Udruga osoba s invaliditetom Bolje sutra grada Koprivnice sama je odgovorna za provedbu projekata i brigu za financije, zaključak je koji se može izvući iz stava Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU).
Nakon što je odjeknula vijest da je dobro poznata Udruga Bolje sutra završila u stečaju zbog nemogućnosti pokrivanja troškova koje su imali nakon obnove zgrade u koprivničkom Kampusu, istražili smo tko je odgovoran. Naime, predsjednica udruge Marija Mraz prozvala je građevinsku tvrtku koja je izvodila radove na obnovi zgrade, SAFU i Grad Koprivnicu.
Najprije se građevinska tvrtka ogradila od odgovornosti napomenuvši da su bili najpovoljniji na javnoj nabavi i da je sve jasno iz ugovora.
– Posao izvođenja radova na ovom objektu dobili smo putem javne nabave na kojoj smo ponudili najnižu cijenu. O daljnjem tijeku događaja ne bih volio govoriti zbog mogućih pravnih postupaka koji će slijediti, no što se cijena tiče, one su takve kakve jesu, a potvrđene su i ugovorom o izvršenju radova – rekao nam je predstavnik tvrtke.
Potom su i iz Grada Koprivnice napomenuli da nemaju ništa s financiranjem projekta već su samo ustupili zgradu udruzi na korištenje.
– Važno je naglasiti da Grad, kao jedan od partnera, nije bio korisnik financijskih sredstava projekta – ta je uloga pripadala isključivo prijavitelju i korisniku projekta, Udruzi Bolje sutra, koja je ujedno i odgovorna za koordinaciju, provedbu i financijsko upravljanje cijelim projektom. Osnovna uloga Grada u projektu bila je omogućavanje zakupa dijela zgrade na Trgu dr. Žarka Dolinara br. 17, u skladu s Ugovorom o davanju u zakup. Tijekom provedbe projekta, Udruga je angažirala vlastite stručnjake, kako interne tako i vanjske – podsjećaju iz Grada.
Iz SAFU-a smo doznali da je Udruga Bolje sutra ugovorila radove za veći iznos od onoga koji im je dodijeljen, a za bilo kakav višak troškova morali su sami pronaći izvor financiranja. Na kraju krajeva, navode da su se na to i obvezali potpisivanjem ugovora.
– Sukladno Općim uvjetima ugovora sklopljenog s udrugom „Bolje sutra“, kao i sa svim ostalim korisnicima poziva „Unapređivanje infrastrukture za pružanje socijalnih usluga u zajednici kao podrška procesu deinstitucionalizacije – druga faza“, financiranog iz Fonda za regionalni razvoj (Operativni program Konkurentnost i kohezija 2024.-2020.), provedba projekta isključiva je odgovornost Korisnika te je on obvezan osigurati financijska sredstva potrebna za učinkovitu i uspješnu provedbu projekta. S obzirom na to da je Korisnik ugovorio radove na iznos koji je veći od iznosa koji mu je dodijeljen putem ovog Ugovora o bespovratnim sredstvima, za iste je bio obvezan pronaći drugi izvor financiranja, na što se obvezao potpisom ovog ugovora – navode iz SAFU-a.
Također su otkrili da su odobrili gotovo 95% troškova Udruge na ovom projektu, a sve što je potrošeno na radove je i nadoknađeno.
– SAFU je kroz svoju ulogu tijela koje verificira troškove koji su nastali u sklopu Ugovora o bespovratnim sredstvima tijekom razdoblja provedbe projekta odobrio 1.634.338,11 EUR od ukupno ugovorenih 1.721.227,68 EUR, odnosno 94.95%. Korisniku su nadoknađena raspoloživa sredstva za radove iz Ugovora o bespovratnim sredstvima na temelju dostavljene dokumentacije i dokaza o izvršenim plaćanjima izvođaču radova – kažu iz SAFU-a.
Drugim riječima, troškovi obnove zgrade očito su probili predviđeni iznos iz projekta, a Udruga nije uspjela osigurati sredstva kojima bi to sve pokrila.
S obzirom na to da je Udruga sada u stečaju, provest će se stečajni postupak kao i za bilo koju drugu pravnu osobu, što znači da slijedi procedura, biranje stečajnog upravitelja… Što će biti s imovinom Udruge i kako će dužnici biti namireni, zasad nije poznato.