Parfem za Koprivnicu

FOTO Dejan Levačić otkriva kako je više od godinu dana stvarao jedinstveni parfem od koprive, koji je od Koprivnice došao i do Bruxellesa

Proces stvaranja parfema od koprive trajao je četrnaest mjeseci. Urtica je kreirana na bazi 25 posto esencija, s naglaskom na to da se isključivo radi o parfemu, a ne o toaletnoj ili parfemskoj vodi. Autor je uspio izvući njenu esenciju uz neke dodatne elemente proizašle iz koprivničkog kraja. Osim ulja od koprive, izrađenog prema starom receptu sv. Hildegarde tu su neven, list ljubičice, jasmin i sandalovina.

08:00h
0
Osnovni sastojak je biljka po kojem je Koprivnica dobila ime // Foto: Matija Gudlin

Kako smo već najavili, u sklopu Renesansnog festivala ovogodišnja nit vodilja je omražena žareća biljka kopriva, u koju smo redovno upadali kao djeca, na što bi nas stariji tješili riječima “Neka malo, to ti je zdravo.”

Ondje će biti prezentirani i ponuđeni razni pripravci od ovog ljekovitog korova, a najatraktivniji će biti parfem zelene boje koji nosi njeno latinsko ime Urtica.

Autor parfema Dejan Levačić umjetničkog imena Dean Levy dolazi iz Čakovca, a kako kaže radi s klijentima koji žele personalizirani parfem kompozicije nota, odabranih prema njihovim željama i osobinama.

– U procesu kreiranja biram nekonvencionalnost i nove metode odabira nota. Za klijente i događaje isključivo odabirem one koji su drukčiji od ostalih i u sebi imaju osobine koje su intrigantne, ponekad povijesne i od velikog značaja za mjesto u kojem se nalaze. Od biljaka kao što je kopriva, aronija, katruža, tartuf ili hrvatski med, biram one koje su naočigled uvijek tu, a ne pridajemo im dovoljno pažnje kroz svakodnevnu uporabu – predstavio nam je svoju djelatnost Levačić.

Ako ga testira 20.000 ljudi oborit će Guinnessov rekord // Foto: Matija Gudlin

Kako kaže, upravo njih odabire jer im želi dati na važnosti kroz parfemske note za koje nitko nije čuo, a kamo li imao hrabrosti kreirati ih na nekonvencionalan način stvaranja čiji je proces dugotrajan i zahtjeva pristupe koji su drugačiji od ostalih.

Njegova suradnja s Renatom Labazanom iz Turističke zajednice Koprivnice počela je prije godinu i pol.

– Labazan je unatrag nekoliko godina razmišljao o kreiranju parfema od koprive, a kako sam ja u tom razdoblju bio redovni posjetitelj Renesansnog festival, zajednički smo odlučili započeti s kreiranjem parfema od koprive koji će biti predstavljen u sklopu ovogodišnje manifestacije – priča nam autor parfema.

Proces stvaranja parfema od koprive trajao je četrnaest mjeseci. Urtica je kreirana na bazi 25 posto esencija, s naglaskom na to da se isključivo radi o parfemu, a ne o toaletnoj ili parfemskoj vodi. Svi znamo da kopriva nije poznata kao biljka posebno ugodnog, niti specifičnog i intenzivnog mirisa. Međutim, autor je uspio izvući njenu esenciju uz neke dodatne elemente proizašle iz koprivničkog kraja. Osim ulja od koprive, izrađenog prema starom receptu sv. Hildegarde tu su neven, list ljubičice, jasmin i sandalovina.

– Parfem kroz koprivu odiše svježinom u primarnoj gornjoj noti, koja mu omogućava da bude nenametljiv. Poprimanje zelene boje parfema dio je cjelokupnog procesa kreiranja, koji je nastao sušenjem i mljevenjem lišća koprive. Boja parfema isključivo je rezultat prirodnog procesa nastajanja, jer u svim svojim kreacijama isključivo radim parfeme na prirodan način – opisao je Levačić.

Urtica je doputovala i do Bruxellesa // Foto: Dejan Levačić

Urtica je namijenjena za korištenje u ljetnim mjesecima iz razloga što svojim svježim notama daje posebnu vedrinu, osjećaj svježine i slobode u toplim danima.

– Korištenjem latica cvijeća, lišća biljaka, korijenja i esencija koje su autohtone na svome području, želim dočarati parfemske bajke na nekonvecionalan način kao hrvatski kreator parfema – objasnio nam je autor.

Parfem Urtica moći će se kupiti u sklopu Renesansnog festival po cijeni od 125 kuna, u ediciji od 30 mililitara, upakiran u drvenu kutiju izrađenu od hrvatskog drveta, kako bi se time zaokružio proces kreiranja parfema u cijelosti u Hrvatskoj i isključivo od hrvatskih proizvoda.

– Parfem je kreiran u limited edition verziji od 250 primjeraka koji će se moći kupiti u petak, subotu i nedjelju u sklopu Renesansnog festivala. Također, u subotu 26. kolovoza pokušat ćemo oboriti svjetski rekord za Guinnessovu knjigu rekorda za titulu “Most people applying perfume”. To znači, ukoliko 2000 posjetitelja tog dana testira parfem, oborit ćemo rekord – izvijestio nas je autor.

Također, doznajemo kako je ovih dana nekoliko primjeraka parfema Urtica uručeno i u Europskom parlamentu u Bruxellesu.

– Parfem je primila i naša aktivna europarlamentarka Marijana Petir. Svi koji su ga testirali izuzetno su zadovoljni, a Marijani je upućen poziv da nas posjeti na Renesansnom festivalu – doznajemo od Levačića.

čitam...
Loading...