U Knjižnici i čitaonici Fran Galović Koprivnica, u suradnji sa Županijskim stručnim vijećem školskih knjižničara Koprivničko-križevačke županije, prošlog je vikenda održan županijski okrugli stol pod nazivom Školska knjižnica u suvremenoj školi – zašto je važna i koji su temelji za njen stručan rad?.
Na skupu je sudjelovalo 40-ak školskih knjižničara i ravnatelja škola, a uvodna stručna izlaganja o propisima i standardima na kojima se temelji rad školskih knjižnica održale su viša savjetnica za školske knjižnice iz Ministarstva znanosti i obrazovanja Mira Zovko te savjetnica za školske knjižnice iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice Frida Bišćan. U ime Županije, osnivača najvećeg broja škola na njenom području, skupu je prisustvovala pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu, znanost, sport i nacionalne manjine Ana Mušlek koja je naglasila kako su u proračunu za 2018. godinu osigurana sredstava za nabavu lektirnih naslova za sve osnovne škole, kao i srednje škole koje su iskazale potrebu. Okupljeni su pozdravili tu inicijativu, obzirom na to da su sredstva za obnovu fondova školskih knjižnica vrlo važna, a kvalitetan i planski formiran knjižnični fond jedna od osnovnih pretpostavki za rad svake knjižnice.
Na skupu je istaknuto kako su Čitajmo mi – u obitelji svi, Tulum s(l)ova, Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meje, Čitanjem do zvijezda, Bookmark i Olimpijada čitanja samo neki od projekata za poticanje čitanja koje u svojim knjižnicama provode školski knjižničari na području Županije, u kojima svake godine sudjeluje stotine učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici kroz ove projekte, osim što stječu korisnu naviku čitanja, druže se s knjigom i jedni s drugima, putuju, uče o drugim zemljama, vježbaju strane jezike te stječu digitalne kompetencije i kreativno se izražavaju.
Još jedna tema skupa bio je prostor školskih knjižnica i njegovo uređenje, gdje je istaknuto kako pojedine knjižnice rade u premalim, neprimjerenim i neodgovarajuće opremljenim prostorima, unatoč nacionalnim propisima i standardima. Kako bi se izbjegle takve situacije, kod planiranja i projektiranja škola i njihovih dogradnji nužno je ostvariti dobru komunikaciju i suradnju između osnivača i samih škola, kao i sa županijskom matičnom službom. Dobri primjeri nedavno uređenih školskih knjižnica, kao što su knjižnica u OŠ Molve ili u Srednjoj i Obrtničkoj školi Koprivnica, pokazuju da je upravo kroz suradnju i zajednički angažman moguće urediti školske knjižnice i osigurati kvalitetan prostor za sve njihove korisnike.