Najnovije istraživanje kvalitete – QUDAL – QUality meDAL iz siječnja 2013. pokazuje na koji način hrvatski građani, korisnici interneta, razmišljaju i koja su njihova iskustva kada je riječ o kvaliteti televizijskih kuća, televizijskih programa i televizijskih sadržaja koji se nude u Hrvatskoj.
Istraživanje QUDAL – QUality meDAL provedeno je u potpunosti u skladu s odredbama ‘Međunarodnog kodeksa za provedbu tržišnih i društvenih istraživanja’ koji su donijele Međunarodna trgovačka komora (ICC) i Svjetska udruga istraživačkih stručnjaka (ESOMAR).
Istraživanje je provela švicarska kuća ICERTIAS na uzorku od 1.200 ispitanika, CAWI – DEEPMA metodom (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness) u periodu od 14. do 27. siječnja 2013 i obuhvaćen je teritorij cjelokupne Republike Hrvatske.
U segmentu televizije, istraživanje – QUDAL – provedeno je u pet odvojenih kategorija: televizijska kuća s nacionalnom koncesijom općenito, televizijski program – informativni sadržaj, televizijski program – zabavni sadržaj, televizijski program – sportski sadržaj i televizijski program – kulturni sadržaj.
Bitno je napomenuti da istraživanje QUDAL ne mjeri gledanost i/ili tržišne udjele, već isključivo zadovoljstvo građana (gledatelja) kvalitetom televizijskog sadržaja temeljem njihovih vlastitih iskustava.
Pitanja su u QUDAL istraživanju bila otvorenog tipa, odnosno ispitanicima odgovori nisu bili ponuđeni već su oni sami mogli slobodno navoditi ono što smatraju najprimjerenijim odgovorom za svako postavljeno pitanje.
Na pitanje: “Navedite naziv televizijske kuće s nacionalnom koncesijom u Republici Hrvatskoj koja po vama trenutno ima APSOLUTNO NAJKVALITETNIJI PROGRAM OPĆENITO:” — ispitanici su najveći broj glasova dali televiziji Nova TV (28,3% glasova); slijede zatim HRT (23,8%) i RTL (23,2%).
Na pitanje: “Navedite naziv televizijskog programa u u Republici Hrvatskoj koji po vama trenutno ima apsolutno najkvalitetniji televizijski INFORMATIVNI SADRŽAJ:” — ispitanici su najveći broj glasova dodijelili programu – HTV (31,1%), zatim Nova TV (29,4%), nakon toga RTL (11,3%) i potom HTV1 (4,9%). Sve druge programe ispitanici su isticali s manje od 1% navoda.
Na pitanje: “Navedite naziv televizijskog programa u Republici Hrvatskoj koji po vama trenutno ima apsolutno najkvalitetniji televizijski ZABAVNI SADRŽAJ:” — ispitanici su najviše navodili RTL (33,4%) i zatim redom: Nova TV (21,7%), HTV (15,6%), CMC (3%), Doma TV (2,1%).
Na pitanje: “Navedite naziv televizijskog programa u Republici Hrvatskoj koji po vama trenutno ima apsolutno najkvalitetniji televizijski SPORTSKI SADRŽAJ:” — ispitanici su najviše navodili HTV (36,3%) i zatim redom: HTV2 (8,7%), Nova TV (8,2%) i Sportska televizija (6,3%).
Na pitanje: “Navedite naziv televizijskog programa u Republici Hrvatskoj koji po vama trenutno ima apsolutno najkvalitetniji televizijski KULTURNI SADRŽAJ:” — ispitanici su najviše navodili HTV (48,3%), Nova TV (16,2%), HTV2 (3%), RTL (2,7%), HTV3 (1,3%).
Metodologija i uzorak
Istraživanje QUDAL – QUality meDAL – Croatia 2013/2014 provela je švicarska kuća ICERTIAS – International Certification Association na području Republike Hrvatske od 14. do 27. siječnja 2013. putem web ankete metodom CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness). U anketi je sudjelovalo 1.200 ispitanika, isključivo korisnika interneta u Hrvatskoj starijih od 15. godina. Anketa je obuhvatila cjelokupan teritorij Republike Hrvatske.
O projektu QUDAL
QUDAL – QUality meDAL (www.qudal.com) je projekt švicarske kuće ICERTIAS – International Certification Association (www.icertias.com) kojeg u Hrvatskoj provodi i zastupa tvrtka Axios (www.axios.hr) uz podršku vodeće svjetske konzultantske i revizorske organizacije PWC (PricewaterhouseCoopers).
Projektom QUDAL istražuju se i nagrađuju subjekti (proizvodi, usluge, mediji, javne osobe, kulturni i sportski sadržaji i dr.) koji na određenom teritoriju nude najveću razinu kvalitete – prema mišljenju građana – odnosno samih konzumenata.
Cilj projekta QUDAL je skrenuti pozornost javnosti na važnost kvalitete u svakodnevnom odabiru i prava građana na vrhunsku razinu kvalitete, kao i omogućiti potrošačima lakše snalaženje i lakši pronalazak najkvalitetnijih proizvoda i usluga na tržištu.
QUDAL (QUality meDAL) – 2013/2014
Rezultati: Televizije i televizijski sadržaji
Republika Hrvatska, siječanj, 2013.
Kategorija: Najkvalitetnija televizijska kuća općenito
1. Nova TV = 28,3%
2. HRT = 23,8%
3. RTL = 23,2%
Ostalo = 6,7%
Bez odgovora/Ne znam = 18,0%
N= 1.200; Korisnici interneta u Hrvatskoj;
CAWI-DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness)
Istraživanje: ICERTIAS, Zurich, Switzerland, siječanj 2013.
_____________________________________________________________
Kategorija: Najkvalitetniji televizijski informativni sadržaj
1. HTV = 31,1%
2. Nova TV = 29,4%
3. RTL = 11,3%
4. HTV1 = 4,9%
Ostalo = 17,8%
Bez odgovora/Ne znam = 5,5%
N= 1.200; Korisnici interneta u Hrvatskoj;
CAWI-DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness)
Istraživanje: ICERTIAS, Zurich, Switzerland, siječanj 2013.
_____________________________________________________________
Kategorija: Najkvalitetniji televizijski zabavni sadržaj
1. RTL = 33,4%
2. Nova TV = 21,7%
3. HTV = 15,6%
4. CMC = 3,0%
5. Doma TV = 2,1%
Ostalo = 5,8%
Bez odgovora/Ne znam = 18,4%
N= 1.200; Korisnici interneta u Hrvatskoj;
CAWI-DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness)
Istraživanje: ICERTIAS, Zurich, Switzerland, siječanj 2013.
_____________________________________________________________
Kategorija: Najkvalitetniji televizijski sportski sadržaj
1. HTV = 36,3%
2. HTV2 = 8,7%
2. Nova TV = 8,2%
3. Sportska televizija = 6,3%
Ostalo = 13,1%
Bez odgovora/Ne znam = 27,4%
N= 1.200; Korisnici interneta u Hrvatskoj;
CAWI-DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness)
Istraživanje: ICERTIAS, Zurich, Switzerland, siječanj 2013.
_____________________________________________________________
Kategorija: Najkvalitetniji televizijski kulturni sadržaj
1. HTV = 48,3%
2. Nova TV = 16,2%
4. HTV2 = 3,0%
3. RTL = 2,7%
5. HTV3 = 1,3%
Ostalo = 8,2%
Bez odgovora/Ne znam = 20,3%
N= 1.200; Korisnici interneta u Hrvatskoj;
CAWI-DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness)
Istraživanje: ICERTIAS, Zurich, Switzerland, siječanj 2013.