budite im podrška

Pet savjeta kako pomoći djeci da se lakše nose s pandemijom

No svakodnevno druženje makar i pet minuta s djecom značiti će im puno. Učinite nešto što vaše dijete želi, samo da to ne uključuje računala ili mobitel. Pokušajte se povezati s njima.

13:57h
0
Ilustracija // Twenty20

Kad je pandemija korona virusa pogodila svijet, milijarde djece širom svijeta naglo su poslane kući iz škole. Djeca su tim činom odsječena od prijatelja i voljenih i povučena su od svakodnevnih aktivnosti.

Sada, kada je počela nova školska godina, djeca se suočavaju s ‘novim normalnim’ što za njih može biti vrlo stresno i neobično.

Kako biste svojoj djeci olakšali novu školsku godinu i odlazak te boravak u školi s maskama, pridržavajte se ovih pet savjeta:

1. Redovito provjeravajte s njima što misle da se događa s koronavirusom

Razgovor s djetetom o onome što zna (ili vjeruje da zna) o pandemiji presudan je prvi korak ka razumijevanju toga gdje se emocionalno nalazi. Postoje li stvari koje čuju i koje ih plaše, a nisu istinite? Postoje li stvari koje čuju i koje ih plaše jer su istinite? I kako to možete riješiti?

Ako vaše dijete kaže ili pita nešto na što nemate odgovor ili nema odgovora, budite iskreni. Recite im da ćete zajedno potražiti točne informacije i uvjerite ih da se s tim ne suočavaju sami.

Roditelji bi također trebali obratiti pažnju na sve fizičke, emocionalne ili socijalne promjene koje primijete kod svoje djece.

Tipične stvari koje treba potražiti su značajno debljanje ili gubitak kilograma koji nisu povezani s normalnim razvojem, odbacivanje dugogodišnjih prijatelja, veliko socijalno povlačenje.

2. Pomozite im da prepoznaju svoje osjećaje

Emocionalna inteligencija je naučena vještina koja se temelji na čovjekovoj sposobnosti da prepoznaje osjećaje. Roditelji mogu pomoći svojoj djeci u tome.

To možete početi vježbati čak i ako su djeca mlada. Igrajte se, crveno za ljutnju, plava za tugu, zelena za mir i žuta za sreću.

3. Izgradite odnos od povjerenja s njihovim učiteljima

Jedan od jednostavnih načina da emocionalno podržite svoje dijete jest pomoći mu da se osjeća sigurno i povezano sa svojom školskom zajednicom.

Obratite se učitelju svog djeteta i predstavite sebe i svoju obitelj. Podijelite obiteljske priče, vrijednosti, životnu situaciju svoje obitelji ove jeseni, osjećaje svog djeteta zbog povratka u školu.

Više nego ikad, ove godine bitna je otvorena komunikacija s učiteljima vašeg djeteta.

4. Družite se s njima barem pet minuta dnevno

Roditelji ponekad mrze čuti ovaj savjet jer na kraju dugog, iscrpljujućeg dana mnogi se roditelji jednostavno žele baciti u krevet.

No svakodnevno druženje makar i pet minuta s djecom značiti će im puno. Učinite nešto što vaše dijete želi, samo da to ne uključuje računala ili mobitel. Pokušajte se povezati s njima.

5. Podsjetite ih na ono što mogu kontrolirati

Mnoga djeca se bore s mnogim problemima i za to sve imaju puno pitanja. Ne znaju kada će se škola i sve ostale stvari vratiti u ‘normalu’, ne znaju kada će moći vidjeti baku ili djeda i slično.

Roditelji mogu pomoći usmjeravajući ih na ono što trenutno mogu kontrolirati. Možete kontrolirati stvari poput pranja ruku i nošenja maske.

Izvor: 24sata

čitam...