10.8 C
Koprivnica
Ponedjeljak, 4. studenoga 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Europska komisija donijela Odluku o financiranju projekta Dugo Selo-Križevci
E

Ne propustite

U utorak, 9. prosinca Europska komisija donijela je Odluku da će financirati veliki projekt izgradnje drugoga kolosijeka i rekonstrukcije željezničke pruge na dionici Dugo Selo-Križevci, kao dio Operativnog programa Promet 2007.-2013., a riječ je o prvoj takvoj odluci od ulaska Hrvatske u Europsku uniju budući svi projekti iznad 50 milijuna eura moraju dobiti potvrdu Europske komisije.

Ukupna odobrena vrijednost projekta je 198 milijuna eura, a udio koji će se sufinancirati iz Europskog fonda za regionalni razvoj iznosi nešto više od 168 milijuna eura.

Projekt rekonstrukcije i dogradnje drugog kolosijeka dionice Dugo Selo – Križevci prepoznat je kao jedan od prioriteta modernizacije željezničke mreže u Republici Hrvatskoj, a dio je velikog projekta uspostave dvokolosiječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti promet na cijelom Mediteranskom koridoru, kojim se Pirinejski poluotok, preko Luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte povezuje s mađarsko-ukrajinskom granicom. Budući je Luka Rijeka pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju postala točka ulaska/izlaska za jedinstveno europsko tržište, očekuje se pojačan promet prema državama srednje Europe, a ovo je prvi projekt kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s mađarskom mrežom.

Dionica Dugo Selo-Križevci prva je dionica sjevernog dijela koridora, a s obzirom da je jednokolosječna podliježe mnogim ograničenjima brzine i jedno je od uskih grla u ovom dijelu koridora. Stoga je cilj kroz ovaj projekt prugu učiniti dvokolosiječnom s puno povoljnijim uporabnim svojstvima, čime će se zadovoljiti zahtjevi za koridorski promet i prijam interoperabilnih teretnih vlakova te omogućiti povećanje kapaciteta pruge i kvalitete života ljudi uz prugu, uz značajno ulaganje u zaštitu od buke.

Osim toga, značajno će se smanjiti vrijeme putovanja od Dugog Sela do Križevaca sa 30 na 18 minuta što će predstavljati uštedu od oko 4 milijuna eura od 2017. godine.

Planirane aktivnosti na projektu uključuju izgradnju drugog kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici duljine 38,2 km, izgradnju 17 novih željezničko-cestovnih i 2 pješačka prijelaza, izgradnju 11 novih nadvožnjaka, 1 podvožnjak i 6 pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče, modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te izgradnju 37 kilometara servisne ceste uz kolosijek. Korisnik projekta je HŽ Infrastruktura, koja trenutno provodi drugi krug javne nabave za radove, a potpisivanje ugovora očekuje se krajem ožujka 2015. godine. Početak radova očekuje se u travnju 2015. godine, a trajanje radova je 4 godine.

U razdoblju od 2014. do 2020. godine, planira se nadogradnja i preostalih dionica koridora – modernizacija i nadogradnja od Križevaca do Koprivnice i mađarske granice kod Botova, nadogradnja i rekonstrukcija dvokolosječne pruge na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac te izlaz iz Rijeke. Projekti su sastavni dio liste projekata u OP Kohezija i konkurentnost te se pripremaju za sufinanciranje u programskom razdoblju 2014.-2020. 

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

LISTA SRAMA

POREZNI DUŽNICI Firma iz Stiske natukla pola milijuna eura duga, jedna podravska obitelj duguje 3,8 milijuna eura!

Greenbird medical iz Molvi Greda, nekadašnja fantomska firma Kristijana Krezića em je u stečaju, em je uvjerljivo najveći porezni...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×