NAJVEĆI HRVATSKI PROJEKT

Stotine turskih radnika u tri smjene gradit će prugu od Križevaca i Koprivnice pa sve do granice

Lepavina, Kloštar Vojakovački i poslovna zona u Križevcima tri su lokacije koje Cengiz razmatra kao potencijalna mjesta njihova smještaja. U sklopu kampa, uz stotinjak kontejnera, bit će uredi, smještajni kapaciteti i kuhinja.

11:00h
0
Ilustracija // Foto: HŽ Infrastruktura

Tjedan dana dijeli nas od početka radova na rekonstrukciji postojećeg i gradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, najvećeg pojedinačnog infrastrukturnog projekta u Hrvatskoj vrijednog 2,41 milijardu kuna bez PDV-a, a koji je s 85 posto sufinanciran iz fondova Europske unije.

Kao što je poznato, turska tvrtka Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S. radit će na projektu koji je trebao započeti 23. travnja. No, vecernji.hr od HŽ Infrastrukture saznaje kako je datum pomaknut zbog situacije s koronavirusom.

Vecernji piše kako će turski inženjeri i voditelj projekta u Hrvatsku doći u ponedjeljak, nakon čega će uslijediti priprema gradilišta, izrada izvedbenog projekta, kao ishođenje dokumentacije za buduće kontejnersko naselje u kojemu će radnici biti smješteni, a kojih bi, prema HŽ-u, na vrhuncu radova trebalo biti oko 400. Većina će doći upravo iz Turske. Dakle, konkretni radovi trebali bi krenuti najkasnije u rujnu, i to od mađarske granice.

Lepavina, Kloštar Vojakovački i poslovna zona u Križevcima tri su lokacije koje Cengiz razmatra kao potencijalna mjesta njihova smještaja. U sklopu kampa, uz stotinjak kontejnera, bit će uredi, smještajni kapaciteti i kuhinja.

Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Čelični most na Dravi najzahtjevniji je objekt ovoga projekta

Dogradnjom drugog kolosijeka i rekonstrukcijom postojećeg vlakovi će voziti do 160 km/h. Pritom će nova dionica slijediti postojeću uz iznimku poddionice Carevdar – Lepavina. Sagradit će se ukupno 15 kilometara nove pruge, a predviđena i je rekonstrukcija kolodvora Lepavina i Koprivnica te stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac, prenamjena postojećeg kolodvora Mučna Reka u stajalište te gradnja novog kolodvora Novo Drnje i stajališta Peteranec. Tu su i mostovi, vijadukti od kojih je jedan prolaz za divlje životinje i jedna galerija, zatim cestovni nadvožnjaci, podvožnjaci, pothodnici, svodne i paralelne ceste uz prugu, kontaktna mreža i ostala elektroenergetska postrojenja. Dogradnja i obnova očekuju i druge sustave. Kao najzahtjevniji objekt HŽ Infrastruktura za vecernji.hr navodi čelični most na Dravi dug 338 metara čiji bi segmenti, također, trebali biti dovezeni iz Turske.

Predviđeni rok završetka radova je 25. studenoga 2023. godine. Najavljeno je kako će turska tvrtka raditi u tri smjene.

čitam...