Nadzorni odbor Podravke d. d. na svojoj danaΕ‘njoj sjednici potvrdio je nerevidirane rezultate poslovanja Grupe Podravka za prvo polugodiΕ‘te 2021. godine te izrazio zadovoljstvo i podrΕ‘ku svim naporima koji su uΔinjeni kako bi kompanija i u ovim joΕ‘ uvijek oteΕΎanim uvjetima poslovanja uzrokovanim utjecajem bolesti COVID-19 nastavila s ostvarenim rastom profitabilnosti.
NajveΔi rast prodaje ostvaren na trΕΎiΕ‘tima Zapadne Europe
Neto dobit Grupe Podravka za prvo polugodiΕ‘te 2021. godine iznosila je 197,6 milijuna kuna, Ε‘to predstavlja rast od 22,3 posto u odnosu na usporedno razdoblje godinu prije. Segment Prehrana u spomenutom razdoblju ostvario je 136,3 milijuna kuna neto dobiti, Ε‘to je za 13,9 posto viΕ‘e nego godinu prije, dok je segment Farmaceutika ostvario 61,3 milijuna kuna neto dobiti odnosno 46,3 posto viΕ‘e nego u prvom polugodiΕ‘tu 2020. godine.
Prihodi od prodaje Grupe Podravka u prvom polugodiΕ‘tu ove godine iznosili su 2.220,5 milijuna kuna te su niΕΎi za samo 1 posto u odnosu na usporedno razdoblje. OΔekivani pad prihoda od prodaje u odnosu na 2020. godinu zapravo je posljedica neuobiΔajeno velikih narudΕΎbi i stvaranja dodatnih zaliha kod kupaca u oΕΎujku proΕ‘le godine uzrokovanih uvoΔenjem lockdowna u veΔini zemalja u kojima Grupa Podravka posluje. Kada, primjerice, usporeΔujemo ukupne prihode od prodaje iz prvog polugodiΕ‘ta ove godine s usporednim razdobljem 2019. godine, koja nije bila obiljeΕΎena krizom uzrokovanom bolesti COVID-19, tada dolazi do rasta navedenih prihoda na razini od oko 4 posto, Ε‘to svakako pokazuje pozitivne trendove u poslovanju kompanije.
U okviru segmenta Prehrana najveΔi porast prihoda od prodaje u prvom polugodiΕ‘tu tekuΔe godine ostvaren je kod Poslovnog programa Kulinarstvo u iznosu od 2,5 posto. Vrijedi istaknuti kako je i poslovni program DjeΔja hrana, slastice i snack zabiljeΕΎio rast prihoda od prodaje u iznosu od 1,7 posto, dok je rast prihoda od prodaje zabiljeΕΎen i kod poslovnog programa Podravka hrana, i to u iznosu od 2,4 posto. Kod segmenta Farmaceutika najveΔi rast zabiljeΕΎen je u kategoriji Lijekovi na recept, Δiji su prihodi od prodaje porasli za 4,3 posto u odnosu na prvo polugodiΕ‘te 2020. godine.
Kada je rijeΔ o prihodima od prodaje po regijama, u okviru segmenta Prehrana posebno vrijedi istaknuti rast prihoda od prodaje na trΕΎiΕ‘tima Zapadne Europe i prekooceanskih zemalja u iznosu od 8,2 posto u odnosu na usporedno razdoblje godinu prije. Na spomenutim trΕΎiΕ‘tima rast prodaje ostvaren je kod gotovo svih poslovnih programa, od kojih su najveΔi apsolutni rast generirali poslovni programi Kulinarstvo, DjeΔja hrana, slastice i snack te Podravka hrana. Segment Farmaceutika najveΔi relativni rast prihoda od prodaje u iznosu od 13,9 posto ostvario je unutar regije Centralna Europa, zbog veΔe prodaje kategorije Lijekovi na recept.
Spomenimo kako je cijena dionica Podravke na dan 30. lipnja ove godine iznosila 588 kuna, dok je 31. prosinca 2020. iznosila 485 kuna, Ε‘to predstavlja rast od 21,2 posto.