Hrana za zdravlje

Kako izgleda uravnotežen i zdrav način prehrane

13:50h
0
Ilustracija

Većina ljudi nakon novogodišnjih praznika započinje s novim, zdravim i suviše ambicioznim rutinama koje su opće poznate kao novogodišnje rezolucije. Zdrava prehrana je ključ uspjeha, ne samo kada je riječ o fizičkom treningu, već kada se radi i o razinama energije pojedinca, samodisciplini, te općenitom osjećaju sreće. Većina ljudi zapravo živi u zabludi kako je zdrava prehrana izrazito skupa i vremenski neefikasna, te se tako odmah ogradi od zdravijeg i efikasnijeg načina života koji je rezultat zdrave i uravnotežene prehrane. 

U ovom članku ćemo ‘razbiti’ mit o skupoći zdrave prehrane i objasniti najvažnije makro i mikronutrijente koji će održavati ravnotežu u svakom režimu prehrane. Pa nastavimo. 

#1- Dovoljan unos proteina

Proteini su gradivni makronutrijenti koji su zaslužni za gradnju energije, te služe kao izvor aminokiselina koje imaju gradivnu ulogu naših stanica i tkiva. Izrazito je važno da u svojoj prehrani unesete dovoljno proteina ne samo radi količine energije, već radi bržeg oporavka tijela koji je izrazito važan ako trenirate. Proteini se mogu naći u različitim namirnicama, a najbogatije namirnice proteinima su: orah, govedina (i ostalo meso), svježi sir, mliječni proizvodi, riba, itd. Ako i dalje mislite da su ovo sve izrazito skupe namirnice, ne zaboravite prolistati trenutni katalog Plodina gdje možete naći odlične akcijske ponude namirnica bogatim proteinima, prenosi Letkomat. Isto tako, na dotičnom portalu možete cijelo vrijeme biti u toku s aktualnom ponudom namirnica, te osigurati najjeftiniju kupnju visokokvalitetnih proizvoda. 

#2- Ne zaboravite na zdrave masnoće

Ljudi uglavnom žive u zabludi kako masnoće treba izbjegavati. Tvrdnja nije posve točna! Određene masnoće treba izbjegavati u širokom luku, dok su određene masnoće zaslužne za poboljšavanje zdravlja krvožilnog sustava, smanjenja kolesterola, te promoviranje općeg zdravlja. Izrazito je važno kombinirati zdrave masnoće s obrocima u prehrani. Jeste li znali da su omega-3 masnoće izrazito važne za zdrav rad vašeg mozga, srca, te krvožilnog sustava? (healthline.com) Dovoljan unos ribe poput skuše, haringe, srdele ili tune povećava razine omega-3 masnih kiselina u vašem sustavu. Neki od ostalih izvora zdravih masnoća su avokado, sjemenke (bundeva, suncokret, lan), orašasto voće, maslinovo ulje, jaja, te neko povrće poput graha i mahuna. Ne zaboravite u svoju prehranu uključiti zdrave masnoće. Isto tako izbjegavajte kemijski dobivene masnoće koje se mogu naći u margarinu, čipsu i brzoj hrani. 

#3- Aminokiseline, minerali i vitamini 

Ako se strogo držite zdravog prehrambenog režima, vrlo vjerojatno niste u deficitu što se tiče glavnih vitamina i minerala. Međutim, kako danas živimo ubrzanim načinom, izrazito je lako doći u deficit što se tiče vitamina ili minerala. Preporučeno je uvijek suplementirati raznovrsnu prehranu s multivitaminom, te mineralima poput cinka i magnezija za brži oporavak. Isto tako, ako živite u području bez puno sunca, ne zaboravite suplementaciju D3 vitamina koji je izrazito važan za kosti. Konzistentno doziranje CBD uljem dokazano poboljšava apetit, jača imunološki sustav, te kao takvo služi kao odličan dodatak prehrani. 

#4- Izbjegavajte prevelik unos šećera i ugljikohidrata

Ugljikohidrati nisu nužno nezdravi i loši za Vaš organizam, međutim veoma je teško kontrolirati unos toga općeprisutnog makronutrijenta. Šećeri su svuda oko nas, te se u zadnjim desetljećima uvelike priča o epidemija sa zapada – ovisnost o šećeru koja je usko povezana s pretilosti. Nemojte u potpunosti zanemariti ugljikohidrate pošto su oni izrazito važni kod razvoja mišića. Ovo su neki od zdravih izvora ugljikohidrata koje biste svakako trebali uvrstiti u prehranu: voće, povrće, slatki krumpir, zobena kaša, riža i žitarice. 

Držite li se određenog režima prehrane i kako on izgleda? 

čitam...
Loading...