Automobil odmah zove 112

U Koprivnici prva dojava prometne nesreće eCall pozivom u Hrvatskoj

07:00h
0
Prometna nesreća - križanje Franje Mraza i Ante Neimarevića, Koprivnica // Foto: Mario Kos
S mjesta prometne nesreće // Foto: Mario Kos

‘Halo, centar 112 Koprivnica, izvolite’, javio se djelatnik centra na poziv. S druge je strane čuo automat ženskog glasa: ‘Vozilo sudjelovalo u nesreći. Budite spremni za primanje GPS koordinata i zatim za komunikaciju s osobama u vozilu.’ Slijedilo je čitanje koordinata zemljopisne širine i duljine.

Djelatnik nije bio siguran što se događa, no automat je još jednom ponovio rečeno i sve je bilo jasno.

Putem aplikacije su očitali koordinate te na karti pronašli da je riječ o raskrižju ulica Franje Mraza i Ante Neimarevića u Koprivnici. Tamo je prije tjedan dana došlo do sudara dvaju automobila, zbog oduzimanja prednosti prolaska.

Pošto nije bilo ozlijeđenih osoba, o prometnoj nesreći obavještena je samo policija koja je odmah krenula na mjesto nesreće.

Riječ je o prvoj eCall dojavi prometne nesreće u Hrvatskoj. Naime,

Roman Sabol, voditelj koprivničkog centra 112 // Foto: Matija Gudlin
Roman Sabol, voditelj koprivničkog centra 112 // Foto: Matija Gudlin

uređaj ugrađen u auto, odmah nakon sudara spojio se s mobitelom vlasnika auta te automatski nazvao 112.

– Kada smo čuli automat, prvo smo mislili da je riječ o vježbi. No ubrzo smo shvatili da je to najnovija tehnologija, s kojom se još nismo susreli. Odmah su nas kontaktirali iz centrale u Zagrebu te se raspitivali o detaljima – rekao nam je Roman Sabol, voditelj centra 112 u Koprivnici.

I sam je vozač auta Franjo Lenko iz Koprivnice, ostao zbunjen, jer nije ni znao da ima ugrađen taj sustav. Riječ je o novom ford focusu s maksimalnim biznis paketom opreme, kojem je vozačica corse oduzela prednost.

– Auto sam kupio lani. Znao sam da imam sve i svašta, ali ne i to – rekao nam je on.

Nakon sudara je izašao iz auta te čuo glasove iz mobitela koji mu je bio u džepu.

– Čuo sam da nešto govori, uzeo mobitel i shvatio da sam na vezi s centrom 112. Ništa mi nije bilo jasno. Taman sam razmišljao koga sve moram nazvati, a kad ono, oni su nazvali mene – smije se Franjo.

Djelatnik centra 112 prima hitni poziv // Foto: Matija Gudlin
Djelatnik centra 112 prima hitni poziv // Foto: Matija Gudlin

Ovdje služba 112, trebate li pomoć, čuo je s druge strane. Objasnio im je da u nesreći nema ozlijeđenih i što se točno dogodilo te je alarmirana policija.

Kada je nakon svega sjeo u auto i okrenuo ključ, sustav je opet nazvao centar 112 i počeo iščitavati koordinate, a Franjo ih je obavijestio da je policijski očevid završen i da ne treba pomoć.

– Sustav eCall dojave vam može spasiti život, jer će uvijek prilikom sudara nazvati 112. Ako se vozač ili bilo tko u vozilu onesvijesti, ne može se pomaknuti ili doći do mobitela, ovo je idealno rješenje – objašnjava Sabol.

Dodaje da će vjerojatno svi novi automobili koji se prodaju u EU, u 2018. godini morati imati taj sustav, čija ugradnja košta oko 100 eura.

– Noviji auti već naveliko ugrađuju eCall, a mi planiramo odlazak u opel, citroen da vidimo kako to izgleda. Potrebna je edukacija i naših zaposlenika, ali i budućih vozača, koje treba prilikom kupnje upoznati s procesom – zaključuje Sabol.

Kad se ford vrati s popravka, Sabol će se naći i vozačem, da bi zajedno proučili to čudo tehnologije.

čitam...