Korisnici usluga Podravske banke posljednjih su dana primili na svoje mobilne uređaje SMS poruku kojom ih iz ove bankarske ustanove obavještavaju o pojačanom oprezu zbog pokušaja prijevare kojeg su zabilježili ovih dana.
– Primijećeni su pokušaji prijevare lažnom e-mail porukom u kojoj se traži “produljenje valjanosti POBAklik prijave“. Banka nije slala takav e-mail, obrišite ga – poručili su klijentima iz Podravske banke.
O čemu se točno radi pokušali smo saznati i od PR službe Podravske banke, kojoj smo poslali upit ponukani građanima koji su nam se javili u vezi ove problematike.
– Nekoliko klijenata dobilo je lažnu e-mail poruku od pošiljatelja koji se lažno predstavljaju kao Podravska banka i mailovi se šalju s lažnih email adresa koje završavaju s @podravska.com, @podravska-dd.com ili sličnih koje nisu službena adresa Banke. U navedenim lažnim e-mail porukama korisnike internetskog bankarstva traži se da otvore poveznicu koja vodi na lažnu web stranicu internetskog bankarstva sa svrhom prividnog ažuriranja upitnika o sprječavanju pranja novca ili tobožnjeg produženja valjanosti prijave internetskog bankarstva – pojasnili su iz POBA-e te još jednom ponovili da oni nisu slali niti šalju takve ili slične e-mailove svojim klijentima uz napomenu da sva komunikacija koju Podravska razmjenjuje sa svojim klijentima dolazi isključivo sa jedne službene domene @poba.hr.
Dodaju da im je sigurnost i zaštita klijenata uvijek na prvom mjestu te je upravo zbog toga Banka preventivno poslala SMS poruku korisnicima Internetskog i mobilnog bankarstva da obrate pažnju na lažne e-mail poruke i obrišu ih.
Zanimljivo, o povećanom broju prijevara putem interneta izvijestila je jutros i Policijska uprava Koprivničko-križevačka.
Tijekom 2022. godine policija je na našem području zabilježila 35 kaznenih djela prijevare putem interneta, a u prva dva mjeseca ove godine zabilježili su povećani broj kaznenih djela različitih prijevara poput trgovanja kriptovalutama, romantičnih prijevara, kupovina online i slično u kojima su građani oštećeni za velike novčane iznose.
– Svakako smo sve više i češće na internetu, obavljamo svakodnevne poslove, plaćamo račune, kupujemo različitu robu i time se povećava rizik da ćete u skoroj budućnosti ili već jeste, doći u dodir i s prevarantima koji na ovaj ili sličan način pokušavaju steći nezakonitu materijalnu korist – pojašnjavaju iz policije.
U namjeri zaštite građana donosimo najčešće oblike prijevara na internetu na koje bi mogli vrlo lako nasjesti, a da na vrijeme ne shvatite da vas netko s druge strane ekrana pokušava “nasanjkati”.
Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini putem kojih vas navedu da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.
Romantične prijevare specifične su po tome što se varalice pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.
Krivotvorene mrežne stranice banaka situacija je kada varalica koristi lažnu e-poštu banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.
CEO prijevara / direktorska prijevara situacija je kada se varalice pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa.
Krađa identiteta pozivom je telefonska prijevara u kojoj vas prevaranti zovu i pokušavaju navesti da otkrijete svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da im uplatite novčana sredstva.
Ako je riječ o mrežnoj krađi identiteta lažnim porukama e-pošte prevarant će vam se obratiti slanjem lažne poruke e-pošte kojom će vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.