11.3 C
Subota, 27. travnja 2024.

Osvrt na predavanje Filipa Hameršaka o sudjelovanju Hrvata u Prvom svjetskom ratu

U Knjižnici i čitaonici „Fran Galović” Koprivnica gostovao je prošlog tjedna mladi povjesničar dr. sc. Filip Hameršak. Održao je predavanje o sudjelovanju Hrvata u Prvom svjetskom ratu, koje se temeljilo na njegovoj opsežnoj, za hrvatske prilike neuobičajenoj i kod publike izuzetno dobro prihvaćenoj historiografskoj knjizi „Tamna strana Marsa: hrvatska autobiografija i Prvi svjetski rat”. Hameršak je u svojoj knjizi detaljno istražio arhive, dnevnike, prepiske i objavljena sjećanja sudionika Prvog svjetskog rata.

Zanimljiva rasprava s publikom // Foto: Knjižnica i čitaonica "Fran Galović"Kvalitetnom i obuhvatnom Hameršakovom predavanju u koprivničkoj knjižnici doprinijela je i projekcija četrdetak fotografija i likovnih djela kojima je predavač s različitih, životnih perspektiva ilustrirao ratni i vojnički život Hrvata u Prvom svjetskom ratu (ustroj Austro-ugarske vojske, transport, život u rovovima, život u pozadini, prehrana, ratni moral, zarobljeništvo, prostitucija, vjera, groblja i spomenici, psihičke traume i dr.). U dvosatnom druženju s koprivničkom publikom odgovarao je i na pitanja iz publika te najavio skorašnje objavljivanje pete knjige opsežnog dnevnika Petra Grgeca, rodom iz Kalinovca, u izdanju Matice hrvatske.

Predavanje i predstavljanje Hameršakove knjige održano je u sklopu 21. Galovićeve jeseni, a povodom obilježavanja 100. obljetnice početka Prvog svjetskog rata, na čijem samom početku je poginuo i Fran Galović.

Skulpture i slike

FOTO/VIDEO Izložba jedinstvenog Đure Zvonara privukla ljubitelje umjetnosti u Šemovce

Izložba slika i skulptura Đure Zvonara otvorena je danas u Društvenom domu u Šemovcima. Okupili su se brojni ljubitelji umjetnosti...