Testirali smo redizajniranu Mazdu6 koja je blagim zatezanjem bora postala još upečatljivija limuzina vrijedna svake uložene kune.
Nakon samo dvije i pol godine u Mazdi su odlučili obnoviti jedan od svojih najljepših automobila ikad. Mnogi su se pitali zašto tako brzo, a i mi smo bili među njima. Ipak, kad se sjedne za upravljač ovog automobila odgovori počnu dolaziti sami. Iako je Mazda6 bila, i još uvijek je odličan automobil, ovim redizajnom dovedena je gotovo do savršenstva. Mazda6 temeljito je obnovljena čitavim nizom vizualnih i tehnoloških poboljšanja kojima se iznova odmaknula od konkurencije i postavila letvicu za centimetar više. Kao predvodnik nove SKYACTIV generacije napravila je pomutnju na glavnim tržištima od Japana do Australije, Amerike i Europe.
Krenimo od vanjskog izgleda kojem je redizajn donio tek blago zatezanje bora koje je vidljivo samo iskusnijim ‘mazdoljupcima’. Karakteristična krila dizajna KODO protežu se uzduž dna gornje rešetke u prednji dio s dubokim konturama. U središtu upadljive maske ističe se ljepši i elegantniji Mazdin znak. Prednja svjetla oštrih kutova podsjećaju na mačje oči, kreirajući ponosan i upečatljiv izraz. Elegantna karoserija oko njih daje dubinu, dok smjele vodoravne linije uzduž gornje rešetke naglašavaju osjećaj snage. Iznimno jarka LED svjetla osiguravaju jasan pregled ceste, automatski se uključuju i isključuju te omogućuju najbolju vidljivost u skladu s uvjetima u prometu. Sustav čak reagira na promjenu uvjeta usmjeravajući svjetlo tamo gdje je najpotrebnije omogućujući odličnu vidljivost i na veće udaljenosti. Oblik karoserije i njene konture pojačavaju dojam pokreta uzduž bočnih linija automobila. Tamniji odsjaj visokog sjaja daje upečatljiv izgled 19 inčnim alu naplacima. Elegantna stražnja svjetla pak stvaraju dubok dojam koji upotpunjuje dinamičnu estetiku, a kromirani okvir ih povezuje i sjedinjuje dojam.
Brojnih novosti našlo se u unutrašnjosti koja je sada još profinjenija i elegantnija. U cijeloj unutrašnjosti korišteni su materijali visoke kakvoće, a uz izmijenjene komande klima uređaja, redizajn je obuhvatio i središnju konzolu koja je sada još preglednija. Iznad nje nalazi se novi multimedijski sustav MZD Connect sa sedam inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Osim na sedam inčnom zaslonu, sve važne informacije nalaze se i na Active Driving Display-u smještenom taman u vozačevom vidnom polju. Više prostora ima između vozača i suvozača, a tome je najviše doprinijela zamjena klasične ručne kočnice automatiziranom električnom kočnicom. Prednja sjedala su još udobnija s pojačanim bočnim osloncima, a stražnja sjedala dobila su mogućnost grijanja.
U novu Mazdu6 ugrađeni su i sigurnosni noviteti, odnosno cjelokupni arsenal i-ACTIVSENSE tehnoloških rješenja. Osim ALH adaptivnih LED svjetala tu su brojni novi sustavi poput BSM-a, sustava koji upozorava na vozila koja prilaze bočno ili straga. LAS upozorava na nenamjeran prelazak automobila iz trake i automatski ga vraća prio brzinama iznad 65 km/h. DAA prati vozačevo stanje i upozorava ga na pravodoban odmor od vožnje. SCBS F/R sustav je koji automatski koči u vožnji unaprijed ili unatrag ukoliko procijeni postojanje opasnosti od sudara. SBS je pak sustav koji prati cestu ispred i upozorava, ali i automatski koči ukoliko se automobil previše približi vozilu ispred.
Odlični Mazdini motori nisu znatno mijenjani, a ponudu i dalje čine tri SKYACTIV-G benzinca snage 145, 165 i 192 KS, te SKYACTIV-D dizelaša snage 150 i 175 KS. Motore je moguće upariti sa šest stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem. Svi motori imaju i već standardni start-stop sustav za štednju goriva, a neki dolaze i s i-ELOOP regenerativnim kočenjem. Dizelaši su dostupni i s AWD pogonom na sva četiri kotača koji uz pomoć 27 sofisticirana senzora nadzire uvjete na cesti i način vožnje te u djeliću sekunde snagu raspoređuje odgovarajućem paru kotača. Na taj se način ostvaruje optiomalno prianjanje za podlogu u svim vremenskim uvjetima.
Testirani model bio je opremljen Revolution Top opremom kojom se Mazdina šestica opasno približila premium markama poput Mercedesa ili BMW-a. Ispod poklopca je bio 2.2 litreni CD175 četverocilindrični dizelaš snage 175 KS i 420 Nm okretnog momenta. Motor se odlično ponaša u svim uvjetima, gradskoj vožnji i vožnji otvorenom cestom. U isto vrijeme je mekan i vrlo elastičan, a s niskih okretaja u tren oka počinje ubrzavati pa je bespotrebno opisivati odaziv na pritisak papučice gasa i performanse koje su za nijansu bolje od prethodnog modela. Ovjes odlično upija sve neravnine naših cesta koje su u pojedinim krajevima još uvijek u očajnom stanju, a upravljač je vrlo uvjerljiv i precizan te odlično leži u rukama te prenosi sve potrebne informacije s podloge. Gotovo bez zamjerke. Što se potrošnje tiče, Mazda6 na testu nije trošila više od 6,5 litara kombinirane vožnje. Čak i pri velikim brzinama na autoputu rijetko je prelazila sedam litara.
Na kraju spomenimo i cijenu koja je u odnosu na konkurenciju fer i korektna. Iako nije za svačiji džep, teško je pronaći osobu koja bi prema ovom automobilu ostala ravnodušna. Za testni primjerak potrebno je izdvojiti 280.390 kuna, odnosno 292.325 kuna s doplatama. Benzinci kreću od 190.190 kuna, a za top model dizelaša potrebno je izdvojiti 312.445 kuna. S obzirom da se radi o automobilu koji je izrastao u jedan od najpoželjnijih i najljepših u klasi koji nudi brdo opreme te spoj kvalitete, modernog dizajna i sportskog štiha, moramo ponoviti, cijena je visoka, ali i sasvim korektna.