-1 C
Koprivnica
Petak, 22. studenoga 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
Kronologija

Tko je više profitirao od otvaranja brze ceste Gradec-Križevci, građani ili političari?
T

Ne propustite

Podravski ipsilon rodio se 27. travnja 2009. godine, upravo su tog dana tadašnji premijer Ivo Sanader i njegova svita u mjestu Gradec kraj Vrbovca imali premijeru predstave “Izgradnja (auto)ceste do Križevaca” koja je jučer puštena u promet.

Mnogi si žele pripisati projekt Podravskog ipsilona s obzirom da je on kapitalna prometna investicija u Koprivničko-križevačkoj županiji, čak bi se moglo reći da za grad Križevce ima povijesni značaj. Koprivnica je razvijenija, veća, njihovi pogledi često sežu prema Ludbregu i Varaždinu. Ali Križevci čekaju ovu cestu desetljećima, čekaju to jednostavno i brzo spajanje sa metropolom, žele biti što bliže Zagrebu. Cesta nosi pozitivnu atmosferu, očekivanja od njenog utjecaja pomalo su i mesijanska, vjerojatno od silnih obećanja koja su izgovorena kako će otvoriti radna mjesta, omogućiti ljepši život, dovesti poduzetnike i turiste…

Krenula je cijela priča oko gradnje jednim od većih igrokaza za javnost u Republici Hrvatskoj. Sanader je frajerski, hladno pokeraški odigrao svoj potez i otvorio radove iako je jako dobro znao da nema gotov projekt, bankovna jamstva, osiguranu lovu, dozvole, otkupljeno zemljište. Bilo je to samo par tjedana prije lokalnih izbora 2009. godine i nije bilo previše vremena za kalkuliranje.

HAC je ugovorio gradnju autoceste prema Sanaderovim koalicijskim partnerima – HSS-u u Podravini gdje je konce držao Friščić i HSLS-u prema bjelovarskome kraju gdje je vladala Đurđa Adlešić.

Trebalo je osvojiti vlast i u ovom slučaju vrijedi ona: Acta, non verba. Znao je Ćaća da ljudi vole bagere, kamione, radnike, nešto opipljivo što mogu snimiti kamere i Canon DLSR-ovi. Sanader je par mjeseci kasnije dao ostavku i znamo kako je to završilo, zemlja je bila umorna od ekonomske krize, prometnica više nije bila prioritet i vrijeme je stalo. Tu i tamo nasipao bi se neki kamen i šljunak, otvorilo kakvo gradilište i pokušavalo održati tu cestu na životu.

Nakon što je vlast krajem 2011. godine preuzela Kukuriku koalicija, na mjesto ministra prometa stigao je Milanovićev mladi lav Siniša Hajdaš Dončić koji je ubrzo javno obznanio što su njegovi prethodnici zapravo radili cijelo vrijeme. Otkrio je Hajdaš Dončić pred saborskim zastupnicima i svekolikoj javnosti kako je napravljena šteta od otprilike milijardu kuna lošim vođenjem projekta što je također frizirana brojka, ali Sanaderovo rasipništvo definitivno je previše koštalo ovu zemlju.

Planirane autoceste A12 (Koprivnica) i A13 (Bjelovar) preimenovane su u profil brze ceste D10 i D12 i tim potezom otklonjena je mogućnost naplate cestarine, a komfor vožnje ostao je praktički isti. Brza cesta je moderna, dovoljno široka te nema velikih razlika u tehničkom pogledu naspram prvobitne ideje izgradnje autoceste.

Promjena vlasti uzburkala je tada strasti lokalnih političara pa su križevački gradonačelnik Branko Hrg i župan Darko Koren ispred HSS-a organizirali press konferencije, optužili novu Vladu za prestanak gradnje te na kraju krenuli u potpisivanje peticije za nastavak gradnje autoceste. Bio je to politički lukav potez Korena i Hrga koji su time pokazali “kako se bori za svoj kraj” iako je ministar Hajdaš-Dončić iskreno predočio javnosti financijsku pozadinu izgradnje te dionice. Zaustavljanje projekta autoceste nije bilo upitno već njena prekategorizacija u brzu cestu.

Oleg Butković, tehnički ministar prometa, najmanje je zaslužan za brzu cestu do Križevaca, a ipak je njemu pripala ta čast da ju proglasi otvorenom. U igri interesa, kompromisa i promjenama vlasti odlično se snalaze Hrg i Koren i oni doista zaslužuju svoj dio slave. Iskoristili su svoj dugogodišnji politički utjecaj i radili pritisak na poluge odlučivanja i neupitna je njihova borba za dovlačenjem ceste u Križevce, upitna su samo sredstva kojim dolaze do cilja.

I tko je na kraju profitirao u cijeloj ovoj priči? Puštanje u promet još jedne prometnice opet je iskorišteno u predizborne svrhe, savršeno tempirano, posao koji političari rade najbolje. Naredali se pred mikrofone i kamere i krenuli u svoj performans u kojem bi mi trebali slaviti njihovu muku i herojstvo što se ovaj čin otvaranja konačno dogodio. U prvi red ubacila se europarlamentarka Ivana Maletić kako bi pridobila još pokoji glas, ali izgledala je potpuno izgubljeno u prostoru i vremenu. Kako god okrenete, Križevci su svoj trenutak sreće i zadovoljstva dočekali. Koprivnica će još pričekati neko vrijeme. Znate kako se kaže, u prometu morate biti strpljivi. Ugodnu i sigurnu vožnju vam želim.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

SupersportHNL

Farmaceuti u Puli s rezervistima došli do velike pobjede, digli su se na šesto mjesto!

Kovačević je bio na velikim mukama uoči odlaska kod Istre u 14. kolu Supersport HNL-a. Bez oba standardna stopera,...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×