Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak predstavila je Akcijski plan za provedbu nastave na daljinu, predloženom dokumentu koji je nastao tijekom provedbe nastave na daljinu, odnosno u vrijeme krize uzrokovane koronavirusom. Cilj je pravovremeno pripremiti sustav i omogućiti provođenje nastave, uzevši u obzir iskustva s koronavirusom.
Čine ga, stoji u uvodu dokumenta, dva dijela, pri čemu je prvi za razdoblje do rujna, a drugi se odnosi na scenarije za iduću, 2020./2021. školsku i akademsku godinu. Ukupno su tri scenarija čija provedba ovisi o nepredvidljivoj epidemiološkoj situaciji.
Prvi podrazumijeva nastavu pretežito uživo. Prema njemu, svi učenici i studenti vratili bi se školu i na visoka učilišta početkom sljedeće godine. Učenje na daljinu ostalo bi opcija jer je, objašnjavaju, pogodno i u “normalnim” uvjetima, nužno zbog pogoršanja epidemiološke situacije te korisnom pojedinim skupinama.
Mješoviti model nastave drugi je model. Uključuje, očigledno, nastavu u školama i učilištima, ali i iz vlastitih domova. Stoji kako omogućava fleksibilan pristup, s time da bi svi imali pristup digitalnim materijalima i virtualnom okruženju. Fokus bi, ipak, bio na fizičkoj, stvarnoj nastavi s pridržavanjem epidemioloških mjera. Dio bi imao nastavu u školi, a ostali od kuće, ovisno o prioritetima. Opcija je i izmjenjivanje učenika, odnosno da jedan tjedan budu kod kuće, a drugi u školi.
– U srednjoj školi može se primijeniti sličan model kao za osnovnu školu samo što prioritet da budu u školi trebaju imati završni razredi te izvođenje aktivnosti koje je teško izvesti u nastavi na daljinu, kao što je praktični rad – stoji u Akcijskome planu.
Preostali, treći model govori o provođenju nastave pretežito na daljinu. Prema njemu, nastava bi od rujna krenula s modelom učenja na daljinu i odvijao bi se tijekom većine godine ili bi se uveo kasnije s pogoršanjem situacije.
Napomenimo kako će se o dokumentu javno raspravljati. Koji će scenarij prevladati, bit će poznato kasnije.