IMANJE KAPRONCA

FOTO Obitelj Pavlic u Legradu proizvodi sirupe vrhunske kvalitete, proširili su posao, a po nečemu su jedini u Hrvatskoj

Sirupi od bazge, malina te sada mente primili su velike Great Taste Award nagrade. Konkurencija na takvim natjecanjima je golema, čime priznanja te rad Vladimira, Senke, Zvonimira i Zorana dobivaju na težini.

13:00h
0
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

Dvije godine prošle su otkako smo pisali o obitelji Pavlic čiji je sirup od bazge tada dobio Great Taste Award, zlatnu zvjezdicu na globalno poznatom natjecanju okusa u Londonu.

Razlog za ponovni razgovor s podravskim proizvođačima na Renesansnom festivalu gdje su prezentirali svoje proizvode, bila je nova nagrada. Ovoga puta, dvije zvjezdice na istome natjecanju, nerijetko uspoređivanom s Oscarom u svijetu hrane i pića, zaslužio je sirup od mente. Spomenimo kako su u međuvremenu, 2018. godine, nagradu primili za sirup od maline.

– Sretni smo što smo dobili dvije zvjezdice. To nam je osiguralo titulu Great Taste Producera, za sada prve i jedine u Hrvatskoj – započeo je Zvonimir Pavlic, objašnjavajući kako spomenuto priznanje označava kontinuitet jer je potrebno dobiti tri nagrade tijekom pet godina.

Ukupno se na cijenjeno natjecanje prijavilo oko 13 tisuća proizvoda. Ostvarenim uspjehom, govori Pavlic, dobili su mnogo upita hrvatskih proizvođača koji su iskazali želju za sudjelovanjem na istome. Jasno, nagrade povlače velike mogućnosti.

– Nagrada je važna zbog ulaska u premium segmente, od hotela do velikog trgovačkog lanca u koje smo uspjeli plasirati proizvode – objasnio je.

Uz bazgu, malinu i mentu, pokušali su sa sirupom od tayberryja, križanca maline i kupine. Međutim, ljudi ga nisu prihvatili čime su fokus prebacili isključivo na malinu. A odlična vijest za sve ljubitelje njihovih proizvoda, nastalih u pogonu u Legradu, jest da već rade na idućem okusu.

– Nismo željeli odmah izaći s pet, šest okusa, već raditi u skladu sa sloganom Ljubav na prvi gutljaj. Pažljivo smo razvijali svaki okus – kaže.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Kvaliteta ispred svega

Godine 2012. krenuli su s cjelokupnim biznisom. Napredak je bio teži nego su mislili. Malo po malo nabavljali su strojeve, potom ušli u najam prostora što im je omogućilo usavršavanje proizvodnje po vlastitim željama, a nedavno su uzeli dodatni skladišni prostor kako bi održali kapacitete.

– U planu je vlastiti prostor. Nadamo se i kako ćemo iskoristiti poticaje Europske unije da bismo zaokružili priču i pojednostavili proces – najavio je.

U ovome trenutku, njihovi proizvodi nalaze se, ponajprije, na hrvatskim policama i ugostiteljskim objektima, i to u novim bočicama od 470 mililitara te vrećicama za jedan napitak. Na inozemni interes, pak, utječu kapaciteti koji su povećani, ali, čini se, još nedovoljno.

– Imali smo interes iz Sjedinjenih Američkih Država. No, potencijalni kupac, zainteresiran za naš proizvod, ima više od 250 dućana. Mi to još ne možemo ispuniti. Da zadržimo kvalitetu, moramo postupno povećavati količine. Trenutno traju neki pregovori, sve ovisi o kapacitetima – tvrdi Pavlic.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

Zadivljujuća i drugačija činjenica u njihovu radu i sirupima jest da ne upotrebljavaju kemijske dodatke. Zanimljivo je, stoga, upitati je li kvarenje proizvoda česta pojava, koliko je teže skladištiti i, uopće, raditi uz dodatne restrikcije.

– Glede proizvodnje, teže jest. Ljudi prepoznaju to na što smo se odlučili. Prije par godina, na jednome sajmu imali smo degustaciju soka od bazge. Jedna gospođa kazala je kako joj nedostaje touch kemije, toliko su ljudi naviknuti na industrijske proizvode i okus dodataka. Iznenađeni su prirodnošću okusa – ispričao je.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

Za potpuno ekološki proizveden sok od aronije vrijede specifična pravila, uzevši u obzir da je tržište njome preplavljeno.

– Ponuda je toliko velika da je cijena pala. Konkretno u vezi sirupa, imali smo upite bismo li radili ekološke. Za sada se na eko certifikat nismo odlučili jer bi to osjetno povećalo krajnju cijenu sirupa, međutim nastojimo sve bitne sastojke nabavljati u skladu sa eko načelima, npr. sa čistih lokacija udaljenih od prometnica – pojašnjava.

Facebook kao važna platforma 

Otprilike u vrijeme kada su prvi put nagrađeni Great Taste Award nagradom, poslovanje su prebacili u oblik obrta naziva Imanje Kapronca. I dalje na njemu rade obiteljski, svi sve, no majka Senka zadužena je više za računovodstvo i srodne poslove, otac Vladimir i Zvonimir za proizvodnju, okuse i tehnologiju, dok se brat Zoran bavi prodajom i kontaktiranjem suradnika.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

U promociji im uvelike pomaže internet, odnosno Facebook i Instagram putem kojega redovito obavještavaju javnost o svojim proizvodima.

– Bez toga se danas ne može. Što nam vrijedi radimo li najbolji sok na svijetu, kada to nitko ne zna. Na festivalu nam je puno ljudi kazalo kako su vidjeli objave. Osjeti se utjecaj – zadovoljno kaže.

Preostaje nam pričekati novi okus i do tada uživati u uspješnim, nagrađenim proizvodima koje obitelj Pavlic s radošću, veseljem i entuzijazmom donosi pred nas.

čitam...
Loading...