Proizvod su predstavili na sajmu u Beogradu, gdje su dogovorili izvoz u BiH i praktički preskočili hrvatsko tržište i odmah krenuli u osvajanje onog globalnog te već posluju u dobrom dijelu Europe.
Usudili su se razmišljati drukčije i danas se svojim izumom probijaju na globalno tržište te izazivaju velik interes investitora, kupaca i medija.
Oni su mladi Koprivničanci Saša Miklošić (31) i Zoran Sušanj (29), začetnici inovacije Nanodiy tehnologije. Nedavno su odnijeli uvjerljivu pobjedu na natječaju za najbolju poduzetničku ideju na Voogle konferenciji održanoj u Varaždinu, što je njihovom jedinstvenom izumu otvorilo vrata svijeta.
Ideja se razvija više od četiri godine u uredu koprivničkog Poduzetničkog inkubatora, a lani je konačno ugledala svjetlo dana.
– Riječ je o procesu tiska, specijaliziranom za tekstil, a cilj ove tehnologije je da se može tiskati u malim nakladama, jeftino i brzo, a printati se može bilo koja grafika ili fotografija – objašnjava Saša Miklošić.
Ovi su mladi poduzetnici preživljavli od marže koju su dobivali prilikom ugovaranja poslova s koprivničkim tiskarama.
– Sve one rade dobro, no svatko ima poseban proces, drukčije naklade, cijene. Htjeli smo spriječiti nedostatke i olakšati si posao. U tome smo uspjeli, a sada će print biti jednostavniji i brojnim drugim tvrtkama – kaže Saša.
Razvili su svoje boje, stabilizator i papir na koji se boja ne upija, nego se stabilizator posipa po boji te se pretvori u gel i termo prešom se prenosi na sve vrste tekstila.
Tehnologiju još uvijek razvijaju te rade na varijanti za tamne materijale i moderniziraju je novim dodacima.
No već su izazvali zanimanje brojnih stranih biznismena. Proizvod su predstavili na sajmu u Beogradu, gdje su dogovorili izvoz u BiH i praktički preskočili hrvatsko tržište i odmah krenuli u osvajanje onog globalnog te već posluju u dobrom dijelu Europe.
Drugi dan nakon Voogla posjetio ih je Pal Rikter iz Danske, bivši direktor razvoja u Airbusu te voditelj marketinga u Dell-u, s kojim su dogovorili poslovnu suradnju i koji će im otvoriti i skandinavsko tržište.
Kažu da ni u malom prst nisu imali osvajanje ovog priznanja. Fotografiranju i medijskim nastupima nisu vični pa su još uvijek bili nesnalažljivi pred našim fotoobjektivom, a iako im je ideja pobrala slavu, oni su i dalje skromni i ne vole pričati o sebi.
– Nagrada Voogle je potvrda našeg rada i otvorila nam je brojna vrata. Dobili smo ponude iz Chicaga i hrvatske CRANE grupe poslovni anđeli. Nakon Beograda, predstavili smo se na sajmu u Dusseldorfu, gdje je također iskazan velik interes za ovim proizvodom, tako da osvajamo i Balkan i zapad – kaže Zoran Sušanj.
Prema poslovnom magazinu Forbes, tržište tekstila raste 39 posto godišnje te će 2020. godine iznositi 29,7 bilijuna dolara i u tom udjelu vidimo svoj dio kolača – tumači Miklošić.
Njihov je izum, kažu, 500 posto jeftiniji od bilo kojeg postojećeg, a mogu ga koristiti svi koji imaju printer.
– Treba vam printer za otprilike 800 kuna i naš start paket koji košta 100 eura. To je zanimljivo za male tvrtke, butike, suvenirnice, ali i velike tiskare – kaže Sušanj.
Što god vam padne na pamet, sada možete vrlo jednostavno, u kućnoj radinosti i s malo novaca printati na majice, kišobrane, vrećice, cerade, tj. na sve materijale koji imaju sposobnost upijanja.
– Ostvarili smo brojne kontakte te nam je želja pomoći i ostalim tvrtkama u inkubatoru da se probiju na globalno tržište i da svi zajedno od toga imamo koristi, a ne da gledamo samo na vlastiti uspjeh – kazuje Sušanj.
Svim poduzetnicima ovi dečki savjetuju da ne odustaju i da isprobaju više stvari, jedna će sigurno uspjeti.
– Naš mentalitet je takav da ako jednom ne uspijemo, dalje ni ne pokušavamo. No važno je biti uporan i u jednom od deset pokušaja, čeka vas pozitivan rezultat – zaključuje Sušanj.