak radova koji su trebali početi 15. rujna. Takva saznanja imao je župan Darko Koren, ali i ministar Darko Horvat, koji je tih dana posjetio našu županiju.
– To je povijesni moment koji, eto, ide kraju. Ja ću biti sretan i zadovoljan s činjenicom da je moj resor obavio svoj dio posla. Sada čekamo da građevinska operativa napravi zadnji korak, odnosno izgradi objekt – napomenuo je Horvat prije otprilike dva mjeseca.
Datum početka radova ne zna se do daljnjeg
Međutim, žalba uložena krajem kolovoza ovih je dana zakomplicirala situaciju na novo. Nažalost svih nas, jer postavlja se pitanje kada će radovi uistinu početi. Naime, uložena žalba od strane splitskog Geoprojekta i njemačkog Krebs Kiefera, a koja se odnosi na Kompletni nadzor nad izgradnjom državne ceste, prihvaćena je od strane DKOM-a.
Drugim riječima, poništena je Odluka o odabiru za Kompletni nadzor i predmet se vraća u Hrvatske ceste na ponovno postupanje. Potvrdila nam je to i Tamara Pajić, djelatnica Hrvatskih cesta zadužena za odnose s javnošću.
– U propisanom roku, a najkasnije u 30 dana bit će donesena nova Odluka o odabiru izvršitelja usluge nadzora. Po donošenju iste slijedi zakonski propisan rok za izjavljivanje eventualne žalbe, odnosno poštivanje roka mirovanja. Budući da je postupak javne nabave za usluge nadzora u tijeku, u ovom trenutku ne možemo prejudicirati datum početka radova – odgovorila nam je danas na upit vezan uz početak radova na prometnici.
Ako ništa drugo, sada je jasno da nastavak izgradnje brze ceste neće početi ni u 2021. godini, iako su posljednje najave bile strogo vezane uz 15. rujna. Baš kao i prethodne uz 1. srpnja, da ne idemo previše u prošlost.
Dvije zajednice ponuditelja dobivaju poslove i ulažu žalbe jedna na drugu
Pred nama su novi natječaji, nove odluke, vjerojatno i nove žalbe i pitanje je koliko ćemo još puta svjedočiti istom scenariju. Naime, cijela ta priča o odabiru nadzora počela je krajem 2019. godine kada je naručitelj, a to su Hrvatske ceste, objavio poziv na nadmetanje. Pristigle su četiri ponude, od toga su tri bile pravovaljane, a najpovoljnija je bila ona splitske i njemačke tvrtke.
Međutim, na taj odabir stigle su dvije žalbe. Jednu je podnijela zajednica ponuditelja zagrebačkog Centra za organizaciju građenja i Investinženjering Zagreb, a drugu zajednica ponuditelja Prometnice Zagreb i jedna mađarska tvrtka iz Budimpešte. Zagrebačko-mađarska žalba je odmah odbačena kao neosnovana, ali je prihvaćena ona dviju zagrebačkih tvrtki.
Novom odlukom naručitelja, upravo su te dvije zagrebačke tvrtke dobile posao nadzora, a bilo je to 10. kolovoza ove godine. Međutim, nepuna tri tjedna kasnije, točnije 27. kolovoza, uslijedila je nova žalba, ovaj put podnesena od strane splitsko-njemačke tvrtke, koja je u prvom krugu natječaja dobila posao. Sad je i ta žalba usvojena i vidjet ćemo koja će od ove dvije zajednice ponuditelja imati treću sreću.
Drugim riječima, dok se oni svade, u krug dobivaju poslove i podnose žalbe jedni protiv drugih, narod sve to nemoćno i naivno promatra. A tjedni, mjeseci, godine prolaze…