Koliko bara treba napumpati gumu ljeti, koliko zimi, a koliko ovisno o vrsti vozila. Naravno, preporuke po pojedinim modelima i dimenzijama navedene su na vozilu, međutim neki vozači misle da postoje iznimke. Kako piše portal AutoKlub u područjima zemlje s više snijega na cestama zimi, postoji nepisano pravilo kako su nedovoljno napumpane gume bolje za vožnju po snijegu; gume tada ostvaruju veći kontakts podlogom.
Međutim, stvarnost je malo drukčija pa navode kako zapravo nikada nije sigurno namjerno voziti s niskim tlakom u gumama; pa niti po snijegu i niskim temperaturama. Također, dodaju da je ipak najbolje držati se onoga što je navedeno na naljepnicama, neovisno o dobu godine. Ono što je sigurno jest da ćete zimi morati češće na “pumpanje” jer minusi pogotovo zimi više utječu na promjenu tlaka u gumama.
– Ljeti te potrebe nema jer se toplije molekule zraka u gumi brže kreću i više se “sudaraju” jedna o drugu, podižući tlak u gumama na traženu razinu. Kada temperatura padne, molekule zraka usporavaju i “lijepe” međusobno što rezultira padom tlaka zraka i potencijalno nedovoljno napuhanom gumom – pojašnjavaju u AutoKlubu.
Naime, procjena je da gume gube 0,06 bara za svakih 10 stupnjeva pada vanjske temperature. Duže stajanje automobila vani tijekom zime također bi moglo dodatno “isprazniti” gume.