2.8 C
Koprivnica
Ponedjeljak, 23. prosinca 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
Kultura na godišnjem

Velika crna rupa zahvatila Križevce usred ljeta
V

Ako su nam već svima puna usta turizma, biciklističkih staza, vinskih cesti, ne smijemo zaboraviti javni prostor, glavne gradske trgove koji su žarišta okupljanja ljudi u ljetnim mjesecima.

Ne propustite

Zadivljujuć je ljetni program grada Čakovca. Pratim već nekoliko godina selekciju njihovog kulturnog proizvoda Ljeto u gradu Zrinskih koji je odlično prihvaćen od međimurske publike. Zanimljiv spoj muzičkih imena (ove godine TBF, Pipsi, Urban, Tomislav Goluban, a prošlih SARS, Let3 ili Patribrejkersi), dobrih predstava iz kuhinje regionalnih teatara poput Ludensa i Kerekeša pa do uspostavljanja suradnje s ugostiteljima i sponzorima.

Koprivnica je, čini se, shvatila na vrijeme kako je je važno biti konkurentan na ljetnom tržištu kulture i umjetnosti, istaknuti se svojim turističkim brandiranjem pa su prošle godine uspjeli kreirati program pod nazivom Ljeto na Zrinskom, niz događanja koji uz kvalitetnu promociju mogu udahnuti život i dodatnu vrijednost jednom kontinentalnom gradu. Objavljen je i program za 2017. godinu, a koji će zabaviti Koprivnicu u narednim sunčanim danima.

Tu je i sve atraktivnije Ljeto na Šoderici kao jedna od najaktualnijih destinacija u Koprivničko-križevačko županiji.

Činjenica je da većina građana i dalje sadistički najveći dio ljeta provodi – kod kuće. Smišljaju sitne tulume, pijanke, odlaske u kleti, mini izlete do neistraženih toplica i restorana, odlaske na bazen. U večernjim satima traže se partneri za pivu u centru na popularnim terasama, dok onaj manji, sretniji dio stanovništva odlazi na more, a i to je kratkog vijeka od najviše par tjedana. Ako uzmemo u obzir period od 15. lipnja . do 1. rujna,  riječ je o skoro tri mjeseca kulture na godišnjem.

Zašto bi gradovi na kontinentu prestali živjeti dok je većina naroda na godišnjem odmoru i traži zabavu, opuštanje, druženje uz zanimljiv program koji im se nudi besplatno?

U Križevcima se volimo hvaliti kulturom, i zaista, rad udruga u kulturi izrazito je potentan i nadomješta opću učmalost i intertnost institucija, ustanova koje bi trebale grepsti, izmišljati ili barem jasno i glasno inicirati svoje ideje. Trudim se razumjeti ustanove, njihove ljudske resurse i tanke proračune za programe, teško je tražiti od gradskih institucija bolje rezultate ako znate da su Križevci dugo vremena bili Grad vršitelja dužnosti o čemu smo pisali prije točno godinu dana.

Ipak, ostaje činjenica da grad Križevci nemaju ljetni kulturni i/ili umjetnički program koji bi stavili pod jedan festivalski naziv kakav je, recimo, bio nekad – Križevačko kulturno ljeto.

Činjenica je da na stranicama Turističke zajednice Križevci stoji ogromna rupa između lipnja i listopada u kalendaru koji se odnosi na manifestacije. Kao da je vrijeme u Križevcima stalo nakon Spravišča i moto utrke…

Iako kratkoga vijeka, ta ideja je imala smisla i mogla je danas predstavljati respektabilni ljetni program s glavom i repom, no ostala je bez nužne financijske injekcije. Nije bilo podrške za ljude s kreativnim organizatorskim potencijalima koji su potrebni da bi bendovi svirali, filmovi se projicirali, predstave glumile, a da sve to netko dogovori, promovira i izvjesti.

Žalosno je da vatrometi koštaju na desetke tisuće kuna i da se ponavljaju na svakoj većoj manifestaciji na otvorenom, postali su dosadni i predvidljivi, a lova utrošena na desetak minuta dobre zajebancije u zraku, mogla je donijeti desetke dana autorskih kulturnih događanja tokom ljeta.

S obzirom da Hrgov proračun za 2017. u stavci Manifestacije nije predvidio lovu za bilo kakvu verziju kulturnog ljeta, Turistička ima prazan kalendar, a novi gradonačelnik Mario Rajn stigao je prekasno da bi nametnuo svoja očekivanja, Križevci će i ovog ljeta ostati crna kulturna rupa osuđena na izolirane programe koje nitko nije uspio zaokružiti pod jednu producentsku kapu.

A ponekad je tako malo potrebno da se pokrenu stvari ako imate dobru ideju.

Probuditi se iz moda #NajsigurnijaPlaćauGradu i sjesti u automobil. Ako treba, benzin nadolijat’ o vlastitom trošku. Snimit selfie s benzinske, snimit selfie s križevačkom čokoladom u džepu. Snimiti kako to rade veći, bolji, odvažniji. Povezati se s regionalnim igračima, kulturnim radnicima, mapirati situaciju i gurati svoju ideju. Dobrih primjera ima na sve strane. Čini se kao idealan posao za jednog proaktivnog pročelnika/cu društvenog odjela koji bi volio iza sebe ostaviti opipljive rezultate.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

OMILJENA "TETA"

FOTO/VIDEO Marija Sesvečan odgojila je generacije: Razgovor, toplo krilo i lijepa riječ ruše sve barijere

Svatko od nas bira svoju profesiju. U ranim mladenačkim danima razmišljamo kako želimo biti vatrogasci, doktori, pjevačice, policajci, a...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×