U utorak, 9. prosinca Europska komisija donijela je Odluku da Äe financirati veliki projekt izgradnje drugoga kolosijeka i rekonstrukcije ĹželjezniÄke pruge na dionici Dugo Selo-KriĹževci, kao dio Operativnog programa Promet 2007.-2013., a rijeÄ je o prvoj takvoj odluci od ulaska Hrvatske u Europsku uniju buduÄi svi projekti iznad 50 milijuna eura moraju dobiti potvrdu Europske komisije.
Ukupna odobrena vrijednost projekta je 198 milijuna eura, a udio koji Äe se sufinancirati iz Europskog fonda za regionalni razvoj iznosi neĹĄto viĹĄe od 168 milijuna eura.
Projekt rekonstrukcije i dogradnje drugog kolosijeka dionice Dugo Selo â KriĹževci prepoznat je kao jedan od prioriteta modernizacije ĹželjezniÄke mreĹže u Republici Hrvatskoj, a dio je velikog projekta uspostave dvokolosijeÄne ĹželjezniÄke pruge visoke uÄinkovitosti za mjeĹĄoviti promet na cijelom Mediteranskom koridoru, kojim se Pirinejski poluotok, preko Luke Rijeka, Zagreba i BudimpeĹĄte povezuje s maÄarsko-ukrajinskom granicom. BuduÄi je Luka Rijeka pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju postala toÄka ulaska/izlaska za jedinstveno europsko trĹžiĹĄte, oÄekuje se pojaÄan promet prema drĹžavama srednje Europe, a ovo je prvi projekt kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s maÄarskom mreĹžom.
Dionica Dugo Selo-KriĹževci prva je dionica sjevernog dijela koridora, a s obzirom da je jednokolosjeÄna podlijeĹže mnogim ograniÄenjima brzine i jedno je od uskih grla u ovom dijelu koridora. Stoga je cilj kroz ovaj projekt prugu uÄiniti dvokolosijeÄnom s puno povoljnijim uporabnim svojstvima, Äime Äe se zadovoljiti zahtjevi za koridorski promet i prijam interoperabilnih teretnih vlakova te omoguÄiti poveÄanje kapaciteta pruge i kvalitete Ĺživota ljudi uz prugu, uz znaÄajno ulaganje u zaĹĄtitu od buke.
Osim toga, znaÄajno Äe se smanjiti vrijeme putovanja od Dugog Sela do KriĹževaca sa 30 na 18 minuta ĹĄto Äe predstavljati uĹĄtedu od oko 4 milijuna eura od 2017. godine.
Planirane aktivnosti na projektu ukljuÄuju izgradnju drugog kolosijeka na cijeloj pruĹžnoj dionici duljine 38,2 km, izgradnju 17 novih ĹželjezniÄko-cestovnih i 2 pjeĹĄaÄka prijelaza, izgradnju 11 novih nadvoĹžnjaka, 1 podvoĹžnjak i 6 pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja elektriÄne vuÄe, modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih ureÄaja te izgradnju 37 kilometara servisne ceste uz kolosijek. Korisnik projekta je HĹ˝ Infrastruktura, koja trenutno provodi drugi krug javne nabave za radove, a potpisivanje ugovora oÄekuje se krajem oĹžujka 2015. godine. PoÄetak radova oÄekuje se u travnju 2015. godine, a trajanje radova je 4 godine.
U razdoblju od 2014. do 2020. godine, planira se nadogradnja i preostalih dionica koridora â modernizacija i nadogradnja od KriĹževaca do Koprivnice i maÄarske granice kod Botova, nadogradnja i rekonstrukcija dvokolosjeÄne pruge na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac te izlaz iz Rijeke. Projekti su sastavni dio liste projekata u OP Kohezija i konkurentnost te se pripremaju za sufinanciranje u programskom razdoblju 2014.-2020.