Odgovor na pitanje zašto neke kulture uspijevaju i napreduju dok druge nestaju možda leži u našim socijalnim mrežama (društvenoj povezanosti) i našoj sposobnosti da imitiramo, a ne u pameti i inteligenciji pojedinaca. Novo istraživanje objavljeno u časopisu Proceedings of the Royal Academy: Biological Sciences pokazuje da ukoliko grupa ljudi može promatrati i učiti od šireg raspona učitelja tada ta skupina može bolje održavati tehničke vještine i čak povećati ukupne prosječne vještine grupe tijekom budućih generacija.
Istraživanje pokazuje kako su veće populacije i društvena povezanost ključne za razvoj sofisticiranijih tehnologija i kulturnih spoznaja. Kako navode istraživači, ovo je prva studija koja u laboratorijskim uvjetima dokazuje ono što arheolozi i evolucijski teoretičari već dugo predlažu – da postoji važna veza između društvenosti nekog društva i sofisticiranosti tehnologije dotičnog društva.
Za potrebe istraživanja, sudionici su trebali naučiti dvije nove vještine – digitalno uređivati fotografije i vezati čvorove. Nakon što su savladali ove vještine, trebali su prenijeti svoja znanja na iduću ”generaciju” sudionika u istraživanju. Grupe koje su imale bolji pristup stručnjacima prilikom učenja, akumulirale su značajno više vještina nego one grupe koje su imale manji pristup. Unutar deset ”generacija”, svaki član grupe koja je imala više mentora je bolje razvio svoje vještine u odnosu na grupe koje su bile ograničene na jednog mentora.
Grupe koje su imale bolji pristup stručnjacima, osim što su dulje zadržavale svoje vještine u odnosu na grupe koje su imale manji pristup svojim mentorima također su i održavale veće razine ”kulturnih znanja (spoznaja)” tijekom nekoliko generacija.
Istraživači smatraju kako će ovi rezultati imati važne implikacije za nekoliko područja, od razvoja vještina i edukacije do zaštite ugroženih jezika i kultura.
izvor: biologija.com.hr