Filmski akademici bi se vjerojatno zgrozili nad ovom izjavom, ali ja sam možda ono što se naširoko zove filmmaker. To je ono kad se ne radi o pravoj filmskoj/video produkciji, pa onda znaš od svega ponešto, umjesto da imaš ljude koji znaju određenu stvar jako dobro. Pa tako i pišem scenarije, snimam, režiram, a naposljetku i montiram i slažem vizualne efekte – opisao nam je Dinko svoj posao.
Ako ste posjetili neki koprivnički tulum, festival ili koncert, sigurno ste uočili simpa dečka s kamerom. Kakvi su sve prizori prošli njegovim objektivom, ispričao nam je 24-godišnji ‘filmmaker’ Dinko Šimac iz Virja, trenutno poznat kao kreator prve hrvatske akcijsko-humoristične web serije.
S kamerom se počeo družiti već u nižim razredima osnovne škole kad je snimao kako kaže, sramotne talk showove i loše kaskaderske pothvate.
Na igru s kamerom ozbiljnije je počeo gledati u srednjoj školi kada je snimao priredbe i putovanja, a to konstantno „mahanje“ kamerom potaknulo ga je da snimi kratki film koji je na kraju bio prvi u državi na natjecanju radova učeničkih domova.
– Sad mi je taj film dosta smiješan, ali tada me zbilja potaknuo da pomislim da mogu snimiti nešto što se ljudima sviđa. To je super osjećaj – prisjeća se Dinko.
Trenutno privodi kraju magistarski studij medijskih komunikacija u Mariboru, a osim toga, kako kaže, stalno freelancea; od spotova, reklama, kratkih filmova, poneke animacije, a voli i fotografirati.
Snima spotove
– Filmski akademici bi se vjerojatno zgrozili nad ovom izjavom, ali ja sam možda ono što se naširoko zove “filmmaker”. To je ono kad se ne radi o pravoj filmskoj/video produkciji pa onda znaš od svega ponešto, umjesto da imaš ljude koji znaju određenu stvar jako dobro. Pa tako i pišem scenarije, snimam, režiram, a naposljetku i montiram i slažem vizualne efekte – opisao nam je svoj posao i dodao kako obično radi u tandemu s prijateljem Alenom.
– U konačnici, volio bih pisati i režirati svoje scenarije, a ostalo bih rado prepustio ljudima koji su stručnjaci ili talenti u ostalim područjima – rekao je, a sve to za njega trenutno predstavlja više hobi i veliku ljubav, nego izvor zarade.
Radio je s koprivničkim bendovima kao što su RHS Coolektiv, Savant, Rens Argoa, čiji je spot Pontiac Man With a Cadillac bio prikazivan na Split Spot festivalu, zajedno sa spotovima puno većih faca. Za Overflow je osmislio tri spota, dok je u Sloveniji snimio reklame koje su pobijedile na natječajima za Liscu i Damiu.
U Zagrebu surađuje s bendom Sage, a u Sloveniji s rock bandom Okttober, koji mu je u tome dao potpunu slobodu pa je tako dva od tri spota snimio u Podravini s prijateljima, bez da se s članovima benda uopće vidio.
Desetminutni dokumentarni film o Miranu Kataru, Koprivničancu koji izrađuje gitare, napravljen je za natječaj na svjetskoj razini za Svjetski dan drva i od 227 videa iz cijelog svijeta, zauzeo je 4. mjesto i zadovoljavajuću novčanu nagradu.
Theikobraz Productions ime je koje su si Alen, Goran i Dinko dali i pod kojim su mislili redovito objavljivati kratke humoristične videe na Youtubeu, a onda su ih ljudi počeli zvati da im rade spotove pa je nastalo puno radova s potpisom Theikobraza.
– Mislimo da je simpatično jer su dikobrazi simpatični. To je još uvijek neka virtualna, imaginarna produkcijska kuća. Ludost današnje tehnologije nam omogućuje imati takvo nešto – rekao je.
Kakšni Slovenci
Tu je, naravno, i vjerojatno najveći projekt, web serija naziva Kakšni Slovenci. Ideja je nastala tijekom srednjoškolskih dana.
– Budući da sam uvijek prtljao s kamerom i snimio pokoji film, kolega video-entuzijast Aleksandar Petran htio je snimiti film-parodiju o hrvatskom James Bondu. Ja sam tada završio rad na svojem 50-minutnom kriminalističkom filmu koji mi je bio maturalni rad i on je na temelju toga zaključio da znam pisati scenarije – prisjeća se Dinko, čiji je scenarij u međuvremenu skupljao prašinu pet godina, a nedavno ga je odlučio oživjeti u obliku web-serije.
– Ljudima koji su sudjelovali na izradi bih volio posvetiti dosta riječi, budući da su svi radili dobrovoljno da bi ovaj projekt jednog dana ušao ljudima u očne duplje– rekao je Dinko i nabrojao ih sve.
Tu su Matija Pekić i Alen Senjan zaslužni za vizualni dio, zatim glumice Vlatka Adžić i Bojana Bana, Mario Međurečan glumi glavnu ulogu, Janka Bandića, a glume i Goran Brezak, Karlo Grgičin. Marina i Ana su scenografkinje, a Ela i Glorija su zabilježile sve behind the scenes.
Svaki od navedenih poslova za ovu je ekipu bio vrlo izazovan jer se radilo o bezbudžetnoj produkciji pa su uvijek razmišljali o improviziranim varijantama.
– Jedan dan smo snimali oko 16 sati. Na kraju dana sam skoro imao emotional breakdown koliko mi je bilo drago i koliko sam bio zahvalan svima što su izdvojili toliko volje i vremena za ovaj projekt – prisjeća se.
Budućnost serije ovisi o feedbacku gledatelja i trenutno su zadovoljni, ali žele skupiti još više pogleda kako bi zainteresirali nekog sponzora.
– Svi su dosta impresionirani time kako serija izgleda, nekima je jasno da se radi o parodiji i kuže humor, neki i ne toliko, ali svi su pozitivno iznenađeni što smo uspjeli ovakvo nešto bez budžeta. Do sad sam govorio da ne znam hoće li biti druge epizode, ali za ePodravinu ću reći da sam 86,3 % siguran da hoće. U 2. epizodi kreće prava radnja i zapleti pa bismo voljeli da na temelju nje ljudi vide što ih čeka – najavljuje Dinko i dodaje kako nema plan.
– Vidjet ćemo kamo će struja odvesti malog dikobraza – zaključio je Dinko.
Pogledajte pilot seriju:
[…] izašao je za RockLive Records, a za njega je snimljen i video spot koji potpisuje već nam poznati filmmaker Dinko […]
[…] Spot je osmislio, režirao, snimao i montirao dobro nam poznati Dinko Šimac. […]