U okviru projekta Cross-border wine routes 2 u Planinarskom domu na Kalniku je održan sastanak na temu brendiranja vinskih cesta Križevci-Kalnik-Orehovec i Villány-Siklós na kojemu su sudjelovali hrvatski i mađarski stručnjaci s područja vinogradarstva i vinarstva, turizma i brendiranja.
Sudionicima sastanka uvodno se obratio gradonačelnik Grada Križevaca Mario Rajn, koji je naglasio zadovoljstvo dosadašnjom suradnjom s vinogradarima i vinarima te izrazio potporu daljnjim aktivnostima vezanima uz podizanje prepoznatljivosti vinskih cesta te ulaganjima u brendiranje autohtone sorte Kleščec kao proizvoda Vinske ceste Križevci-Kalnik-Orehovec.
Načelnik Kruno Đurec pozdravio je sudionike sastanka ispred Općine Kalnik istaknuvši
važnost vinogradarstva i vinarstva te posebno vinskog turizma za Općinu, kao i činjenicu da autohtona sorta Kleščec potječe upravo s Kalnika.
Sastanku je prisustvovala i Programska i komunikacijska menadžerica iz Zajedničkog tajništva Interreg V-A Programa suradnje Mađarska-Hrvatska, Antonija Bedeniković, koja je naglasila kako je Grad Križevci uspješno realizirao većinu predviđenih projektnih aktivnosti unatoč okolnostima uzorkovanima pandemijom COVID-19 te se očekuje da će, uz produženje trajanja projekta koje je Program Mađarska-Hrvatska odobrio velikom broju projekata, planirane aktivnosti biti realizirane u potpunosti.
U radnom dijelu sastanka direktorica Turističke zajednice Grada Križevaca Olinka Gjigaš,
ujedno i čelnica pravne osobe ovlaštene za zastupanje Vinske ceste Križevci-Kalnik-Orehovec te Gergely Nagy, direktor Tenkes Borvidékfejlesztő Nonprofit Kft, neprofitne organizacije za razvoj Vinske ceste Villány-Siklós saželi su zaključke dviju dvodnevnih prekograničnih konferencija na kojima su sudjelovali hrvatski i mađarski vinari, od kojih se prva održala 25. i 26. kolovoza 2021. godine u Križevcima, na Kalniku i u Svetom Petru Orehovcu, a druga 4. i 5. studenoga 2021. godine na području Vinske ceste Villány-Siklós.
Tržišni potencijal najpoznatijih proizvoda Vinske ceste Villány-Siklós – Villány Franc i REDy
predstavio je mađarski stručnjak András Horkay.
Cabernet Franc je vino sa zaštićenim podrijetlom u Villány-iju, koje se prodaje pod imenom Villány Franc. Sorta čini 14% cjelokupne vinogradarske površine vinogorja Villány, koja se prostire na 330 hektara, dok je u cijeloj Mađarskoj ima 1450 hektara.
Villány Franc ima jedan od najstrožih propisa o zaštiti izvornosti u zemlji. Uz klasično vino, proizvode se super premium vina, a uvjeti za kategorizaciju u potonje dvije kategorije vrlo su strogi – ova su vina oličenje elegancije i harmonije, a samo se najbolja vina mogu uvrstiti u ovu klasifikaciju, temeljem ocjene posebnog povjerenstva vinskih sudaca.
O brendiranju sorte Kleščec govorio je profesor Dragutin Kamenjak, viši predavač na
Visokom gospodarskom učilištu u Križevcima, koji je vodio projekt revitalizacije sorte Kleščec kroz dvije faze.
U posljednjem dijelu sastanka uslijedila je rasprava na temu korištenja vina Kleščec, Villány Franc i REDy u kontekstu brendiranja i podizanja prepoznatljivosti vinskih cesta Križevci-Kalnik-Orehovec i Villány-Siklós te su dogovorene daljnje aktivnosti. Radi se o višegodišnjem projektu koji uključuje poticanje komercijalne sadnje i podizanje interesa među proizvođačima, mjerenje i kontrolu kvalitete, odnosno osiguranje ujednačenog standarda kvalitete finalnog proizvoda te prateće aktivnosti u medijima, kroz razne manifestacije, kao i predstavljanje na specijaliziranim sajmovima i drugim događanjima.
Projekt Cross-border wine routes 2 je odobren za sufinanciranje od strane Europske unije u okviru Interreg V-A Programa suradnje Mađarska-Hrvatska 2014.-2020. godine, a provode ga glavni korisnik Grad Križevci i projektni partner Tenkes Borvidékfejlesztő Nonprofit Kft. u razdoblju od 01.09.2020. godine do 31.12.2022. godine.
Glavni cilj projekta je stvaranje prepoznatljive slike prekogranične regije Mađarska-Hrvatska kao vinske regije kroz daljnji razvoj, pozicioniranje i brendiranje postojećih vinskih cesta Križevci-Kalnik-Orehovec i Villány- Siklós, čime se osigurava porast njihove atraktivnosti i rast turističkih kapaciteta, radi generiranja porasta broja posjetitelja u regiji, produženja njihovog boravka i povećanja potrošnje, a njegova ukupna vrijednost iznosi 399.771,57 EUR.