Začinsko bilje idealna zamjena za sol

07:43h
0
Začini (foto: Wikimedia Commons)

Povećani unos soli u prehrani povezuje se s rizikom od povišenog krvnog tlaka u organizmu. Razlog za zabrinutost javlja se zbog podmuklog utjecaja povišenog krvnog tlaka na kardiovaskularno zdravlje te povećanje rizika od oštećenja bubrega, mozga te očnih žila.


Američka studija provedena u dvije faze ispitivala je najpogodniji način za snižavanje unosa soli u prehrani. Tijekom prve faze svih 55 ispitanika provodilo je dijetu s niskom količinom soli tijekom 4 tjedana. U drugoj fazi je pola ispitanika podvrgnuto bihevioralnoj terapiji gdje su educirani o mogućnosti zamjene soli sa začinima, načinima kako da prate unos hrane te savladaju prepreke u održavanju niskog unosa soli u prehrani. Druga polovica ispitanika nastojala je vlastitim metodama smanjiti unos soli. Ova faza trajala je 20 tjedana.

Rezultati su pokazali kako je tijekom prve faze došlo do sniženja unosa soli u svih ispitanika s 3450 mg na 1656 mg soli dnevno. U drugoj fazi ispitivanja došlo je do povećanja unosa soli u svih ispitanika, no pojedinci podvrgnuti bihevioralnoj terapiji su u prosjeku unosili 966 mg soli manje dnevno u odnosu na drugu skupinu.

Zahvaljujući savjetima o promjeni obrazaca ponašanja koji uvelike utječu na prehrambene navike došlo je do značajnog smanjenja unosa soli u prehrani.

izvor: biologija.com.hr (Vitamini.hr)

čitam...