dualni sustav obrazovanja

Habijanec: Učenici i mentori moraju biti plaćeni te na praksi zaista usađivati potrebna znanja

14:41h
0
Sjednica gospodarskog vijeća HGK// Foto: Matija Gudlin
Sjednica gospodarskog vijeća HGK// Foto: Matija Gudlin

Mi gospodarstvenici od početka moramo učiti djecu i mlade ljude gotovo svemu jer oni kad dođu u poduzeće raditi oni nemaju pojma što jedno poduzeće jest. Vani fantastično funkcionira taj sustav i nije sve na politici i državi nego i gospodarstvenici daju dio novca za taj dio obrazovanja, objasnio je Mirko Habijanec, predsjednik Hrvatske gospodarske komore Županijske komore Koprivnica.

Dualni sustav obrazovanja bio je glavna tema sjednice gospodarskog vijeća Hrvatske gospodarske komore Županijske komore Koprivnica koja je održana danas, u utorak.

Tom prilikom Božo Pavičin, samostalni savjetnik u uredu predsjednika Hrvatske gospodarske komore, objasnio je kako se ovaj sustav vrlo često percipira kao razmjena teorije i prakse, međutim on “uključuje izmjenu teorije i prakse na dva mjesta učenja”.

Božo Pavičin // Foto: Matija Gudlin
Božo Pavičin // Foto: Matija Gudlin

– Pritom tvrtka mora postati prava obrazovna institucija koja učenika uči odgovornosti i timskom radu, toleranciji i radu kojim će se kasnije baviti. Naš obrazovni sustav ima dobre pretpostavke za uvođenje dualnog sustava jer ima dovoljan broj sati prakse i teorije, ali otegotna okolnost je stanje u gospodarstvu. Pritom tvrtke jesu spremne u određenoj mjeri preuzeti dio učenika, ali taj broj nije dovoljan – rekao je Pavičin.

Mirko Habijanec, predsjednik Županijske komore, smatra da je ovakva reforma strukovnog obrazovanja u obliku dualnog sustava nužna jer “država sama nije sposobna obrazovati kadrove koji su potrebni gospodarstvu”.

Mirko Habijanec // Foto: Matija Gudlin
Mirko Habijanec // Foto: Matija Gudlin

– Mi gospodarstvenici od početka moramo učiti djecu i mlade ljude gotovo svemu jer oni kad dođu u poduzeće raditi oni nemaju pojma što jedno poduzeće jest. Vani fantastično funkcionira taj sustav i nije sve na politici i državi nego i gospodarstvenici daju dio novca za taj dio obrazovanja – objasnio je Habijanec.

Dodao je kako je rješenje da praksa bude proporcionalna teoriji te da učenici koji odlaze na praksu, ali i mentori koji ih uče, moraju biti plaćeni te da bi sredstva u prvom redu trebali osigurati gospodarstvenici.

S druge strane, Pavičin je istaknuo kako Hrvatska na raspolaganju ima iznos od gotovo 1,5 milijardi eura u europskom socijalnom fondu koji je između ostalog predviđen i za reformu obrazovanja.

Ivan Pal, zamjenik koprivničko-križevačkog župana, istaknuo je kako je prednost ovog sustava ta što su učenici u startu jače povezani sa svijetom rada. Isto tako, objasnio je kako je taj sustav, odnosno pilot projekt bio uveden 1994. godine u Obrtničku školu Koprivnica kada je on sam bio ravnatelj.

Ivan Pal // Foto: Matija Gudlin
Ivan Pal // Foto: Matija Gudlin

– Sudjelovali smo s tri zanimanja i to se prilično dobro odvijalo do 2000. godine i škola se uz taj model razvila. Dualni sustav nije kod nas ugašen zbog škola već zbog opterećenja u gospodarstvu. Zamišljen je i da poslodavci i škole imaju svoja prava, ali i obaveze. Mislim da je to dobar sustav i bilo bi dobro da budu uključene četverogodišnje škole – zaključio je Pal.

Hoće li Koprivničko-križevačka županija ponovo sudjelovati u pilot projektu koji se planira uvesti s idućom školskom godinom, ostaje tek za vidjeti.

čitam...
Loading...