- Oglasni prostor -
Noć muzeja prepuna događaja

U Koprivnici pogledajte scenski prikaz Vincekova, a iz Galerije izađite s novom frizurom, u Virju će uz brojne izložbe zasvirati i Ogenj
U

Ulaz na sva događanja je besplatan

Ne propustite

Zakoračili smo u drugu polovicu siječnja, a svi ljubitelji umjetnosti znaju da se bliži vrijeme jedne od važnijih kulturnih manifestacija. Radi se o Noći muzeja koja se ove godine službeno održava 27. siječnja, a ovogodišnji moto međunarodne manifestacije je “Muzeji su važni”.

Program Muzeja grada Koprivnice održat će se na tri lokacije, u zgradi muzeja, u Galeriji Koprivnica te u Galeriji Mijo Kovačić.

Dakle, idućeg petka u muzejskoj zgradi od 18 sati uživajte u programu Vincekovo u muzeju. Na blagdan sv. Vinka, koji se inače obilježava 22. siječnja, vinogradari se sastaju u svojim vinogradima, simbolično odrežu vinovu lozu, poškrope je starim vinom i stave u vodu te potom iz pupa predviđaju kakav će biti urod grožđa te godine. Upravo zato će se ispred zgrade muzeja predstaviti kratki scenski prikaz tog običaja u izvedbi Krešimira Blažeka i TS Pajdaši.

Na prvom katu muzeja, nekadašnje gradske vijećnice u srednjovjekovnoj gradskoj jezgri, stalni postav prikazuje povijest Koprivnice, a u podrumu novi dio postava, nastao suradnjom muzealaca, dizajnera i stručnjaka u području interpretacije kulturne baštine, povezuje tradicionalno muzejsko shvaćanje izložbe i suvremenije interpretacije kulturne baštine kroz dio podravske svakodnevice na teme tradicijskog vinogradarstva i pučke pobožnosti. Program u zgradi muzeja možete posjetiti do 23 sata.

U Galeriji Mijo Kovačić od 19 sati možete posjetiti događaj pod nazivom Modernizirana klasika – brzopotezna naiva. U ovoj Noći muzeja naiva dolazi potencijalom s malim odmakom od tradicije, klasike i standarda – sučeljavanjem klasika Hlebinske škole s onima na granici autsajderskog djelovanja. Istovremeno možete sve do 23 sata uživati u stalnom postavu Galerije Mijo Kovačić.

Od 20 sati će se u Galeriji Koprivnica, koja se nalazi na istoj adresi, održati radionica Od flute do kolombara. Kosa, oblikovanje kose, ukrašavanje i pokrivanje glavni su dio izrade oglavlja. Kosu smatraju najljepšim ukrasom žene, a zabilježena su brojna pravila o njezinom puštanju, pletenju skrivanju i otkrivanju. U Podravini su se sve do prije stotinjak godina zadržala dva osnovna pravila: zabrana šišanja i obaveza pokrivanja kose kod udanih žena. Osnovni način oblikovanja kose vezan je uz izradu različitih vrsta pletenica što će tijekom radionice biti pokazano na frizerskim lutkama ili na kosi svih zainteresiranih posjetiteljica. Veza s izložbom Put čipke, čije otvorenje će biti večeras u 18 sati, je očita budući da će biti izložena oglavlja i pokrivala za kosu koja sadrže čipku na batiće. Radionica će se odvijati u suradnji sa Sekcijom frizera Udruženja obrtnika Koprivnica.

Priprema za večerašnju izložbu Put čipke // Foto: Muzej grada Koprivnice

I u Virju će se održati poznata međunarodna manifestacija Noć muzeja. Virje je sa svojim Zavičajnim muzejom već cijelo jedno desetljeće dio najveće muzejske manifestacije u Hrvatskoj – Noći muzeja.

Ovogodišnja jubilarna virovska Noć muzeja bit će vrlo bogata, a program će trajati od 18 sati pa skoro do ponoći. Sve će početi će već u 10 sati programom za najmlađe i u suradnji s Dječjim vrtićem Zrno, na kojem će mali muzealci upoznati rad pjesnika, povjesničara i virovske velikane.

U večernjim satima održat će se Dječja Noć muzeja u virovskoj Narodnoj knjižnici koja će biti u znaku obilježavanja 120. obljetnice rođenja poznatog hrvatskog književnika i virovskog učitelja Đure Sudete. Povodom iste obljetnice u suradnji s Ogrankom Matice hrvatske u Đurđevcu bit će predstavljen i kalendar-plakat poezije posvećen Đuri Sudeti.

U 19 sati bit će svečano otvorenje 10. virovske Noći muzeja, a u sklopu otvorenja održat će se predavanje povjesničara Nikole Cika pod nazivom “Od opkopa s vodom do parka sa šetalištem” u kojem će biti opisan prostorni razvoj središta Virja i njegovih ulica tijekom protekla tri stoljeća na temelju arhivskih zapisa, starih zemljovida, razglednica i fotografija.

Program će se nastaviti u Društvenom domu gdje će u 20.30 sati biti otvorena numizmatička izložba “Posljednji pozdrav kuni” koju priprema dr. sc. Robert Čimin. Na istom mjestu bit će interaktivna prezentacija slikanja uljem na staklu tijekom koje će poznati slikar Ivan Andrašić na zanimljiv način predstaviti tehniku slikanja na staklu, odnosno proces nastanka takvog umjetničkog djela, od izrade skice pa do njena dovršetka.

Na kraju programa u 21.30 sati, također u društvenom domu, svi će moći uživati u koncertu rock grupe Ogenj i Folklornog ansambla “Koprivnica”.

Ulaz na sva događanja je besplatan.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).