21.8 C
Koprivnica
Utorak, 30. travnja 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
NAKON INCIDENTA

Požrtvovnost, stres i napadi dio su plemenitog posla djelatnika Hitne pomoći: “Kada spasimo život, to nas ispunjava posebnom energijom”
P

Neki od članova timova, koji su zbog cijele ove situacije željeli ostati anonimni, kažu kako je osjećaj spašavanja tuđeg života neopisiv i neusporediv s bilo čim drugim

Ne propustite

Sramotan napad na djelatnika Hitne pomoći koji se nedavno dogodio u mjestu Novi Glog u Općini Sveti Ivan Žabno zgrozio je javnost.

Uz ionako stresan posao koji obavljaju, djelatnici Hitne pomoći nerijetko se susreću i s neugodnim situacijama, kaže nam Zlatica Kučko Gudelj, ravnateljica Zavoda za hitnu medicinu.

ZZHM
Zlatica Kučko Gudelj // Foto: Ivan Balija

– Nažalost, članovi naših timova često su izloženi verbalnim napadima prilikom intervencija od članova obitelji unesrećenoga ili drugih prisutnih. Od toga se ne mogu zaštiti, a kao što vidite, iako rijetko, događaju se i fizički napadi – kaže ravnateljica.

Navodi kako je ovo prvi slučaj u posljednje dvije godine koji se dogodio u ovom Zavodu.

– Mehanizmi zaštite su pratnja policije i ne pružanje zdravstvene zaštite kada bi radi toga sebe ugrozili. U slučajevima kad prijavno dojavna jedinica iz informacija u pozivu prepozna da je medicinska intervencija potrebna u potencijalno opasnom okruženju za članove tima, kontaktira policiju koja će pristići radi pružanja zaštite medicinskom timu. Policija tada zapravo morati „raščistiti“ teren kako bi naš tim mogao obaviti svoju humanu zadaću, spasiti nečiji život ili zdravlje – govori nam.

U drugim slučajevima, kao što je bio ovaj, prijavno dojavna jedinica nije mogla prepoznati opasnu situaciju te je uputila na teren tim koji je tek po dolasku na mjesto događaja uvidio da se radi o tučnjavi pa su tada pozvali policiju.

– Policija više nije mogla tako brzo stići da bi spriječila sam nesretni čin koji se dogodio u trenutku kada se vozač spremao započeti prijevoz – kaže Kučko Gudelj.

Pomoć djelatnicima nakon neugodnih događaja

Kod ovakvih situacija vozač ima pravo na bolovanje, te se pokreće postupak priznavanja naknade plaće za vrijeme bolovanja zbog ozljede na radu.

– Ako je radniku potrebna psihosocijalna pomoć, on može taj oblik zdravstvene zaštite ostvariti putem uputnice svojeg izabranog doktora u tijeku liječenja. Otvorena je i mogućnost pokretanja postupka radi naknade štete, što naravno ovisi o daljnjoj pravnoj zaštiti koju će vozač eventualno pokrenuti protiv počinitelja – kaže ravnateljica.

Dodaje kako su timovi Zavoda za hitnu medicinu Koprivničko-križevačke županije u potpunosti popunjeni i redovito se osigurava zamjena u slučaju potrebe.

– Svim članovima timova u sve tri ispostave dostupne su sobe za odmor s krevetima i čistom posteljinom, dnevni boravci, potpuno opremljene kuhinje i sanitarni čvorovi s tuš kabinama, tako da im je omogućen kvalitetan odmor između intervencija – govori o uvjetima u kojima timovi rade.

Foto: Tea Gašparić

Unatoč stresnim trenucima, uživaju u svom poslu

Neki od članova timova, koji su zbog cijele ove situacije željeli ostati anonimni, kažu kako je osjećaj spašavanja tuđeg života neopisiv i neusporediv s bilo čim drugim.

– Svakom pacijentu pristupamo ispočetka pružajući puno svoje znanje, skrb i požrtvovnost, te nas humanost vodi tijekom svake intervencije. Vrlo emocionalno prolazimo trenutke kad ne uspijemo spasiti nečiji život, ali smo posebnom energijom ispunjeni kada ga spasimo – kažu nam o osjećaju obavljanja ovog posla.

Dodaju kako su posebno osjetljivi na djecu, koja, nažalost, često nesretno stradaju u raznim situacijama.

– Ponekad se povučemo u trenutke šutnje dok procesuiramo sam događaj, ali i vrlo često razmjenjujemo pozitivne ishode i iskustva te dodatno učimo jedni od drugih – govore.

Za njih je svaki poziv i slučaj jedinstven i iako se ponekad radi o ponovljenim odlascima kroničnim bolesnicima, svjesni su da su nekome upravo pomogli svojim znanjem i vještinama.

– To je nešto što nas gura naprijed i daje osjećaj zadovoljstva. Time što smo kontinuirano educirani, sigurniji smo u svoje postupke te nam pružanje pomoći daje svrhu i bodri nas za dalje – kažu nam.

Iako ima neugodnih situacija, većinom su ljudi ipak zahvalni i pozitivni u kontaktu.

– Kad nisu, razumijemo da su loše reakcije samo odraz panike i straha za bližnjega ili za sebe. Najčešće se zahvale na samoj intervenciji usmeno ili tijekom transporta, a ponekad se dođu zahvaliti pismeno u Knjigu pohvala i žalbi u ispostavama. Nije uobičajeno da se kontakt s pacijentima održava nakon intervencija, no ponekad se u nekom slučajnom susretu znaju ponovno zahvaliti i prepričati daljnji tijek liječenja – zaključuju.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Nacionalni dan hitne medicinske službe

FOTO/VIDEO Hitna služba pokazala spremnost i brzinu u kriznim situacijama, Kučko Gudelj: Ovo je jedna od najzahtjevnijih i najstresnijih grana medicine

Danas je Nacionalni dan hitne medicinske službe! I ovu godinu, na Zrinskom trgu u Koprivnici, Strossmayerovom trgu u Križevcima i...
- Oglasni prostor -
Vnuk Produkt - PVC stolarija Prelog - Salamander

Vezane vijesti

×