4.3 C
Koprivnica
Petak, 19. travnja 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
pruga zvana čežnja

Pruga do Križevaca, duga 38 kilometara, gradit će se čak osam godina, Hrvatska će platiti 120 milijuna kuna penala zbog kašnjenja s radovima
P

Na gradilištu treba obaviti još mnogo građevinskih radova, Dalekovod će za njih angažirati nove podizvođače, jer sam ne obavlja te poslove. To će biti već treća promjena podizvođača na ovom projektu

Ne propustite

Prije nekoliko smo dana pisali kako je došlo do promjene kod izvođača radova na izgradnji pruge Dugo Selo – Križevci. Podsjećamo, promjene su se dogodile unutar domaćeg konzorcija koji čine Zagreb Montaža, DIV i Dalekovod, a do odluke je došlo kako bi se uspješno izvršile buduće obveze i spriječili daljnje rizike u realizaciji. Poslove je na sebe preuzeo Dalekovod, no promjena je stigla prekasno da bi se ispunili rokovi na izgradnji spomenute dionice.

Budući da konzorcij nije bio u stanju ispoštovati rokove postavljene od Europske komisije, koja je osigurala 85 posto iznosa za spomenuti projekt, Hrvatska će morati platiti penale. Tako će se iz državnog proračuna morati isplatiti najmanje 120 milijuna kuna za dovršetak pruge Dugo Selo – Križevci, jer projekt neće biti dovršen u dogovorenom roku, piše Jutarnji list.

Naime, prema tom ugovoru o sufinanciranju, projekt modernizacije postojećeg i gradnje novog kolosijeka na ovoj pruzi trebao se završiti do kraja 2023. godine kako bi ugovorena sredstva bila u potpunosti isplaćena, ali to se sigurno neće dogoditi.

Kako doznaje Jutarnji do tada bi trebalo biti završeno oko 90 posto radova, a cijeli bi se projekt trebalo završiti 2024. godine. Ostvari li se ovaj scenarij, Hrvatska će preostalih oko 10 posto vrijednosti radova morati platiti iz vlastitog proračuna.

Foto: Ivan Balija
Ilustracija // Foto: Ivan Balija

U ovom je trenutku obavljeno oko 70 posto radova. Ugovor o gradnji ove dionice potpisan je još 2016., a sve je trebalo biti završeno 2020. godine. Rok je pomaknut na 2024. godinu, što znači da će rekonstrukcija postojećeg i gradnja novog kolosijeka u dužini od 38,2 kilometra trajati čak osam godina. Završetak ove dionice poklopit će se sa završetkom radova na dionici pruge Križevci – Koprivnica, koji su počeli 2020., odnosno četiri godine nakon početka radova na pruzi Dugo Selo – Križevci.

Na gradilištu treba obaviti još mnogo građevinskih radova, Dalekovod će za njih angažirati nove podizvođače, jer sam ne obavlja te poslove. Naime, predstoje neki od najzahtjevnijih radova – gradnja novih kolodvora Križevci i Dugo Selo te nadvožnjaka kod Dugog Sela.

To će biti već treća promjena podizvođača na ovom projektu. Građevinske radove prvo je obavljala Hidroelektra koju je naslijedio Integral iz Banje Luke, a koji je brzo izašao iz projekta, nakon čega je te radove izvodio DIV. No zbog financijskih teškoća kompanije radovi su se odvijali sporo iako u DIV-u tvrde da je za to kriv investitor, HŽ Infrastruktura.

Kad jednog dana radovi na ovoj dionici nizinske pruge budu završeni, vlakovi će njome prometovati brzinom od 160 km/h, a vrijeme putovanja skratit će se s 30 na 18 minuta.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Kakve su vaše teorije?

Što je sad ovo? Čitatelj snimio neuobičajen trag na nebu: Očito avionu ne valja katalizator!

"Čisto" nebo, gušći zračni promet i društvene mreže vrlo brzo postanu zatrpane išaranim plavetnilom. U prvom dijelu rečenice krije...
- Oglasni prostor -
Vnuk Produkt - PVC stolarija Prelog - Salamander

Vezane vijesti

×