U djelatnosti proizvodnje piva u 2019. godini, poslovalo je 92 poduzetnika kod kojih je bilo 1.592 zaposlena, što je 2,5% više u odnosu na prethodnu godinu.
Ukupni prihodi u industriji piva iznosili su nešto više od 2,3 milijarde kuna što je manje za 1,4 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok su ukupni rashodi veći za 2,1 posto.
Na kraju 2019. godine proizvođači piva iskazali su pozitivan konsolidirani financijski rezultat u iznosu od 284,4 milijuna kuna, što je 17,8 % manje u odnosu na 2018. godinu, izvještava Financijska agencija.
Među 92 poduzetnika u djelatnosti proizvodnje piva najveći ukupan prihod, u iznosu od 1,1 milijardu kuna, ostvarila je ZAGREBAČKA PIVOVARA iz Zagreba, koja je bila i najveći izvoznik. Društvo je imalo 577 zaposlenih kojima je obračunata prosječna mjesečna neto plaća u iznosu od 11.791 kuna, te iskazalo pozitivan rezultat poslovanja u 2019. godini od 234,1 milijuna kuna, u odnosu na 233,2 milijuna kuna koliko su ostvarili u prethodnom poslovnom razdoblju.
Po ostvarenim ukupnim prihodima u iznosu 673,3 milijuna na drugom mjestu se nalazi HEINEKEN HRVATSKA iz Karlovca, s iskazanim pozitivnim rezultatom poslovanja u iznosu od 64,1 milijuna kuna u promatranoj poslovnoj godini, s 326 zaposlenih, kojima je obračunata prosječna mjesečna neto plaća u iznosu od 12.157 kuna.
U ukupnim prihodima, 92 poduzetnika čija je pretežita djelatnost proizvodnja piva, udio TOP 10 poduzetnika s najvećim ostvarenim ukupnim prihodom u 2019. godini bio je 92%. U promatranom uzorku, najveći prihod po zaposlenom ostvarilo je društvo PIVOVARA LIČANKA iz Zagreba (2,8 milijuna kuna), a najmanji KALTENBERG ADRIA iz Kukuljanova (282,9 tisuća kuna).
Među TOP 10 poduzetnika prema neto dobiti u 2019. godini, najveću dobit po zaposlenom (405,7 tisuća kuna) ostvarila je ZAGREBAČKA PIVOVARA, a najmanju ISTARSKA PIVOVARA d.o.o. iz Buzeta, 992 kune.
Promatrano na razini županija, u 2019. godini, najviše poduzetnika iz djelatnosti proizvodnje piva imalo je sjedište u Gradu Zagrebu (24) i Istarskoj županiji (11).
Najveći prihod ostvarili su poduzetnici u županiji Grad Zagreb (1,2 milijarde kuna), Karlovačkoj (673,9 milijuna kuna) i u Koprivničko-križevačkoj (336,8 milijuna kuna).
Sudeći prema podacima, pivovare su lani poslovale nešto lošije nego je to uobičajeno, no ova će godine zasigurno bilježiti znatni pad prometa, s obzirom na vrijeme lockdowna, kada su im glavni potrošači, kafići, restorani, hoteli i noćni klubovi bili zatvoreni, što se naravno odnosi i na koprivnički Carlsberg.