Adventures of Eco prva je koprivnička računalna igra koja ima za cilj pružiti učinkovito obrazovanje o održivom gospodarenju otpadom i klimatskim promjenama, kao važan dio učenja o održivom razvoju.
Kroz avanturistički scenarij u svijetu šuma, mora, odlagališta i tvornica, igrači imaju prilike naučiti cijelu hijerarhiju gospodarenja otpadom, utjecaj na klimatske promjene te kroz identifikaciju s glavnim likom potaknuti igrače na ekološki odgovorno ponašanje u stvarnom životu.
Cilj je osvijestiti uzročno posljedične odnose utjecaja društva na okoliš i okoliša na društva te važnost uloge pojedinca u tome. Gejmifikacijom se produbljuje učenje prilagođeno učenicima 21. stoljeća. Dokazano je da se kroz gaming uči brže i učinkovitije te da se razvija pozitivan pristup učenju.
Sama igra povezana je sa sustavom QR kodova, koji će omogućiti sakupljanje dodatnih bodova u igri nakon odvajanja elektroničkog otpada i baterija u odgovarajuće spremnike poduzeća Friš d.o.o. Sustav QR kodova će povezati igru, teoriju i offline akciju.
Osim edukacije, igra ima za cilj povećati postotak odvajanja elektroničkog otpada i baterija, odnosno smanjiti količine otpada koji završavaju na odlagalištu ili u okolišu. S jedne strane igra će ih educirati i motivirati na odvajanje, dok će ih odvajanje motivirati na daljnje igranje i edukaciju. Sama igra, programirana je na način da razvijaja mentalne vještine pamćenja te utječe na pojačano prihvaćanje pojedinih aktivnosti, kao što je povezivanje boja s oznakama pojedinog otpada, i na pojačanu svijesnot posljedica. Sve to izrađeno je na način da se poštivalo ono što čni jednu igru atraktivnom i dinamičnom.
Osnovna škola Braća Radić prva je škola u koju je igra implementirana. Učenici pokazuju vrlo pozitivan pristup prema takvoj vrsti učenja i prema povezanosti njihovih postupaka, odnosno odvajanja otpada u stvarnom životu i nagrađivanjem u igri.
– Posebno me se dojmilo da je igra vrlo zabavna i dinamična, a opet služi učenju i igramo ju u školi. Super je da možemo skenirati kodove i na taj način sakupljati bodove – rekao je jedan učenik.
U narednom razdoblju plan je igru implementirati i u druge škole diljem RH i inozemstvu.