Svečano otvorenje samostalne izložbe akvarela „Sfumato podravske ravni“ koprivničkog slikara Ivana Andrašića održat će se u petak, 5. listopada s početkom u 19.30 sati u Galeriji Koprivnica.
– Andrašić izbjegavanjem oštrih obrisa i graničnih linija postiže efekt prozirnih koprena koje se međusobno uslojavaju i zamagljuju sliku. Kao svojevrsni hommage Leonardu da Vinciju koji je prvi koristio tehniku sfumato, Ivan Andrašić magličastim koprenama smjenjuje i prekriva planove u kompoziciji, nježni prelazi iz prednjeg plana, stapaju se s izmaglicama, maglama, oblacima i kišnim pljuskovima, a iznad obzora Podravine blago lebde isparavanja iz dravskih mrtvica i bereka, obavijaju njive, putove, udaljena mjesta i crkvene zvonike kao maglovite orijentire stvarnog prostora Andrašićevog djetinjstva zamagljenog sjećanjima i pogledom izvan fokusa kroz polusklopljene trepavice – napisala je između ostalog u predgovoru kataloga izložbe viša kustosica Draženka Jalšić Ernečić.
IVAN ANDRAŠIĆ rođen je 21. prosinca 1959. godine u Molvama, gdje je pohađao osnovnu školu, dok je Gimnaziju završio u Đurđevcu. Diplomirao je 1983. godine na odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
U Koprivnici živi i djeluje od 1988. kada između Molvi i Zagreba sa suprugom Gordanom Špoljar Andrašić odabire upravo Koprivnicu kao novi životni prostor.
Kao samouk počinje slikati vrlo rano u maniri hrvatske naive, a prvu samostalnu izložbu priređuje već 1971. godine. U početku je osnovni izražajniji medij Ivana Andrašića slikanje na staklu i crtež solidne grafičke čistoće. Tijekom vremena se pitomi pejzaž molvarske okolice u likovnom izrazu Ivana Andrašića pročišćavao do nadrealne čistoće, u kojoj meki krajolik Podravine poprima putene obline žena, a ženski se likovi spajaju s blagim i erotiziranim tlom Podravine.
Otkrivanje stanovite mekoće i paučinaste prozračnosti kao izuzetno snažnog izražajnog sredstva, Andrašića je neminovno vodilo otkriću i prihvaćanju akvarela kao tehnike kojom je ostvaren spontani odmak od prepoznatljive podravske manire k pejzažnom slikarstvu u kojem ugođaj oscilira od akademski korektnih bilježaka do duboko osobnih impresija.
Osamdesetih i devedesetih godina ostvario je nekoliko grafičkih mapa, te je djelovao kao ilustrator knjiga i zbirki pjesama podravskih autora. Tijekom puna tri desetljeća sudjelovao je na tristotinjak skupnih izložbi diljem Europe, Sjeverne Amerike i Kanade, dok samostalno izlaže na pedesetak izložbi.
Član je DNLUH-a i ZSUH-a.