U organizaciji Grada Križevci i Saveza za željeznicu danas je u Razvojnom centru i tehnološkom parku Križevci održan panel na temu Intermodalni logistički centar – zelena logistika za gospodarski razvoj Križevaca.
Na panelu su prisustvovali Mario Rajn, gradonačelnik Križevaca, Darko Koren, župan Koprivničko-križevačke županije, Milan Brkić, član Uprave i direktor Rail Cargo Carrier Hrvatska, Manuel Brković, glavni direktor lanca opskrbe Podravka d.d., Mirko Franović, direktor Sektora za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU projekata u HŽ Infrastrukturi, Ivica Katavić, predsjednik Nadzornoga odbora KTC-a, Tomislav Rožić, docent na Zavodu za transportnu logistiku Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu te Ante Klečina, predsjednik Saveza za željeznicu.
Cilj panela bio je upoznati sudionike s planovima Grada Križevaca o izgradnji intermodalnoga logističkog centra, mogućnostima njegove realizacije te koristi koje bi takav projekt donio gospodarstvu i prijevoznicima.
Izgradnja samog intermodalnog logističkog centra u Križevcima jedan je od šest strateških projekata uvrštenih u Razvojni sporazum sjever i prijavljen je na natječaj putem Nacionalnog plana za oporavak i otpornost.
– Želio bih se zahvaliti Gradu Križevcima na suorganizaciji ovog skupa kako bi svi zajedno podržali ideju o otvorenju intermodalnog logističkog centra. Savez za željeznicu kao nevladina organizacija i neprofitna udruga podržava ovakvu ideju. Sukladno našoj misiji i viziji želimo svojim promotivnim radom ukazati na važnost i potencijale ovog projekta. U gospodarstvu se vidi nedostatak intermodalnih modela, tako da ćemo od ovog panela u budućnosti imati velike koristi, pogotovo jer ćemo stvarati intermodalne centre robe – rekao je Ante Klečina, predsjednik Saveza za željeznicu.
Intermodalni transport je tehnologija prijevoza robe u kojoj se koriste najmanje dva transportna sredstva različitih grana prometa, gdje se dio odvija željeznicom, vodenim putovima te gdje je početni i završni dio cestovnog puta što je moguće kraći. Također, razvoj intermodalnog transporta omogućava povećanje obujma prometa, zapošljavanje, zaštitu okoliša i logistike povratnih materijala.
Kroz područje obuhvata intermodalnog terminala izrađen je glavni projekt državne prometnice koja bi povezivala zonu Čret s čvorom Križevci, tj. brzom cestom, a prostor se nalazi istočno od željezničkog kolodvora. Ideja centra je da se uz cestu i prugu omogući jednostavan prelazak s cestovnog na željeznički prijevoz, čime bi se teretni promet premjestio iz gradskog središta.
– Kao domaćinu ovog skupa veliko mi je zadovoljstvo da ćemo započeti zajedničku suradnju kako bi Križevci u budućnosti bili okarakterizirani kao zeleni grad. Ovo nam je kao građanima Križevaca projekt od velike važnosti koji će zasigurno biti i generacijski projekt. Cijela ideja projekta krenula je iz naše Gradske uprave i silno se radujem svim budućim aktivnostima u suradnji sa Savezom za željeznicu – objasnio je Mario Rajn, gradonačelnik Grada Križevaca.
Križevci bi ovim projektom postali ključna točka na Mediteranskom koridoru Transeuropske mreže prometnica, što bi otvorilo nove mogućnosti za razvoj poslovanja.
– Javno prometovanje u Republici Hrvatskoj važna je stavka našeg gospodarstva i ovaj projekt svakako će obilježiti naredne godine u kojima će se promet još više razvijati, pogotovo zato što je riječ o novim modelima prometovanja. Treba istaknuti da je ovo ideja koja je potekla iz Gradske uprave, ideja je avangardna i naišla je na razumijevanje te podršku – zaključio je Darko Koren, župan Koprivničko-križevačke županije
Većina zemljišta na kojem se planira izgradnja terminala, čija se vrijednost procjenjuje na 50 milijuna eura u državnom je vlasništvu.