9.6 C
Koprivnica
Ponedjeljak, 25. studenoga 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
NUTRITIVNA STRATEGIJA

Podravka u devet godina u proizvodima smanjila količinu soli za 300, šećera za 1423 tone, u nove će ugrađivati sastojke za zdravu i uravnoteženu prehranu
P

Svega 5% građana starijih od 16 godina zna koliki je dnevni preporučeni unos soli, a to je pet grama prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije. Za šećer je preporuka dnevnog unosa 25-50 grama što pak zna svega 2% građana.

Ne propustite

Kako bi pridonijeli osvješćivanju i informiranju građana i potrošača o značajkama i pozitivnim promjenama prehrambenih navika Podravka je unazad devet godina korigirala svoje proizvode i nastavlja s njihovim prilagođavanjem.

Koprivnička kompanija svojom nutritivnom strategijom za razdoblje do 2027. potvrđuje usmjerenost na zdravu, uravnoteženu te održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda.

Podravka će svoju široku ponudu proizvoda nastaviti prilagođavati i nadopunjavati u skladu sa zdravstvenim preporukama, prehrambenim trendovima i potrebama potrošača što uključuje proizvode s manjim udjelom soli i dodanih šećera, obogaćene vlaknima, bjelančevinama, vitaminima i mineralima kao i proizvode bazirane na voću, povrću, mahunarkama, cjelovitim žitaricama, biljnim izvorima proteina i slično, poručili su iz kompanije.

Podravka je inicijalnu nutritivnu strategiju donijela 2014. te je od tada u svojim proizvodima ukupno smanjila količinu soli za 300 tona, a šećera za 1423 tone. Sol se smanjivala najvećim dijelom u asortimanu juha, jušnih kocki, Fant i mesnih proizvoda. Šećer se najviše smanjivao u dječjoj hrani, žitaricama za doručak i voćnim namazima.

Podravka
Foto: Ivan Balija

Osim prilagodbe receptura postojećih proizvoda koje su provedene na način da su sačuvani njihovi prepoznatljivi i potrošačima omiljeni okusi, razvijani su i novi proizvodi koji podržavaju uravnoteženu prehranu ili odgovaraju pojedinim životnim potrebama. Ponuda je obogaćena nizom novih proizvoda bez aditiva, pojačivača okusa i bojila, sa specifičnim benefitima kao što su proizvodi bez glutena, proizvodi obogaćeni proteinima, vitaminima, mineralima, vlaknima i sl.

Osim toga, Podravka je smanjila korištenje palmine masti i koristi RSPO palminu mast te uz to lansirala linije BIO proizvoda kao i proizvode za vegetarijance i vegane.

Nutritivna strategija koja se odnosi na razdoblje do kraja 2027. godine definira nekoliko ključnih ciljeva među kojima i to da će u 75 posto novih i inoviranih proizvoda smanjiti prosječni sadržaj soli i šećera za 20%, isto tako u njih će ugraditi najmanje jedan sastojak koji podržava zdravu i uravnoteženu prehranu kao što su vlakna, bjelančevine, vitamini i minerali. Najmanje 40% novih i inoviranih proizvoda bazirat će se na sastojcima povezanim s održivom prehranom poput voća, povrća, mahunarki, cjelovitih žitarica, biljnih izvora proteina i slično dok će svi proizvodi podržavati održivu prehranu.

– Nutritivna strategija Grupe Podravka na liniji je sa suvremenim, nacionalnim, europskim i svjetskim inicijativama koje oblikuju i usmjeravaju prehranu prema održivijim obrascima. Ona predstavlja okvir za razvoj proizvoda unutar svih Podravkinih kategorija koji svojom nutritivnom kvalitetom, sastavom i komunikacijom trebaju motivirati i usmjeravati potrošače prema usvajanju principa održive prehrane kao prvog izbora za pojedinca i obitelj. Najvažnija poruka koju kroz zacrtane ciljeve nutritivne strategije želimo poslati je ta da Podravkini proizvodi mogu pomoći u unaprjeđenju prehrane potrošača –  objasnila je Davorka Gajari, direktorica Senzorike i nutricionizma u Podravki.

Podravka
Foto: Ivan Balija

Podravka je zajedno s Ipsosom provela i istraživanje među hrvatskim građanima o prehrambenim navikama koje je pokazalo da 36% ima neke zdrave prehrambene navike pri čemu se najčešće ističe izbjegavanje brze hrane (37%), izbjegavanje slane hrane (22%) i hrane koja deblja (21%). Istodobno 47% građana priznaje da ima neke nezdrave prehrambene navike, među kojima najčešće navode nedovoljnu konzumaciju voća i povrća (40%) te uživanje u hrani koja nije najbolja za zdravlje (36%).

Kad je u pitanju konzumacija soli i šećera većina o tome ne vodi računa. Samo 36% građana pazi na unos soli, dok o konzumaciji šećera brine 44% građana. Pri tome svega 5% građana starijih od 16 godina zna koliki je dnevni preporučeni unos soli, a to je pet grama prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije. Za šećer je preporuka dnevnog unosa 25-50 grama što pak zna svega 2% građana. Također, građani većinom ne čitaju deklaracije prehrambenih proizvoda kako bi se upoznali s njihovim sastavom, to čini 31% ispitanika.

– Ovi podaci nam govore da postoji prostor za poboljšanje informiranosti naših građana o važnosti kontrole unosa soli i šećera, ali i općenito usvajanju zdravih prehrambenih navika. Zato našu nutritivnu strategiju za razdoblje do 2027. godine prati i kampanja kojom građanima komuniciramo što smo sve do sada napravili i na čemu sve radimo kako bismo s našim proizvodima podržali pozitivne promjene prehrambenih navika. Time sa svoje strane želimo pridonijeti osvješćivanju i informiranju građana i potrošača o ovoj važnoj temi –
zaključila je Sanja Garaj Miloš, direktorica Korporativnog marketinga Podravke.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

FUNK

TBF izazvao pomamu za ulaznicama, pretprodaja je rasprodana, ali mi ih imamo za vas!

Da su splitski TBF veliki miljenici publike odavno je poznato, no interes koji je zavladao za njihovim koncertom u...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×