Dvije i pol milijarde kuna

[42 KILOMETRA U 42 MJESECA] Počinje gradnja novog kolosijeka i obnova pruge, niknut će novi nadvožnjaci, podvožnjaci, mostovi i kolodvori

Važno je naglasiti, kaže Koren, da se taj pravac nalazi na mediteranskom koridoru koji povezuje Pirinejski poluotok s mađarsko-ukrajinskom granicom, a time i s jedinstvenom transeuropskom prometnom mrežom. 

13:44h
0
Foto: Matija Gudlin
Ilustracija // Foto: Matija Gudlin

Potpisan je ugovor za rekonstrukciju i gradnju pruge od Križevaca preko Koprivnice do državne granice, što znači da će se uskoro krenuti s realizacijom velikog infrastrukturnog projekta na području naše županije.

Ugovor je potpisao HŽ s turskom tvrtkom Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S., a u projektu će se rekonstruirati postojeća pruga i gradit će se novi kolosijek, sa svim pripadajućim objektima na tom koridoru. Sve je vrijedno 2 milijarde i 418 milijuna kuna, bez PDV-a. Na potpisivanju ugovora u prostorijama Vlade bili su župan Darko Koren i njegov zamjenik Darko Sobota.

– Ovo je izuzetno važan događaj za cijelu Hrvatsku, pa tako i za Koprivničko-križevačku županiju. Riječ je o najvećem infrastrukturnom ugovoru ikad potpisanom za ovaj kraj, ogromna investicija financirana najvećim dijelom iz europskih izvora. Radi se o 42,6 kilometara nove i rekonstruirane pruge, u što su uključeni objekti poput nadvožnjaka, željezničke postaje, stajališta i cijeli niz manjih građevinskih objekata. Rok izvršenja radova je 42 mjeseca, trebalo bi biti gotovo u listopadu 2023. godine, otprilike je to jedan kilometar mjesečno. Projekt je izuzetno bitan i zahtjevan, u njega će se uključiti mnoge građevinske i druge tvrtke, smješten će biti kamp za potrebe turske tvrtke, bit će tu puno posla za naše ugostitelje, prijevoznike i sve one koji su podrška građevinskoj industriji – objasnio je detalje župan Koren.

Potpisivanje ugovora

Osim pruge, u planu je rekonstrukcija kolodvora Lepavina i Koprivnica i izgradnja novog kolodvora Novo Drnje, dok će se postojeći kolodvor Mučna Reka prenamijeniti u stajalište. Rekonstruirat će se stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac i izgradit novo stajalište Peteranec. Izgradit će se i sedam mostova, tri vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika. Rekonstrukcija željezničke pruge uključuje i izgradnju svodnih i paralelnih cesta uz trasu željezničke pruge, obnovu i modernizaciju kontaktne mreže i ostalih elektroenergetskih postrojenja te ugradnju novih signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.

Uz rekonstruiranu i novu prugu dolazi i veća brzina prometovanja vlakova, tako da će se ona biti i do 160 kilometara na sat, što je izuzetno važno i za putnički prijevoz, ali i za prijevoz robe i tereta.

Važno je naglasiti, kaže Koren, da se taj pravac nalazi na mediteranskom koridoru koji povezuje Pirinejski poluotok s mađarsko-ukrajinskom granicom, a time i s jedinstvenom transeuropskom prometnom mrežom.

– To je važno i za cjelokupno gospodarstvo Hrvatske jer će Luku Rijeka pretvoriti u važno gospodarsko središte – smatra Koren.

čitam...
Loading...