ZANIMLJIVA PRIČA

Da nismo pitali, vlak HŽ-a odveo bi nas u jedno veliko ništa. Puka sreća spasila nas je od putešestvije između Bjelovara i Križevaca, evo što se dogodilo

Priča nije osobito dramatična, ali oslikava svima dobro poznato stanje HŽ-a. Objašnjenje zašto je uopće došlo do takve situacije potražili smo kod vodstva dviju uključenih tvrtki. Prenosimo ih u cijelosti.

17:00h
0
Foto: Matija Gudlin
Ilustracija // Foto: Matija Gudlin

Problemi kašnjenja kvarova domaćeg željezničkog prijevoza tema su koja se nerijetko provlači medijima, a puno, puno češće o njoj govori između putnika koji se koriste uslugama HŽ Putničkog prijevoza. No, ponekad putničko-željezničke putešestvije budu izbjegnute. Pukom srećom. Tako sam u ponedjeljak 22. lipnja – na Dan antifašističke borbe, dakle, praznik – trebao putovati iz Bjelovara za Koprivnicu. Trebao, jer u konačnici nisam išao putem koji inače podrazumijeva presjedanje na stanici u Kloštru ili kolodvoru u Križevcima.

Vlak 2300, koji je prema voznome redu u 17.10 sati krenuo iz jednoga u drugi grad, bio je moj odabir. Kao što se vidi na screenshotu, između Bjelovara i Križevaca je devet stajališta, pri čemu je na šestome, u Svetome Ivanu Žabnu, trebalo doći do još jednog, pomalo izvanrednog presjedanja. I to na autobus. Neovisno o tome što je u voznome redu istaknuto dodatno prijevozno sredstvo potrebno za put od nekih devedesetak minuta, upitao sam gospodina za blagajnom bjelovarskog kolodvora mora li se u Žabnu presjesti na autobus. Valjda se iznenadivši pitanjem, otkrio mi je kako busevi ne voze zbog navodnog štrajka Čazmatransa koji je, prema njegovim riječima, osiguravao prijevoz između Svetog Ivana Žabna i Križevaca. Sljedeća osoba koja je u razgovoru zaposlenika i putnika bila iznenađena bio sam ja. Naime, tada me, nakon što sam već kupio studentsku, 50 posto jeftiniju kartu, upitao imam li kako doći od Žabna do Križevaca, istovremeno mi u konzultacijama s kolegom pokušavši objasniti da mogu ići preko Gradeca ili kamo već. Inače, vozni red tu rutu nije uopće nudio. Dakle, plati kartu, vozi se par stanica, onda si osiguraj vlastiti prijevoz, pa onda opet možeš HŽ-om. Logično. I da, cijena od 21,50 kuna ista je kao kad se prometovanje odvijalo normalno, odnosno kada ne moraš u vlastitome aranžmanu osigurati prijevoz.

Foto: Jurica Karan
Stanica u Kloštru // Foto: Jurica Karan

Napisano je kako fortuna ponekad pomazi Hrvatice i Hrvate te ih spasi putovanja, pa sam tako ponudu o povratku novca prihvatio, uzeo novac i otišao kući te se vratio drugoga dana u 6 sati, ovoga se puta odlučivši za vlak preko Kloštra koji, po mojem iskustvu, nikada ne kasni niti ima kakvih problema.

– Dobro da si pitao – zaključio je muškarac za blagajnom razgovor nakon kojega sam shvatio kako bih, da nisam pitao, bezbrižno sjeo u vlak koji bi me vozio tek trećinu puta do koprivničkog odredišta i ostavio u Žabnu, bez mogućnosti da se vratim natrag ili odem naprijed.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Dobili smo odgovore HŽ-a i Čazmatransa

Jasno, priča nije osobito dramatična, ništa mi ne bi bilo da sam ostao u Žabnu na par minuta ili sati, ali oslikava svima dobro poznato stanje HŽ-a. A objašnjenje zašto je uopće došlo do takve situacije potražili smo kod vodstva dviju uključenih tvrtki. Prenosimo ih u cijelosti.

– Poštovani, ispričavamo se putniku zbog prikazanih netočnih podataka u on-line voznom redu te zbog nepotpune informacije na blagajni u kolodvoru Bjelovar. Nakon otvaranja pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec, odnosno od 16. prosinca 2019. vlakovi koji voze na relaciji Bjelovar – Zagreb GK voze tom prugom, odnosno ne zaustavljaju se u Križevcima. S obzirom da je putnik odabrao vlak 2300 koji iz Bjelovara kreće u 17.10 sati, vlak je mogao koristiti do stajališta Gradec (17.44) nakon čega je trebao presjesti u vlak 2211 koji iz Gradeca kreće u 18.09 sati, a u Križevce stiže u 18.17, odnosno u Koprivnicu u 18.44 sati. Uz to, po ponovnom pokretanju željezničkoga putničkog prijevoza 11. svibnja nije pokrenut zamjenski autobusni prijevoz na relaciji Sv. Ivan Žabno – Križevci, kao što je to bilo prije epidemije covida-19, stoga putnici koji putuju prema Križevcima i Koprivnici u stajalištu Gradec trebaju presjesti na druge vlakove iz smjera Zagreba kako bi došli do svojih odredišta. S obzirom na navedeno, u tijeku je uklanjanje objavljenih podataka u on-line voznom redu – odgovorio je odjel odnosa s javnošću HŽ-a, istovremeno ne objasnivši zašto cijena puta nije smanjena.

Foto: Ivan Balija
Kolodvor Križevci // Foto: Ivan Balija

Čazmatrans smo, pak, upitali o, još jednom navodnom, štrajku zbog kojega njihov autobus u ponedjeljak 22. lipnja nije prevozio putnike između Svetog Ivana Žabna i Križevaca.

– Poštovani gospodine Dedić, vezano za Vaš upit poslan Čazmatrans – Novoj d.o.o. od 23. 6.2020. dostavljamo odgovor. Istaknuli bismo da nam nije poznato o kakvom je štrajku riječ u priči koju nam prenosite u Vašem upitu. Naglasili bismo da s tvrtkom HŽ Putnički prijevoz d.o.o. imamo ugovor te prijevoz autobusima, kao supstituciju za prijevoz vlakom, za navedenu tvrtku obavljamo redovito po narudžbi – naveli su.

čitam...