koordinator Muzej grada Koprivnice

U petak se u Galeriji Koprivnica otvara izložba apstraktne fotografije Krajolici bijega autorice Maje Strgar Kurečić

Krajolici bijega predstavljaju sjajan primjer organske apstrakcije koja svoje temelje nalazi u istraživanjima Vasilija Kandinskog s početka 20. stoljeća

11:14h
0
Foto: Muzej grada Koprivnice

Nakon Varaždina i Zagreba, muzejski program kojem je koordinator Muzej grada Koprivnice napokon dolazi i u Koprivnicu. Novo uređena Galerija Koprivnica otvara jesenski ciklus s izložbom fotografija koju s nestrpljenjem iščekujemo.

Muzej grada Koprivnice u petak, 7. listopada 2022. godine u 18 sati u Galeriji Koprivnica otvara izložbu apstraktne fotografije Maje Strgar Kurečić, Krajolici bijega. Izložba je realizirana u suradnji četiriju hrvatskih muzeja: Muzeja grada Koprivnice, koji je ujedno i nositelja programa, Gradskog muzeja Varaždin, Tehničkog muzeja Nikola Tesla u Zagrebu i Gradskog muzeja Virovitica. Izložba se sastoji od četrdeset originalnih fotografija velikog formata (34 fotografije dimenzija 70/100 cm, odnosno 7 fotografija 100/150 cm) koje pripadaju u sam vrh suvremene hrvatske fotografije. Radi se o apstraktnoj fotografiji organičkoga krajolika, istovremeno vrlo osobnog i moćnog. Krajolici bijega predstavljaju sjajan primjer organske apstrakcije koja svoje temelje nalazi u istraživanjima Vasilija Kandinskog s početka 20. stoljeća.

Umjetnička fotografija Maje Strgar Kurečić na tragu je apstraktne fotografije bliske američkom apstraktnom ekspresionizmu i apstraktnoj fotografiji Aarona Siskinda, fokusiranoj na detalje predmeta s namjerom stvaranja nove fotografske slike. Njene kompozicije su istovremeno impresije, ekspresije i improvizacije, prepušta se mašti i osjećajima u kojima kompozicija, boja i potez oblikuju nepredmetni svijet umjetnosti i apstraktni krajolik. Autorica fotografijom bilježi krajolike bijega i na suptilan, ekspresionistički način snima kritiku modernog društva i komponira mistične prostorne metafore. Galerija Koprivnica treća je od četiri muzejske postaje (Varaždin, Zagreb, Koprivnica i Virovitica) na kojima izložba apstraktnih fotografija poput sinkopirane jaz kompozicije grli i osvaja izložbeni prostor.

Izložbu u četiri grada ne bi bilo moguće ostvariti bez suradnje s nizom stručnjaka, od ravnatelja četiri muzeja, arhitekata, dizajnera, stolara, električara i majstora rasvjete, soboslikara, tiskara, majstora okvira i tehnike, kolegica kustosica koje su po potrebi uskakale na zamjene, muzejskih tehničara, dostavljača, šofera i domara … koji su, uz čitav niz suradnika i posjetitelja, uigranim timskim radom osigurali život izložbe. Moram spomenuti podršku fotografkinje i urednice Aline Smithson, portala za fotografiju Lenscratch.com na kojem su Krajolici bijega po prvi put predstavljeni i sekvencionirani kao samostalna izložba. Fotograf Max Dereta je, primjerice, u Rotterdamu oblikovao video instalaciju, dok ozvučenje izložbe zvučnikom ONE.618 potpisuje arhitekt Jurica Huljev pri čemu valja naglasiti kako je arhitektura zvuka u komponiranju izložbe apstraktnih fotografija posebno važna.

U Koprivnici je izložba postavljena za razgled do 23. listopada, nakon čega seli u Viroviticu.

 

O autorici:

Maja Strgar Kurečić rođena je u Zagrebu 1972. godine. Diplomirala je 1996. godine na Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gdje je i doktorirala 2007. godine s temom iz područja digitalne fotografije. Članica je Fotografske sekcije ULUPUH-a (Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti) i predsjednica Umjetničkog savjeta Sekcije. Fotografijom (reklamnom, reportažnom i eksperimentalnom) aktivno se bavi od 1991. godine te izlaže na više od 60 selektiranih skupnih i 16 samostalnih izložbi fotografija. Svoje radove izlagala je diljem svijeta – od Hong Konga do Moskve, Omana, Barcelone, Venecije, Pariza, Kölna, Budimpešte, Praga i hrvatskih gradova: Zagreba, Rijeke, Splita, Dubrovnika, Rovinja i Varaždina. Dobitnica je više nagrada i priznanja. Radi kao izvanredna profesorica na Katedri za grafički dizajn i slikovne informacije na Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje predaje fotografiju. Serija Escape Landscapes osvojila je brojne prestižne svjetske nagrade, od kojih su najvažnije: prvo mjesto za seriju na ND Photography Awards (2019.), prvo mjesto i titula Abstract Photographer of the Year na Minimalist Photography Awards (2019.), prvo mjesto na 12th Julia Margaret Cameron Award (2018.)

 

Iz kataloga izložbe Krajolici bijega Maje Strgar Kurečić:

MAJA STRGAR KUREČIĆ je umjetnička fotografkinja koja svoju inspiraciju nalazi u apsolutnoj slobodi stvaranja, eksperimentalnom odmaku od profesionalne svakodnevice kojoj je fotografija osnova edukativnog i znanstvenog rada. U svom umjetničkom radu autorica odbacuje pravila i vraća se osnovama fotografskog znanja: promatranju, prepoznavanju i biranju odlučujućeg trenutka koji je, umjetničkoj igri utemeljenoj u osnovama fotografije. Escape Landscapes doslovno su krajolici bjegova u atmosferu vlastitih misli i emocija, kompoziciji prostora i studiji oblika. Apstraktni krajolici su stvarni baš kao što je stvarna njezina potreba za maštanjem i putovanjima u druge svjetove. Tema krajolika u poetici apstraktne fotografije na određeni je način geografija svjetlosti.

FOTOGRAFIJA kao jezik suvremene apstraktne umjetnosti u ovom slučaju bilježi emocionalna stanja bliska eskapizmu kao odabiru, ali i estetici samoće koja je kompatibilna s filozofskim i estetskim načelima vezanim uz filozofske principe Dalekog Istoka, spoj konfucijevske, taoističke i budističke tradicije. Prije svega se radi o osobnom filozofskom pristupu, osjećaju za prostor, smjer ili put (wabi) na koji se nadovezuje estetski princip ukorijenjen u krajoliku i njegovim značajkama, protoku vremena i objektivnost (sabi). Apstraktni krajolici Maje Strgar Kurečić usklađuju prirodu i njezine univerzalne slučajnosti, pri čemu je moguća konotacija jedinstvene wabi-sabi poetike, što su dominantni principi japanske umjetnosti i kulture.

APSTRAKTNI KRAJOLICI Maje Strgar Kurečić fasciniraju harmonijom, oblicima i prirodnom ljepotom. Poetika apstraktnog prostora odražava pozitivnu energiju autorice koja je duboko osobna, no isto tako društveni i kulturni kontekst vremena u kojem osjeća potrebu za osamljivanjem i odvajanjem od surove stvarnosti i društva. Nasuprot burne svakodnevice ispunjene obavezama, prisutna je nasušna potreba za unutarnjim mirom, digitalnom detoksikacijom i opuštanjem. Uranjanje u poetsku apstrakciju imaginarnog krajolika traganje je za duhovnim bogatstvom u kojem jednostavnost i oduzimanje materijalnosti prostoru nadilazi svakodnevicu koja nas zatrpava nepotrebnim stvarima i informacijama. Tiho zadovoljstvo, povezivanje s prirodom i bijeg u drugu stvarnost način je života ili duhovni put. – Draženka Jalšić Ernečić, 2022.

Autori fotografija otvorenja u Varaždinu: Bruno Bogović, Andrej Švoger, osobna arhiva

Autori fotografija otvorenja u Zagrebu: Marijo Zrno, Elizabeta Wagner, Natalija Kuljovski

 

 

Komentiranjem prihvaćate naše Uvjete korištenja, komentiranja i zaštite privatnosti!
Reklamni sadržaj - sponzorira ADNOW