15.3 C
Petak, 10. svibnja 2024.

Osvrt na program „mladi za mlade“ za srednje škole koprivničkoj knjižnici

U Knjižnici i čitaonici „Fran Galović” Koprivnica već se tradicionalno povodom Dana Europe i Europskog tjedna mladih održava program Mladi za mlade. Cilj je programa prezentirati široj javnosti aktualne međunarodne i druge projekte u kojima škole sudjeluju te predstaviti umjetničko stvaralaštvo mladih iz Koprivnice. Program se i ove godine provodi u dva navrata – posebno za srednje, a posebno za koprivničke osnovne škole. Prvi od dva ovogodišnja programa, namijenjen srednjoškolcima, održan je u petak, 8. svibnja 2015. u Stručno-znanstvenom odjelu koprivničke Knjižnice.

U programu su sudjelovale sve tri koprivničke srednje škole – Gimnazija „Fran Galović”, Srednja škola i Obrtnička škola. Prezentacije o svom sudjelovanju u projektima održali su sami učenici koji su u njima sudjelovali. Učenici Gimnazije „Fran Galović” predstavili su projekt „Dvostruki teret – učenje o nacionalsocijalizmu i holokaustu u Europi”, učenici Srednje škole Koprivnica upoznali su prisutne s uspješnim projektom „Poduzetnički inkubator”, dok su učenici Obrtničke škole predstavili projekt „Erasmus + projekt mobilnosti učenika” u sklopu kojeg su učenici obavljali trotjednu stručnu praksu u Velenju u Sloveniji.

Publici su se osim toga svojim stvaralaštvom predstavili i mladi pjesnici, pisci, glumci, glazbenici i likovni stvaratelji. Tako su u kulturno-umjetničkom dijelu programa nastupili uspješni učenici – kreativci iz sve tri srednje škole koji su čitali svoje literarne radove, pjevali, svirali i izvodili kratke scenske prikaze, a prisutni su također mogli vidjeti i izložene likovne radove te obrtničko-umjetničke predmete koje su izradili učenici.

Program je organiziran u okviru redovite suradnje Knjižnice i čitaonice „Fran Galović” s koprivničkim srednjim školama te uz potporu pokrovitelja – Koprivničko-križevačke županije i Ministarstva vanjskih i europskih poslova te uz podršku Agencije za mobilnost i programe Europske unije. Uspješna provedba programa rezultat je kvalitetne suradnje i angažmana koprivničkih srednjoškolaca, njihovih mentora, knjižničara i profesora.

Koprivnička mladež kroz ovaj je program pokazala zavidnu razinu kreativnosti, raznovrsne vještine i talente. Prezentacije popraćene pljeskom potvrda su uspješnosti programa provedenog uz međusobnu podršku i dobro raspoloženje. Sudeći prema riječima pojedinih profesora – mentora, koji ističu da im se za sudjelovanje u ovoj vrsti programa često javljaju upravo učenici za koje nisu ni znali da imaju umjetničke i kreativne sklonosti, mladima su jako važne i vrlo dobro došle ovakve prilike da pokažu svoje stvaralaštvo vlastitim vršnjacima iz drugih škola, ali i cjelokupnoj javnosti.

Dobrom osjećaju i spontanosti koji su rezultirali odličnim nastupima mladih sigurno pridonosi i pomalo neformalni ambijent knjižnice gdje su srednjoškolci česti posjetitelji pa prostor dobro poznaju i u njemu se dobro osjećaju. Upravo na taj način gradska Knjižnica ispunjava jednu od svojih najvažnijih zadaća – da bude središnja točka u svojoj zajednici, prijateljsko i gostoljubivo mjesto u gradu, otvoreno i dostupno svima, gdje će se susretati sve generacije građana kako bi razmjenjivali iskustva i predstavljali svoje stvaralaštvo u različitim oblicima, te kvalitetno provodili svoje slobodno vrijeme.

Nadajmo se da će u dogledno vrijeme nova zgrada gradske Knjižnice, koja je u Koprivnici iz dana u dan sve potrebnija, osigurati više prostora upravo za ovakve aktivnosti, koje se u sadašnjoj skučenoj i premaloj knjižničnoj zgradi, mogu organizirati samo povremeno, jer se odvijaju u istim prostorima gdje se pružaju i druge knjižnične usluge, s obzirom na to da namjenske dvorane za te svrhe ne postoje.

Napomenimo još samo da će se drugi ovogodišnji programa Mladi za mlade, namijenjen predstavljanju učenika osnovnih škola, održati u srijedu, 13. svibnja 2015. s početkom u 11:30 sati, na prvom katu Knjižnice, u prostoru Čitaonice tiska, a sudjelovat će sve četiri koprivničke osnovne škole.

Uživancija

FOTO/VIDEO U Đurđevcu otvorena velika izložba najboljih fotografija iz čitavoga svijeta, evo kako je bilo

Pred brojnom publikom danas je u Muzeju grada Đurđevca otvorena velika izložba nagrađivanih fotografija osamdesetak autora iz čitavog svijeta. Izložba...