ONLINE KAMPANJA

Koji su lokalni političari kraljevi društvenih mreža u ovoj kampanji? Upravo ovi su “tata mata od zanata”

Društvene mreže protekla dva tjedna pune su politike, predizborna kampanja za parlamentarne izbore je u punom jeku, a naši lokalni političari itekako su aktivni, kako među ljudima na terenu i medijima tako i na društvenim mrežama.

17:00h
0

Društvene mreže protekla dva tjedna pune su politike, predizborna kampanja za parlamentarne izbore je u punom jeku, a naši lokalni političari itekako su aktivni, kako među ljudima na terenu i medijima tako i na društvenim mrežama.

Koprivnički gradonačelnik Mišel Jakšić, koji se nalazi na trećem mjestu Restart koalicije u drugoj izbornoj jedinici ovih je dana bio vrlo aktivan na Facebooku i Instagramu.

– S obzirom na aktualnu situaciju vezanu uz epidemiju korona virusa, te manjak aktivnosti koje se tradicionalno vežu uz političke kampanje, fokus smo prebacili na komunikaciju putem društvenih mreža. No, mogu reći da redovito koristim društvene mreže kako bih građane upoznao s aktivnostima koje provodim kao gradonačelnik Koprivnice – rekao je za portal ePodravina Mišel Jakšić.

U najvećoj mjeri, Jakšić napominje, koristi Facebook, tamo ima otvoren privatni profil i politički „page“. Uz to, koristi i Instagram te u manjoj mjeri Twitter.

– U principu društvene mreže vodim sam. Trenutno, budući da smo u kampanji za Hrvatski sabor, na raspolaganju imam i PR tim druge izborne jedinice koji nas povremeno savjetuju s novim trendovima u korištenju društvenih mreža – govori koprivnički gradonačelnik.

Radio i TV oglase u ovoj kampanji ne koristi, dok u oglašavanju na portalima i novinama sudjeluje raznima bannerima i oglasnim vizualima u tisku. Uspoređujući sve navedeno, Mišel Jakšić smatra da je najzastupljeniji na društvenim mrežama.

– Letci i plakati se i dalje koriste, no u nešto manjim količinama – dodao je.

Za kraj našeg razgovora pojasnio je koje su prednosti korištenja društvenih mreža po njegovom mišljenju.

Mišel Jakšić // Foto: Sanjin Bojić

Držim da su društvene mreže dobar komunikacijski kanal putem kojeg mogu direktno komunicirati s građanima. Određeni građani redovito me kontaktiraju sa svojim upitima i trudim se maksimalno angažirati kako bi održavali kvalitetnu dvosmjernu komunikaciju. Društvene mreže uglavnom koristim kako bi građane na direktan način obavijestio o aktivnostima koje provodim kao gradonačelnik. Kao što sam već spomenuo, prednost društvenih mreža je što u realnom vremenu mogu dobiti povratnu informaciju i dvosmjerno komunicirati s građanima. Naravno, društvene mreže imaju razne prednosti kod prenošenja poruka određenim, ciljnim, skupinama – zaključio je Mišel Jakšić.

Darko Sobota, dožupan Koprivničko-križevačke županije te sedmi na listi HDZ-a govori nam kako je HDZ, s obzirom na situaciju vezanu uz epidemiju virusa COVID-19, još u pripremi kampanje za izbore za zastupnike u Hrvatskom saboru, donio odluku kako će se većina kampanje provoditi na društvenim mrežama te elektroničkim i tiskanim medijima.

– ŽO HDZ-a Koprivničko-križevačke županije ima aktivnu FB stranicu, a isto tako i ja osobno kao dužnosnik imam FB stranicu Darko Sobota. Najveći dio svega vezanog uz kampanju objavljuje se upravo na tim stranicama i ja i moji suradnici trudimo se u realnom vremenu objaviti najznačajnije i najaktualnije događaje i aktivnosti na tim stranicama – govori nam Sobota.

Darko Sobota maksimalno koristi oglašavanje na radijskim postajama, kao i na portalima i tiskanim medijima, u skladu s financijskim sredstvima. Ipak, Sobota smatra da je najviše zastupljen na radijskim postajama, zatim u tiskanim medijima, a tek nakon toga na Facebooku. Letke, kao i njegov protivnik, koristi i dalje.

Foto: Ivan Balija
Darko Sobota // Foto: Ivan Balija

– Ovo su drugi izbori na kojima je mogućnost preferencijalnog biranja kandidata za zastupnike u Hrvatskom saboru. Imamo letke koje plasiramo diljem Podravine i Prigorja, u čemu nam pomažu članice i članovi stranke u Koprivničko-križevačkoj županiji, a sve prema pravilima i propisima – rekao je Darko Sobota.

Facebook je, između ostalog, počeo koristiti kako bi se približio mladim ljudima.

– Da, upravo su mladi razlog što se trudim biti aktivan na društvenim mrežama. Mladi su generacija kompjutera, mobitela, svih tih društvenih mreža i najbolje tako funkcioniraju, pa je evo i to jedan od načina da dođemo do njih i predstavimo im se – zaključio je Darko Sobota.

Mladen Kešer, sedmi na listi Restart koalicije za drugu izbornu jedinicu, već odavno je prozvan kraljem društvenih mreža. Apsolutno aktivan političar, načelnik općine Kalnik, te predsjednik ŽO SDP-a Koprivničko-križevačke županije poznat je po brojnim objavama na društvenim mrežama.

– Koristim društvene mreže cijelo vrijeme jer je upravo to danas jedan od glavnih načina komunikacije s građanima. Javna sama osoba i građani imaju pravo zvati skoro sve o meni i ne sakrivam svoj život od javnosti – rekao je Kešer za portal ePodravina te dodao kako je najaktivniji na Facebooku i Instagramu, također i sam vodi svoju online kampanju, te možda nekog zamoli da “opali koju fotku”, napominje Mladen.

S druge strane, za TV oglase nema financijska sredstva, ali se zato oglašava i na radijskim postajama i portalima, te smatra kako je najzastupljeniji upravo na Facebooku i portalima. Letke u ovoj kampanji koristi i Kešer, isto kao i njegovi gore spomenuti kolege političari, izdvojio je i za nešto plakata, a u većim gradovima radio je i BB plakat, no najviše preferira “letak u ruke”

Mladen Kešer // Foto: Marko Dedić

– Mladi danas najviše koriste društvene mreže i s njima je tako najlakše komunicirati, no ne bih rekao da samo mladi koriste društvene mreže, danas su društvene mreže sastavni dio života – zaključio je Mladen Kešer.

Hrvatska demokršćanska stranka odlučila je u 2. izbornoj jedinici na parlamentarne izbore izaći s Nezavisnom listom Željka Lackovića. Zamjenik predsjednika HDS-a Branko Hrg za mjesto u saboru borit će se s posljednjeg, 14. mjesta na listi.

– U velikoj mjeri koristimo Facebook i Instagram u kampanji, a uređujemo ih ja i moj tim ljudi koji je zadužen za pisanje i objavljivanje na društvenim mrežama. Koristimo i usluge radio oglašavanja  u vidu radio spotova i promidžbenih emisija i reklamiranja na portalima u vidu bannera i promo članaka – rekao je Hrg za portal ePodravina te dodao kako i on u kampanji koristi letke i to tako da ih distribuiraju po sandučićima.

Branko Hrg smatra kako se preko društvenih mreža lakše dopire do ciljanih skupina.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

– Ovako lakše dopiremo do birača iz 2. izborne jedinice, s komuniciranjem izbornih poruka, predstavljanjem izbornog programa i događaja koji su vezani uz kampanju. Instagram više koristimo za obraćanje mladima koji češće koriste tu platformu društvenih mreža – govori aktualni saborski zastupnik te za kraj ističe prednosti društvenih mreža.

– Moguća je interakcija s ljudima, ljudi reagiraju putem like-ova, komentara, dijeljenja na objave. Ljudi odmah mogu biti upućeni u izborne poruke koje se objavljuju, brže nego putem tradicionalnih medija – zaključio je Branko Hrg.

Priupitali smo ista pitanja i Željka Lackovića, aktualnog saborskog zastupnika i nositelja Nezavisne liste, a sasvim je očito da Željko isto kao i npr. Mladen Kešer ima osobniji pristup prema svojim pratiteljima, također je vrlo aktivan na društvenim mrežama.

– Od izbora do izbora društvene mreže se pokazuju kao vrlo bitan način komuniciranja s biračima. Postoji ih više, a dobro je što su na nekima aktivniji stariji birači, na nekima mlađi, a to je pogodno da se mogu komunicirati različite teme na različitim platformama – govori Željko Lacković.

Ove godine Lacković koristi društvene mreže još značajnije, zbog aktualnog koronavirusa, a aktivan je na Facebooku i Instagramu. Lacković svoje stranice uređuje sam, često zna sam napraviti i video od fotografija i glazbe, a ono što sam ne može, rade mu ljudi koji su ipak za to specijalizirani.

Foto: Ivan Balija
Željko Lacković // Foto: Ivan Balija

– Ljudi su naviknuti da me mogu kontaktirati preko Facebooka i znaju da ću im odgovoriti. Često sam znao ljudima pomagati i davati besplatne pravne savjete preko svoje Facebook stranice – govori Lacković.

I Željko Lacković se oglašava na portalima koji prate lokalnu politiku i radijskim stanicama, novine ne koristi, no zato ga je može vidjeti na Citylight reklamnim vitrinama i Billboard panoima, letke koristi isključivo zbog preferencijalnog glasanja, kako bi ljudima pojasnili kako ono izgleda, a birači su već imali priliku dobiti svoj letak u poštanskom sandučiću.

– Smatram da ljudi mogu iz načina komuniciranja uživo dobiti najbolji dojam o kandidatu i onome što on govori. Podržavam i ovo kaj radite vi, a to je komuniciranje videima putem portala i mreža jer slika i glas govore puno više o čovjeku , nego ono što stoji na papiru. Budućnost stoji u internet televiziji, jer tako se najlakše širi informacija – rekao je Željko Lacković.

U društvenim mrežama Lacković vidi puno prednosti, no nešto je ipak izdvojio.

– Društvene mreže služe za upoznavanje birača s radom zastupnika, odnosno političara. Ja sam kao zastupnik skidao videe i stavljao ih na mreže upravo zato da ih upoznam s onim što radim. Dobar je ovo način da se dopre do mladih, da im se pokaže što je to politika i da oni sami shvate tko im se sviđa, odnosno čiji način rada im se sviđa. Treba razvijati političku svijest kod mladih ljudi – zaključio je Željko Lacković.

Mario Rajn, gradonačelnik Križevaca i šesti na listi u drugoj izbornoj jedinici Restart koalicije, Facebook i Instagram koristi u velikoj mjeri, pogotovo sada kad su obustavili stranačke skupove i druženja sa simpatizerima na terenu.

– Poruke i komunikaciju odrađujem sam, vizualne materijale i formatiranje koristim stručnjake. U okviru financijskih sredstava kampanje koristim oglase na portalima i radio postajama, tv oglase nemam – govori Rajn.

Rajn također smatra da je najzastupljeniji na društvenim mrežama, no nastoji što više biti u direktnoj komunikaciji s građanima.

Foto: Ivan Balija
Mario Rajn // Foto: Ivan Balija

– Društvene mreže koristim od početka svog političkog djelovanja tako da taj oblik smatram kontinuiranim djelovanjem. Što se tiče mladih, smatram da ih je potrebno dodatno motivirati direktnom komunikacijom, a ne samo plaćenim oglasima na društvenim mrežama. Svim političkim dionicima velik je izazov pripadnike generacija Y i Z potaknuti za izlazak na izbore, vjerujem da to neće niti biti moguće značajnije promijeniti sve dok se ne uvede elektronički tip glasovanja – objašnjava.

Dodaje kako je komunikacija preko društvenih mreža intenzivnija i direktnija, svakako osobnija. Istovremeno, pisana komunikacija u komentarima na društvenim mrežama ostavlja značajan prostor za krivu interpretaciju pa i manipulaciju informacijama, smatra gradonačelnik Križevaca.

Koristim i letke, ali u racionalnijim okvirima, nastojim da budu personalizirano distribuirani. Po autima ne, smatram da takav tip oglašavanja rezultira značajnim količinama smeća na javnim površinama – zaključio je Mario Rajn.

čitam...