Hrabri telefon i Veleposlanstvo Kraljevine Nizozemske u Republici Hrvatskoj pokrenuli su inicijativu te projekt Prilagođavanja hrvatskog pravosudnog sustava djeci.
Hrabri telefon ovaj projekt provodi u partnerstvu s Udrugom sudaca za mladež, obiteljskih sudaca i stručnjaka za djecu i mladež te Udrugom za pomoć i podršku svjedocima i žrtvama zločina. Kroz ovaj projekt, za suce Općinskih i županijskih sudova u Zagrebu, Karlovcu, Sisku, Varaždinu, Virovitici, Koprivnici i Bjelovaru organizirana je edukacija o potrebama djece u pravosudnom sustavu te su prikazani primjeri dobre prakse u drugim zemljama Europe.
Ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba i voditeljica stručnih i znanstvenih programa Hrabrog telefona, prof.dr.sc. Gordana Buljan Flander otvorila je stručni skup posvećen projektu te se u svom obraćanju osvrnula na 16-godišnji doprinos Hrabrog telefona sustavu pravosuđa u Hrvatskoj i kao ravnateljica jedine specijalizirane ustanove za rad s traumatiziranom djecom, naglasila važnost ovog projekta te multidisciplinarnog pristupa u zaštiti djece.
– U mojoj kliničkoj praksi sve je više djece koja su manipulirana i koja su u središtu sukoba u postupku visoko konfliktnih razvoda braka roditelja. Ova djeca također predstavljaju kategoriju zlostavljane djece čiji glas se često ne čuje. Zato mi je drago da suci i drugi stručnjaci koji rade s djecom pokazuju interes za prilagođavanje pravosudnog sustava koji je u skladu sa Smjernicama Vijeća Europe o pravosuđu prilagođenom djeci. Vjerujem da ćemo edukacijom i međusobnom suradnjom zaštiti djecu u ovakvim slučajevima i čuti njihov autentični glas – istaknula je prof. dr. sc. Gordana Buljan Flander.
– Razgovarajući s djecom na Hrabrom telefonu te surađujući s brojim stručnjacima koji rade s djecom, već godinama se susrećemo s potrebom da pravosudni sustav prilagodimo djeci. Drago mi je da zahvaljujući razumijevanju i financijskoj podršci Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske provodimo projekt Prilagođavanje pravosudnog sustava djeci u sklopu koji će edukacijom obiteljskih sudaca kao i savjetovatelja pružiti bolju i adekvatniju zaštitu djeci u pravosudnom postupku – navela je Hana Hrpka, predsjednica Hrabrog telefona.
O Hrabrom telefonu:
Rad Hrabrog telefona međunarodno je priznat te je, kao jedna od organizacija članica koja je 2003. godine sudjelovala u osnivanju Child Helpline International (CHI) mreže dječjih linija, primio važno priznanje za doprinos jačanju i širenju ove mreže, na Petoj Europskoj regionalnoj konzultaciji dječjih linija koja se održavala u Bruxellesu u organizaciji mreže Child Helpline Internationala.
Hrabri telefon je s Poliklinikom za zaštitu djece grada Zagreba do sada proveo sedam velikih istraživanja, a vezanih uz problematiku nasilja nad i među djecom, na temelju kojih su razvijeni brojni preventivni programi različitih institucija koje rade s djecom.
Iz rada Hrabrog telefona za djecu
U 15 godina rada Hrabri telefon odgovorio je na više od 120.000 poziva djece, roditelja i stručnjaka, uključio oko 700 volontera i stručnih suradnika u izravan rad s djecom i roditeljima te organizirao niz edukacija i supervizija. Ujedno, Hrabri telefon je aktivan na znanstveno-istraživačkom području, u demokratizaciji i razvoju civilnoga društva te širenju mreže savjetodavnih linija kako u Hrvatskoj tako i izvan nje. Do sada su stručnjaci Hrabrog telefona educirali savjetovatelje za rad nekoliko dječjih linija iz Hrvatske i jugoistočne Europe (BiH i u dva navrata u Crnoj gori) te je 2003. godine izdao i Priručnik o telefonskom savjetovanju.
Od travnja 2013. godine Hrabri telefon za djecu ima Europski harmonizirani broj 116 111 – broj za dječje savjetodavne linije u Europi, nastao upravo zalaganjem članova Child Helpline International koji su željeli jedinstveni, kratki, lako pamtljiv besplatan broj za dječje linije u Europi. Namjera je također bila da se istim brojem osigura ista usluga: stručna, besplatna savjetodavna pomoć djeci.