kako ostati pribran

Psihologinja savjetuje: Potrudite se ostati smireni nakon potresa i olakšajte si ovim savjetima

Smirite se i nazovite najmilije, a utješite i ljubimce jer tješeći njih zapravo tješite i sami sebe, savjetuje psihologinja Mirjana Krizmanić. Priznaje da je i nju strah, no poručuje da ne podliježete panici...

11:20h
0
Emocije // Ilustracija
Ilustracija

Jak potres ponovo je pogodio Hrvatsku, a osjetio se i u Koprivničko-križevačkoj županiji.

Dobro nas je zatreslo u 6.28 sati, a potrajalo je nekoliko sekundi. Bio je to najjači potres nakon onog u Zagrebu, jačine 5,2 po Richteru.

Ljudi osjećaju veliki strah i uznemirenost čak i kada su u pitanju manji potresi, a psihologinja Mirjana Krizmanić podijelila je kako se nositi s ovom teškom situacijom te kako se smiriti nakon ponovnih potresa.

Na pitanje kako ostati pribran i ne paničariti, psihologinja kaže: Iskreno, prvi odgovor koji mi pada na pamet kad me pitate kako se nositi s ovom groznom situacijom jest – ne znam. No, mogu vam reći što sama činim i što mi znatno pomaže.

Prvo, ako su bilo kakve stvari pale sa zidova, ormara i polica, ona ih pokupi i pospremi.

Preporučuje da se ugase svi suvišni kanali informiranja i da se ljudi usredotoče samo na one službene. Smatra da Nacionalni stožer civilne zaštite jako dobro, stručno i bez panike obavještava sve građane te da su njihove informacije sasvim dovoljne da biste bili informirani, i dobili odgovarajuće preporuke sa zaštitu.

– Klonite se i poruka koje kažu da nam to Bog šalje opomenu ili da nam se Zemlja osvećuje te da nam slijedi apokalipsa. Sve te proročanske poruke nisu dobronamjerne, a pogotovo ne znanstveno utemeljene – upozorila je Krizmanić za 24sata.

Stručnjaci ističu da nitko ne može predvidjeti kako će se stvari razvijati, pa se tome jednostavno moramo prilagoditi i voditi računa samo o tome da za slučaj potrebe budemo spremni. U međuvremenu, koncentrirajte se na uvođenje reda – čišćenje onoga što možete očistiti, a da pritom ne ugrozite vlastitu sigurnost. Naime, u stanju stresa i šoka nije dobro primiti se nekog posla tijekom kojega se možemo ozlijediti, primjerice rezanja luka, pa to ostavite za poslije, a posvetite se onome što možete obaviti ‘bez razmišljanja’ – slaganju ormara, pranju prozora i slično. Tako ćete imati osjećaj kontrole barem nad onim što možete kontrolirati.

Osim toga, psihologinja napominje da ne zaboravite u ovim teškim trenutcima misliti na prijatelje i obitelj. Uzmite telefon u ruke i nazovite roditelje, starije susjede, prijatelje… Pomoći ćete im da se lakše nose sa situacijom, ali i sami sebi time ispuniti dan i nahraniti dušu, poručuje.